جهانگیری:آمریکا رویه احمقانه‌ای در پیش گرفته است
جهانگیری:آمریکا رویه احمقانه‌ای در پیش گرفته است

 خبرگزاری فارس : اسحاق جهانگیری ظهر امروز در آیین رونمایی از خودروی هیوندای اکسنت در ارگ جدید بم ضمن تبریک عید سعید نوروز اظهار داشت: امیدوارم سال ۹۷ سال خوب و پر از موفقیتی برای مردم ایران باشد و خدا کمک کند چالش و مشکلات فرا روی مردم را رفع کنیم و حل مشکلات سیاسی […]



 خبرگزاری فارس : اسحاق جهانگیری ظهر امروز در آیین رونمایی از خودروی هیوندای اکسنت در ارگ جدید بم ضمن تبریک عید سعید نوروز اظهار داشت: امیدوارم سال ۹۷ سال خوب و پر از موفقیتی برای مردم ایران باشد و خدا کمک کند چالش و مشکلات فرا روی مردم را رفع کنیم و حل مشکلات سیاسی اقتصادی و … در مسیر خوبی قرار گیرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بم جزء خاطره‌انگیزترین شهر‌های کرمان برای من است، ابراز داشت: من اولین روز‌های کاری خود را از بم و دهستان ریگان آغاز کردم که امروز ریگان به شهرستان تبدیل شده است.

جهانگیری با ابراز امیدواری از اینکه مسوولان بتوانند گرد محرومیت را از چهره این منطقه بردارند، عنوان کرد: یکی از تلخ‌ترین روز‌های زندگی‌ام زلزله بم بود، زیرا در یک روز چندین هزار نفر جان خود را از دست دادند و همت مردم و جوانان بم سبب شد تا بم دوباره ایستاد و امروز با همان صلابت و شکوه ایستاده و راه خود را ادامه می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید همت جدی شود تا مشکلات بم حل شود، ابراز داشت: هر منطقه یک استعدادی دارد و مهمترین ظرفیت بم خرمای مضافتی است که طبق گفته مسوولان محلی رسیدن آن به قیمت واقعی هنوز جای کار دارد، خرما محصولی است که دیر به ثمر می‌رسد، اما ثمردهی خوبی دارد.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: من از وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار کرمان و اتاق بازرگانی خواهم خواست تا کمک کنند که خرما جایگاه خود را در اقتصاد کشور پیدا کند.

جهانگیری گفت: در بحث شعار سال باید بگویم واقعیتی که در این زمینه وجود دارد این است که هیچ کشوری نمی‌تواند به توسعه برسد بدون اینکه به تولیدکننده خود توجه کند، محصولی که تولید نیروی داخلی است بسیار محترم است و باید مدیر ایرانی، کارشناسان ایرانی و کارگر ایرانی نیز محترم باشد.

وی خاطرنشان کرد: جهت‌گیری‌های مقام معظم رهبری بسیار عالمانه و دلسوزانه است لذا باید در این راستا فرهنگ مردم تغییر یابد، متاسفانه مردم ما استفاده از محصولات خارجی را افتخار می‌دانند که این امر مشکل بزرگ و غصه‌ای جدی است.

جهانگیری بیان داشت: صداوسیما و صاحبان رسانه‌ها باید به جای تخریب بعضی افراد از تریبون‌های خود برای تبلیغ کالای ایرانی و حمایت از تولید‌کنندگان استفاده کنند و تولیدکننده باید قیمتی را متناسب با کالای خود انتخاب کند و با گذاشتن قیمت بالا به مردم جفا نکند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه باید برای کالا‌ها رقیب ایجاد کنیم و کیفیت کالای خود را افزایش دهیم با تاکید بر مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد: در سال قبل به این نتیجه رسیدیم که در زمینه موبایل، نساجی، قطعات خودرو و چند کالای دیگر مبارزه با قاچاق کالا را انجام دهیم و تولیدکننده داخلی را از قاچاق کالا ایمن کنیم.

وی با بیان اینکه ما هنوز عضو سازمان تجارت جهانی نشدیم، اما نمی‌توانیم درب کشور را به روی کالا‌های خارجی کاملا باز کنیم، افزود: باید از بازارمان حفاظت و حراست کنیم و تولیدکنندگان خارج را با تولید کنندگان ایرانی مشارکت دهیم و تولیداتمان را در بازار‌های منطقه عرضه کنیم.

جهانگیری ادامه داد: ما جمعیت جوان و پویایی داریم، ایران به طور طبیعی برای سرمایه‌گذاری کشور‌ها مناسبت است و کالا‌های ما باید استاندارد لازم را داشته باشد و باید از صادرات کالا‌های ایرانی حمایت کرد و مردم بدانند کالایی که صادر شده قطعا کیفیت خوبی دارد و می‌توانند با اطمینان از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه واقعا غصه دارد که تولیدکنندگان ما درگیر بازی‌های سیاسی شوند، اظهار کرد: احداث منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم کار بسیار بزرگی است و ما با ارگ تاریخی بم می‌توانیم عظمت ایران را به جهان نشان دهیم، زیرا در آن نشانه‌های تمدن ۶ هزار ساله وجود دارد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکا با سیاسی بازی‌های خود یک رویه احمقانه را در برابر مردم ایران در پیش گرفته است، گفت: ترامپ نمی‌تواند تهدیدی برای ما باشد، باید با ملت ایران با ادب، منطق و استدلال صحبت شود، زیرا ایرانیان اهل گفت‌وگو هستند.

جهانگیری با اشاره به اینکه آمریکا در اردیبهشت ماه نشان خواهد داد که قابل اعتماد هستند یا خیر، گفت: فضای بین‌المللی برای ما مهم است و ما تمایل داریم با دنیا ارتباط و تبادل فرهنگی و … داشته باشیم و امیدوارم دنیای امروز بتواند با ما ارتباط برقرار کند.

انتهای پیام/و



Source link