جوان امروز بیش از گذشته به وظیفه تاریخی خود آگاه است
جوان امروز بیش از گذشته به وظیفه تاریخی خود آگاه است

[ad_1] خبرگزاری مهر: سید فرید موسوی در مراسم بزرگداشت روز جوان که شامگاه گذشته در تالار امام رضا(ع) اهواز برگزار شد، اظهار کرد: به طور حتم کشوری که جمعیت قابل توجهی از آن را قشر جوان تشکیل می دهند، هر روز آن روز جوان است و هیچ سازمان و جوانی نیست که مأموریت تعریف شده […]

[ad_1]

خبرگزاری مهر: سید فرید موسوی در مراسم بزرگداشت روز جوان که شامگاه گذشته در تالار امام رضا(ع) اهواز برگزار شد، اظهار کرد: به طور حتم کشوری که جمعیت قابل توجهی از آن را قشر جوان تشکیل می دهند، هر روز آن روز جوان است و هیچ سازمان و جوانی نیست که مأموریت تعریف شده در خصوص جوانان نداشته باشد.

وی افزود: هفته جوان فرصت خوبی است که مطالبه گری و درخواست حوزه جوانان به صراحت بیان شده و دستگاه ها و مسئولان با مطالبات و درخواست های جوانان آشنا و برنامه ها و عملکرد خود را در این حوزه اعلام کنند.

موسوی بیان کرد: انتظار داریم دستگاه های ملی نیز از آغاز هفته جوان، به این مهم توجه ویژه داشته باشند و تنها شاهد برگزاری همایش ها و جلسات در حوزه جوانان نباشیم و با این حوزه بصورت شعاری برخورد نشود.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای سال در بخش قابل توجهی از سخنان خود بر لزوم از استفاده از ظرفیت ها و شایستگی های مدیریتی جوانان تأکید داشتند و امیدواریم دستگاه های اجرایی و نادهای دولتی گزارش عملکردی در این خصوص ارائه دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب، انتخابات مجلس شورای اسلامی است که برخواسته از بطن جامعه بوده و افتخار می کنیم ارتباط با مردم و بدنه جامعه از وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

موسوی بیان کرد: نمی توان در خوزستان بود از شیرمردان و شیرزنان شهید این خطه یاد نکرد چرا که شهیدان این خطه متعلق به همه مردم ایران هستند و مردم شاهد حماسه آفرینی های این عزیزان بودند و باعث شدند امروز در کمال آرامش درکنار یکدیگر درخصوص توسعه و آبادانی کشور به ایراد سخن بپردازیم.

وی گفت: این حماسه ها را جوانانی به وجود آوردند که دنیا از درک آن عاجز بود. بسیاری از همان روزهای ابتدای انقلاب تلاش داشتند آن را با چالش روبرو کنند ولی ایستادگی مردان و زنان این سرزمین به ویژه این خطه، نقشه دشمنان را برهم زد.

موسوی تأکید کرد: نسل جوانی که امروز در کشور شاهد هستیم بیش از گذشته به وظیفه تاریخی خود آگاه است و با اقتدار در مقابل مطالبات و زیاده خواهی های دشمن ایستادگی کرده است.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایستادگی مردم و جوانان در مقابل تحریم ها گفت: مردم و جوانان این کشور ایستادند، مقابله و مذاکره کردند و به دنیا اعلام کردند که هیچ وقت نباید یک ایرانی را تهدید کرد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی نیز که حرف از تهدیدهای خروج از برجام مطرح می شود، این مردم و جوانان ایستاده اند. در دوران هشت سال دفاع مقدس به طور حتم آمادگی کمتری از شرایط فعلی داشتیم. در آن سال ها به جز امید، اقتدار مقام معظم رهبری و ولایت و توکل بر خداوند هیچ چیز دیگری نداشتیم و امروز هم در همان شرایط هستیم. بدون امید دشمن پیروزی های خود را رقم خواهد زد اما جوانان باعث و بانی امید در کشور هستند.

موسوی گفت: اقدامات و تلاش ها در حوزه معاونت فن آوری، پیشرفت در کارآفرینی، حوزه دیپلماسی، نفت، آموزش عالی و پزشکی امیدبخش هستند اما متأسفانه دیده نمی شوند. این خوبی ها می توانند زمینه ساز امید در کشور ما باشند.

وی اظهار کرد: در مسیری قرار گرفته ایم که هر اقدامی که حوزه امیدآفرینی شکل می گیرد، با الفاظ پوپولیسم و غیره در نطفه خفه می شود. حتی اگر در چنین فضایی بودجه تزریق شود و اقدامات مثبتی صورت پذیرد، هر اقدامی برای توسعه منفعل می شود.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کشور و آینده آن به رغم کاستی های موجود برای جوانان است، گفت: درست است که نگاه ها و مدل ها در خصوص جوانان آنگونه که باید وجود ندارد و مدیران سنتی برای جوانان تصمیم گیری می کنند اما جوانان نباید میدان را خالی کنند و باید امیدوارانه در میدان باقی ماند؛ باید خط بطلانی بر تلاش های صورت گرفته در راستای تضعیف امید جوانان کشید.

[ad_2]

Source link