حذف نقدینگی از اکوسیستم کسب و کار مناطق آزاد
حذف نقدینگی از اکوسیستم کسب و کار مناطق آزاد

معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: نقدیندگی که از مشکلات عمده محیط کسب و کار است، از اکوسیستم مناطق آزاد حذف می‌شود. به گزارش اخبار آزاد مناطق، اکبر افتخاری در اختتامیه کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری چابهار و سیستان و بلوچستان افزود: مناسب‌سازی و بهبود اکوسیستم کسب […]


معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: نقدیندگی که از مشکلات عمده محیط کسب و کار است، از اکوسیستم مناطق آزاد حذف می‌شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، اکبر افتخاری در اختتامیه کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری چابهار و سیستان و بلوچستان افزود: مناسب‌سازی و بهبود اکوسیستم کسب و کار امروز دغدغه تمام دنیاست و دولتی‌ها سعی می‌کنند تا آنجا که می‌توانند محیط کسب و کار را برای فعالین اقتصادی مناسب‌سازی و بهبود ببخشند.

افتخاری گفت: با توجه به ماموریت اصلی مناطق آزاد برای جذب خصوصی‌ها و توسعه اقتصادی؛ مهم‌ترین مشکل فعلی را نقدینگی و مباحث مربوط به سرمایه در گردش دیدیم؛ بر همین مبنا سامانه اعتبارسنجی متناسب با متد دنیا و شاخص‌های بومی‌سازی شده را برای اعتبارسنجی و رتبه‌بندی فعالین اقتصادی راه‌اندازی کردیم.

وی تصریح کرد: هم‌چنین در کنار سامانه اعتبارسنجی، با راه‌اندازی صندوق اعتباری ضمانت و حمایت از فعالین اقتصادی تا چند روز آینده، فضایی را ایجاد خواهیم کرد تا سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی بتوانند بدون نقدینگی و صرفا با اعتبار موارد خود را انجام دهند.

معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ادامه داد: تاسیس مراکز نوآوری و شکوفایی، پنجره واحد خدمات فعالین اقتصادی برای ارتقا شفایت در اطلاعات و ارتباطات، تاسیس بورس بین‌الملل و مذاکره با بیمه‌ها برای اعطای بیمه نامه متناسب با فعالیت اقصادی در مناطق آزاد ازجمله اقدامات انجام شده برای بهبود فضای کسب و کار در مناطق آزاد است.

افتخاری با اشاره به ویژگی‌های چابهار برای سرمایه‎گذاری گفت: دسترسی به بازارهای جهانی، آب و هوای مناسب و صدالبته نگاه اقتصادی حاکم بر این منطقه مهم‌ترین ویژگی‌های چابهار و منطقه آزاد آن برای سرمایه‌گذاری است.

کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری چابهار و سیستان و بلوچستان با حضور بیش‌از ۳۰۰سرمایه‌گذار داخلی و خارجی عمدتا بومی سیستان و بلوچستان و برخی مقامات کشوری و استانی ۲۸ و ۲۹دی‌ماه برگزار شد. این همایش با برگزاری ۵پنل‌های تخصصی سرمایه‌گذاری در حوزه‌های شیلات و کشاورزی،ترانزیت و حمل و نقل، مختلف سرمایه‌گذاری به کار خود پایان داد.

نوشته حذف نقدینگی از اکوسیستم کسب و کار مناطق آزاد اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link