توسعه گردشگری روستایی قشم در جهت اشتغال جوامع محلی
توسعه گردشگری روستایی قشم در جهت اشتغال جوامع محلی

[ad_1] عضو هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه‌های آموزشی و اطمینان دادن به جوامع محلی با هدف رسیدن به خودباوری به عنوان سیاست‌های موفق این معاونت برای شکوفایی حوزه گردشگری قشم نام برد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، عبدالجواد کمالی در حاشیه هفدهمین نشست مشترک معاونان و […]

[ad_1]

عضو هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه‌های آموزشی و اطمینان دادن به جوامع محلی با هدف رسیدن به خودباوری به عنوان سیاست‌های موفق این معاونت برای شکوفایی حوزه گردشگری قشم نام برد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، عبدالجواد کمالی در حاشیه هفدهمین نشست مشترک معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان‌های مناطق آزاد کشور در سالن مرکز بین‌المللی رشد قشم، بیان کرد: سیاست‌های حوزه گردشگری قشم از ابتدای دولت تدبیر و امید با هدف اشتغال‌زایی جوامع محلی و توسعه این صنعت در چند بخش پیگیری شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت برنامه‌های مدونی پیرامون محورهایی همچون توسعه ژئوپارک جهانی قشم، توسعه گردشگری روستایی بر پایه اشتغال جوامع محلی و تبدیل جاذبه‌های قشم به مقصد و محصول گردشگری صورت گرفته است.

به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، توسعه و آماده‌سازی زیرساخت‌های گردشگری در بخش ورزش‌های دریایی و هوایی، همچنین ورود به بازارهای منطقه‌ای و ارتقا مسافر به گردشگر نیز بخش دیگری از این محورها می‌باشد.

کمالی با اشاره به نظر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه موفقیت توسعه در قشم از مسیر جوامع محلی، افزود: سیاست‌های معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بر ایجاد خودباوری و ارتقای توانمندی‌های مردم محلی برنامه‌ریزی شده است.

وی توسعه کاشانه‌های مهمان در روستاهای قشم با مشارکت جامعه محلی را از اهداف اصلی توسعه گردشگری از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم دانست و ادامه داد: تا سال‌۱۳۹۲ فقط یک کاشانه مهمان و دو اسکله گردشگری در جزیره قشم وجود داشت و نقش مردم محلی در پذیرش گردشگر و در نتیجه سهم اقتصادی ناشی از آن بسیار کم‌رنگ بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: هم‌اینک بیش از ۷۰کاشانه مهمان در جزیره وجود دارد که بیشتر در حوزه پذیرش گردشگران خارجی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: روستاهای قشم از غنای فرهنگی بالایی برخوردارند، به طوری که تنوع بسیار زیادی که در لهجه، آداب، رسوم و حتی پوشش مردم این منطقه وجود دارد، عامل مهمی برای جذب هرچه بیشتر گردشگر به این جزیره است.

کمالی گفت: با حضور گردشگران، آبادانی و رونق به روستاها وارد شده و فقر اجتماعی و اقتصادی در این روستاها کاهش یافته است و به دنبال آن، ساخت هفت اسکله گردشگری و تشکیل تعاونی‌های صیادی و دریایی به روند اشتغال‌زایی در جزیره کمک کرده است، به طوری که هم‌اکنون نرخ بیکاری جزیره قشم در مقایسه با نرخ ۱۲درصدی کشور به کمتر از ۶٫۵درصد رسیده است.

نوشته توسعه گردشگری روستایی قشم در جهت اشتغال جوامع محلی اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link