جلسه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه پس از دو سال تشکیل شد
جلسه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه پس از دو سال تشکیل شد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه امروز (چهارشنبه) به ریاست حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور برگزار شد. در این جلسه طرح تامین دسترسی امن و رفع نیازمندی‌های تخصصی، علمی، قانونی و شغلی افراد به سایت‌های تحریم یا پالایش شده مطرح و پس از بحث […]



آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه امروز (چهارشنبه) به ریاست حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور برگزار شد.

در این جلسه طرح تامین دسترسی امن و رفع نیازمندی‌های تخصصی، علمی، قانونی و شغلی افراد به سایت‌های تحریم یا پالایش شده مطرح و پس از بحث و تبادل نظر کلیات طرح مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه امروز همه اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و مرکز ملی فضای مجازی به جز نمایندگان مجلس عضو این کارگروه حضور داشتند.
جلسه قبل این کارگروه با وجود اعلام قبلی، به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا برگزار نشد و جلسه امروز بعد از دو سال برگزار شد.

گروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بر اساس ماده ۲۲ قانون جرائم رایانه‌ای تشکیل شده است و ۱۳ عضو دارد.
مسئولیت این کارگروه نظارت بر فضای مجازی و پالایش تارنماهای حاوی محتوای مجرمانه و رسیدگی به شکایات مردمی است.

اعضای این کارگروه، دادستان کل کشور به عنوان رئیس کارگروه، وزیر یا نماینده وزیر اطلاعات، وزیر یا نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر یا نماینده وزیر دادگستری، وزیر یا نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر یا نماینده وزیر علوم تحقیقات و فناوری، وزیر یا نماینده وزیر آموزش و پرورش، فرمانده نیروی انتظامی، یک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یک نفر از نمایندگان عضو کمیسیون قضایی و حقوقی به انتخاب این کمیسیون به تائید مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، رییس سازمان صدا و سیما و نماینده دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشند.



Source link