حقوق بشر مستمسکی برای تجاوز به حقوق بشر/ هدف نوبل در لابه لای خط و خطوط سیاسی گم شده است :: خبرگزاری خانه ملت
حقوق بشر مستمسکی برای تجاوز به حقوق بشر/ هدف نوبل در لابه لای خط و خطوط سیاسی گم شده است :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] محمد جواد ابطحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به موضوع اهدای جایزه نوبل دختر ایزدی که مورد شکنجه و تجاوز داعش قرار گرفته است ،گفت متاسفانه مفاهیم در دنیای امروز مخصوصاً بعداز قرن ۱۹  وارد تغییر شده است. وی افزود:حقوق بشر مستمسکی برای تجاوز به حقوق بشر شده […]

[ad_1]

محمد جواد ابطحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به موضوع اهدای جایزه نوبل دختر ایزدی که مورد شکنجه و تجاوز داعش قرار گرفته است ،گفت متاسفانه مفاهیم در دنیای امروز مخصوصاً بعداز قرن ۱۹  وارد تغییر شده است.

وی افزود:حقوق بشر مستمسکی برای تجاوز به حقوق بشر شده است؛آزادی کلمه مقدسی است که در بند کشیده شده و به نام آزادی جنایت هایی دارند می‌کنند .جایزه صلح نوبل متأسفانه  به ابزار سیاسی برای ایجاد انقلاب های مخملی در کشورهای مختلف تبدیل شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبلیغ و استقرار ارزش های نوین در زندگی جوامع مخصوصا سبک زندگی آمریکایی، تاکید کرد: وقتی که این سازمان و این بنیاد به افراد خونخوار مانند بگین (ششمین نخست وزیر رژیم اسرائیل)جایزه صلح می دهد،معلوم است که نوبل از اهدافش فاصله گرفته است.

وی ادامه داد:شاید آلفرد نوبل با دراختیار گذاشتن ثروت خود و وقف آن برای نجات بشریت نیت خیری داشته است،اما قدرت های استکباری مخصوصا آمریکا و لابی قوی صهیونیست‌ها آن را از مسیر خودش خارج کرده است.

نماینده مردم خمینی شهر درمجلس اضافه کرد:می‌بینیم که به “آنگ سان سوچی”که دستش تا مفرغ در خون بیگناهان آغشته است؛جایزه صلح نوبل می دهند حتی در دنیا بحث شده است که این جایزه را از وی پس بگیرید،در واقع عزا ،عزایی است که مرده شوی هم گریه می‌کند ! 

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که جایزه دادن به دختر ایزدی که  مورد تعدی قرار گرفته است لایه های سیاسی متعددی دارد،ادامه داد:حالا می‌آیند که به یک خانم ایزدی که مورد هجوم وشکنجه قرار گرفته است،جایزه نوبل می دهند ؛جایزه نوبل به چه دلیل است؟ چه اقداماتی را انجام داده است؟ افشاگری داعش را کرده است؛داعشی که خود ترامپ در مناظرات انتخاباتی خود گفت که داعش را خودمان به وجود آورده ایم.

 ابطحی با بیان اینکه هزاران زن مسلمان در این جنگ توسط داعش مورد ظلم و شکنجه و تجاوز قرار گرفته اند،تاکید کرد:سازمان های جهانی و بین المللیداعش را عَلَم می‌کنند که القا کنند؛اسلام این است و ارزش های اسلام این است،در حالی که آمریکا خود  داعش را به وجود آورده است.

تهی کردن جوامع از ارزش‌های بومی و ملی هدف جایزه های جهانی

ابطحی ادامه داد:به شیرین عبادی که از بهاییان دفاع می‌کند و از منافقین حمایت می‌کند،جایزه صلح نوبل را داده‌اند؛منافقینی که دستشان به خون ۱۷ هزار نفر بی گناه آلوده است.

وی با اشاره به این موضوع که نوبل در لابه لای خط و خطوط سیاسی است و در این شکی نیست،مطرح کرد:سیاسی کاری تنها در جایزه نوبل نیست؛جایزه اسکار هم همین طور است. یعنی برای تهی کردن جوامع مختلف از ارزش‌های بومی و ملی خودشان مخصوصاً آنهایی که ضدامپریالیست و استکبار؛ آزادی خواه هستند،در آمریکای لاتین و آفریقا یا در آسیا و سایر کشورها این شبکه‌ها را به وجود آورده اند.

عضوفراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است؛غربی ها  وقتی توانستند بر افراد مسلط شوند و با برجسته کردن آنها در سطح دنیا و در جوامع خودشان،با اهدای جوایز اسکار یا نوبل ؛می توانند افکار آن جامعه را به تدریج به اهداف منافع آمریکا و امپریالیسم هدایت کنند.

گفتنی است؛از زمان اعطای جایزه صلح به فعالان صلح بین المللی، کمیته نوبل تاکنون چندین بار به خاطر انتخابهایش هدف انتقادات شدید جامعه بین‌المللی قرار گرفته است.از جمله انتخاب باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل عملیات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در مناطق مختلف جهان از جمله در یمن، افغانستان و سومالی که به کشته شدن صدها غیرنظامی، زن و کودک منجر شده بود، مورد انتقاد قرار گرفته است.باراک اوباما برنده جایزه صلح نوبل در سال 2009 است.همچنین اعطای جایزه صلح نوبل به “آنگ سان سوچی” که ارهبر حزب حاکم میانمار به علت دست داشتن وی در سرکوب مسلمانان روهینگیا مورد تشکیک و انتقاد فعالان صلح قرار داشته است.سوچی در زمانی که توسط نظامیان حاکم میانمار تحت زندان خانگی قرار داشت در سال 1991 برنده جایزه صلح نوبل شد.

در سال ۱۹۰۱ میلادی، نخستین جوایز بنیاد نوبل اهدا شد. طبق وصیت آلفرد نوبل،شیمی‌دان سوئدی پنج جایزه به‌طور سالانه در رشته‌های فیزیک، شیمی، فیزیولوژی و پزشکی، ادبیات و صلح؛ به افرادی تعلق می‌گیرد که بیشترین خدمت را به مردم کرده باشند./

[ad_2]

Source link