جزیره قشم، موفق‌ترین قطب پرورش میگو ایران
جزیره قشم، موفق‌ترین قطب پرورش میگو ایران

[ad_1] مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با رکورد جدید شرکت تعاونی مُروارید شکیل قشم در تولید میگو، این شرکت موفق به کسب عنوان برترین واحد پرورشی کشور شد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، حامد عبدالهی با اعلام اینکه نُرم تولید پرورش میگو در کشور به ۳٫۵تُن در هر هکتار می‌رسد، افزود: […]

[ad_1]

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با رکورد جدید شرکت تعاونی مُروارید شکیل قشم در تولید میگو، این شرکت موفق به کسب عنوان برترین واحد پرورشی کشور شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حامد عبدالهی با اعلام اینکه نُرم تولید پرورش میگو در کشور به ۳٫۵تُن در هر هکتار می‌رسد، افزود: شرکت تعاونی مُروارید شکیل قشم با بهره از دانش فنی، موفق به ارتقای این نُرم با افزایش ۱۴۹درصد و ثبت رقم ۸٫۷تُن در هر هکتار شده است.

به گفته وی، قشم در مقایسه با فعالان این صنعت در استان هرمزگان با متوسط تولید ۴٫۲تُن در هر هکتار، ۱۰۷درصد رشد داشته و می‌توان از قشم به عنوان موفق‌ترین قطب پرورش میگو کشور نام برد.

عبدالهی اظهار کرد: شرکت تعاونی مُروارید شکیل قشم ۱۱دی‌ماه جاری موفق به کسب عنوان برترین واحد پرورش میگو کشور از میان همه واحدهای پرورشی این آبزی در سرتاسر استان‌ها و شهرهای ساحلی کشور شد و دو لوح تقدیر از وزیر کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور دریافت نمود.

وی از رعایت ساخت و احداث اصولی استخرهای پرورش میگو، موفقیت در بالاترین میزان تولید در واحد سطح (۸٫۷تُن در هر هکتار) و رعایت اصول بهداشتی به عنوان مهم‌ترین آیتم‌های انتخاب شرکت مروارید شکیل قشم به عنوان برترین شرکت تولیدکننده میگو در کشور نام برد.

عبدالهی گفت: ۵۱نیروی کار در شرکت تعاونی مُروارید شکیل قشم مشغول فعالیت هستند و کشورهای فرانسه، چین، روسیه و امارات عمده‌ترین مشتریان میگوهای تولید شده قشم می‌باشند.

وی به تولید ۲۷۰تُن میگو در دوره اول تولید این آبزی در استخرهای شرکت مُروارید شکیل قشم اشاره کرد و گفت: با توجه به شروع برداشت محصول در دوره جدید، پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت این دوره به حدود ۴۰۰تُن افزایش یابد.

لوح تقدیر وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شیلات ایران به واحد نمونه صنعتی قشم

شرکت تعاونی مروارید شکیل قشم با کسب عنوان برترین تولیدکننده میگوی پرورشی کشور در سی و سومین دوره انتخاب واحد نمونه ملی سال‌۹۷ در بخش کشاورزی، موفق به کسب دو لوح تقدیر از سوی محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و حسن صالحی رئیس سازمان شیلات ایران شد.

وزیر جهاد کشاورزی در لوح اهدایی خود به خالد نژاد باسعیدو به عنوان واحد نمونه پرورش میگوی کشور آورده است: بی‌تردید دستیابی به امنیت غذایی کشور، مرهون همت و کوشش تلاشگران عرصه‌های گوناگون تولید کشاورزی است و ثمره این تلاش‌ها نویدبخش آینده‌ای روشن برای توسعه پایدار در ایران اسلامی می‌باشد.

وی در ادامه با تبریک این موفقیت به خالد نژاد باسعیدو مدیرعامل شرکت تعاونی مُروارید شکیل قشم، از پیشگاه ایزد منان برای وی آرزوی موفقیت روزافزون کرده است.

حسن صالحی رئیس شیلات کشور هم در پیامی به مدیرعامل شرکت مروارید شکیل قشم آورده است: نظر به اینکه براساس ارزش‌یابی‌های به عمل آمده از بین پرورش‌دهندگان میگو کشور به عنوان پرورش‌دهنده نمونه در مناطق ساحلی در سال‌۱۳۹۷ انتخاب شده‌اید، بدینوسیله به پاس زحمات، پشتکار و خدمات ارزنده‌ای که در امر پرورش داشته‌اید، از شما قدردانی به عمل می‌آید.

در ادامه این پیام آمده است؛ امید است در سایه توجهات حق‌تعالی و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مد‌ظله و العالی) در سال مزین به نام حمایت از کالای ایرانی، با اجرای سیاست‌های دولت محترم تدبیر و امید، همگام و همسو با اهداف عالیه سازمان شیلات ایران در اجرای برنامه‌های آبزی‌پروری و توسعه پایدار موفق و موید باشید.

بنا به این گزارش، شرکت تعاونی مُروارید شکیل به عنوان یکی از شرکت‌های تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم با دریافت ۱۵۰هکتار زمین و زیرکشت بردن ۱۲۰هکتار از این اراضی، توانسته در شرایط کنونی با ایجاد ۶۸استخر در ۷۳هکتار نسبت به پرورش میگوی صادراتی اقدام کند.

همچنین لازم به ذکر است، دومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته قشم از تاریخ ۲۷ تا ۲۹دی‌ماه جاری در این جزیره برپا می‌شود.

نوشته جزیره قشم، موفق‌ترین قطب پرورش میگو ایران اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link