جنجال شبیه‌سازی بیعت امام و همافران ارتش توسط علم‌الهدی در مشهد+عکس
جنجال شبیه‌سازی بیعت امام و همافران ارتش توسط علم‌الهدی در مشهد+عکس

همچنین حق شناس، عضو شورای تهران هم در اعتراض به شبیه سازی بیعت همافران با امام خمینی توسط آیت الله علم الهدی در مشهد توئیت زیر را منتشر کرد. آفتاب‌‌نیوز : دیدار و سلام نظامی فرماندهان نیروی هوایی ارتش به سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد انتقادهایی را در پی داشته است. به گزارش آفتاب‎نیوز؛ محمد […]


همچنین حق شناس، عضو شورای تهران هم در اعتراض به شبیه سازی بیعت همافران با امام خمینی توسط آیت الله علم الهدی در مشهد توئیت زیر را منتشر کرد.

آفتاب‌‌نیوز :

دیدار و سلام نظامی فرماندهان نیروی هوایی ارتش به سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد انتقادهایی را در پی داشته است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ محمد مهاجری در حساب توییتری خود نوشت: تصویر حجت الاسلام احمد⁧ علم الهدی⁩ با همافرها در مشهد و به تقلید از دیدار ⁧ همافران⁩ با امام خمینی در سال 1357 منتشر شد، به ناگاه یاد این مصرع  از ⁧مولانا⁩ افتادم: ‏هر”احمد” و محمود، رسول مدنی نیست!

حجت الاسلام زائری نیز در همین‎باره نوشته است: تكرار يک حركت نمادين و توزيع بي حساب و كتاب يك “نماد” بهترين راه براي ضايع كردن كامل و بي معني ساختن آن است. رمزها و نشانه ها وقتي مفهوم واقعي خودشان را دارند كه انحصار و محدوديت داشته باشند. برج ايفل تا وقتي كه فقط يكي هست و در پاريس هست اين معني را دارد ولي اگر در هر كشور يا هر شهري مثلا يك برج فلزي مثل آن را داشته باشيم ديگر برج ايفل مفهوم فعلي خود را نخواهد داشت.

زائری افزود: سلام افسران نيروي هوايي به امام در مدرسه علوي نماد پيمان بستن ارتش با انقلاب بود و انحصارش در تجديد عهد سالانه با فرمانده كل قوا نشانه استمرار آن عهد است. ولي وقتي امام جمعه يك شهر هم بايستد تا به او سلام نظامي بدهند در واقع آن نماد صلابت و نشانه اقتدار را ضايع كرده است.به طور طبيعي آقاي علم الهدى خودشان متوجه اين نكته نبوده اند ولي آيا در اين كشور كسي نيست – از مسؤولان كشور و فرماندهان ارتش – كه مفهوم و معني حساس اين تصوير را درك كند و قدري نگران تبعاتش باشد؟

شبیه‌سازی بیعت امام و همافران توسط علم‌الهدی+عکس



Source link