به گزارش اخباربانک، رضا صدیق اظهار کرد: بانک صادرات ايران به عنوان يکي از بانکهاي ريشه دار ايران نقش اجتماعي خود را ايفا میکند و حمايت هاي لازم از اقشار آسيب ديده از بیماری کرونا و مشتريان را در دستور کار خود قرار داده است. براي مثال در اسفند ٩٨ و فروردين ٩٩ تسهيلات مناسبي […]
به گزارش اخباربانک، رضا صدیق اظهار کرد: بانک صادرات ايران به عنوان يکي از بانکهاي ريشه دار ايران نقش اجتماعي خود را ايفا میکند و حمايت هاي لازم از اقشار آسيب ديده از بیماری کرونا و مشتريان را در دستور کار خود قرار داده است. براي مثال در اسفند ٩٨ و فروردين ٩٩ تسهيلات مناسبي به شرکتهاي دارويي پرداخت کرديم تا بتوانند داروهاي مورد نياز شبکه درمان کشور را توليد کنند.
صدیق افزود: براساس ابلاغيه بانک مرکزي، سهم بانک صادرات از تسهيلات ٧٥ هزار ميليارد توماني تعیین شده برای حمایت از مشاغل آسیبدیده از کرونا ٩ هزار ميليارد تومان با نرخ ١٢ درصد است که در حال برنامه ريزي هستيم تا با پرداخت آن کمک خوبي به مشاغل آسيب ديده داشته باشيم. وی با اشاره به اینکه وزارتخانه هاي مرتبط، دستورالعمل لازمه را در اختيار بانکها قرار خواهند داد، تاکید کرد: پرداخت تسهيلات به شکل مناسب و در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد. قائم مقام بانک صادرات ایران در خصوص مهمترین اقدامات بانک برای مقابله با این بیماری نیز گفت: مديريت بانک صادرات ايران برنامه هاي متعددي براي محافظت از همکاران و مشتريان در مقابل بيماري کرونا به کار بسته است که يکي از آنها همگام با ساير بانکها، شيفت بندي حضور همکاران در شعب بود. به اين معنا که تا اواخر فروردين ماه ٩٩، يکسوم کارکنان به شکل حضوري در شعب مشغول خدمت شدند. همچنين برخي شعب درجه دو، سه و چهار را در بعضي روزها تعطيل کرديم تا همه شعب درگير نباشند. به خانم هاي همکاري که فرزند کوچک زير ١٢ سال دارند هم مرخصي دوهفته اي داديم و از ساير همکاران خواستيم که جاي آنها را پر کنند. رضا صدیق تصریح کرد: با توجه به اينکه در حال حاضر حدود ٩٢ درصد تراکنشها در خارج از شعب و با استفاده از ابزارهای الکترونیک يا خودپردازها انجام ميشود و فقط هشت درصد تراکنشها در داخل شعبه انجام مي گيرد، برنامهریزی برای کاهش این هشت درصد نیز داریم که فشار زيادي به کارکنان حاضر در شعب وارد نياید. ضمن اينکه تعطيلات فروردين ماه باعث شد مشتريان کمتري مراجعه کنند. البته در کنار اين موارد، به حوزه ها اعلام کرديم اگر شعبه اي با کمبود نيرو مواجه شد، از ساير شعب تأمين خواهيم کرد، بنابراين با مشکل خاصي رو به رو نشديم. وی در خصوص توجه بانک به دستورالعمل بانک مرکزی برای تعویق سه ماهه اقساط نیز افزود: ما به همه شعب اعلام کرديم که از گرفتن اقساط خودداري کنند و اگر مشتري ها براي پرداخت تسهيلات اقدام نکردند، پيگير نشوند و اگر مراجعه حضوري داشتند اما از تنفس سه ماهه بي اطلاع بودند، به آنها توضيح داده شود که ميتوانند سه ماه ديگر اقساطشان را پرداخت کنند. عضو هیئتمدیره بانک صادرات ایران همچنین در مورد بهرهمندي از بانکداري الکترونيک به عنوان يکي از مهمترين راهها براي جلوگيري از حضور مردم در شعب و کاهش ابتلا به شيوع ويروس کرونا گفت: یکي از اقدامات مناسبي که انجام شد، رونمايي از کيف پول الکترونيک بود. به اين طريق نياز به استفاده از کارت عابربانک از بين مي رود و با گوشي موبايل هم ميتوان پرداختها را انجام داد. براي ارائه اين خدمت، همکاران ما در بانک صادرات در ايام تعطيلات نوروز تلاش شبانه روزي از خود نشان دادند و در زمان خيلي کوتاهي آن را به بهره برداري رساندند به نحوي که براي برخيها به سرانجام رسيدن اين پروژه در مدتزمان محدود قابل تصور نبود. اين نرمافزار روي دستگاه هاي پوز نصب مي شود و نياز به استفاده از کارتها را که خود يکي از منشأهاي انتقال ويروس هستند، از بين ميبرد. صدیق با تسلیت به خانوادههای همکاران بانکی درگذشته بر اثر بیماری کرونا، اظهار کرد: ما براي حمايت از همکارانمان تلاش کرديم به اندازه کافي ماسک، مواد شوينده و دستکش در اختيار شعب قرار دهيم. انواع و اقسام خدمات الکترونيک را هم فعال کرديم که با توجه به آنها نياز به حضور مشتريان در شعب نباشد تا زنجيره انتقال ويروس تا جاي ممکن قطع شود. تمام خدمات مهم و اصلي بانکي روي نرمافزارهاي بانک صادرات قابل انجام است و اين مسئله هم به نفع مردم و هم به نفع بانک است. ضمن اينکه برخي از کارها ميتواند به آينده موکول شود. اميدواريم به زودي شاهد کنترل بيماري کرونا باشيم. |