خجسته:سران مفاسد اقتصادی در کشور ۳۱ نفر هستند
خجسته:سران مفاسد اقتصادی در کشور ۳۱ نفر هستند

خبرگزاری مهر: نماینده مردم در همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: سران مفاسد اقتصادی در کشور ۳۱ نفر هستند و اسامی آن‌ها به دستگاه قضا داده شده است چراکه باید گلوگاه مفاسد اقتصادی گرفته شود. امیر خجسته شامگاه چهارشنبه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان با بیان اینکه دلار به سختی به کشور وارد می‌شود، اما […]



خبرگزاری مهر: نماینده مردم در همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: سران مفاسد اقتصادی در کشور ۳۱ نفر هستند و اسامی آن‌ها به دستگاه قضا داده شده است چراکه باید گلوگاه مفاسد اقتصادی گرفته شود.

امیر خجسته شامگاه چهارشنبه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان با بیان اینکه دلار به سختی به کشور وارد می‌شود، اما امسال تحول خوبی در بودجه استان همدان ایجاد شده است، گفت: کار‌ها با پیگیری مستمرمدیران به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان همدان در پیگیری امور پیشقدم هستند، ادامه داد: قطار توسعه استان همدان به حرکت درآمده و سال ۹۷ سالی خوب برای استان همدان خواهد بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزبانی رویداد‌های بین المللی در همدان طی سال ۲۰۱۸، عنوان کرد: میزبانی این رویداد‌ها همدان را در سکوی تبلیغات بین‌المللی قرار می‌دهد کمااینکه باید با برگزاری این دو رویداد همدان در حوزه گردشگری از حالت رکود و سکوت خارج شود.

خجسته توسعه گردشگری را ضامن آینده همدان برشمرد و با بیان اینکه اشتغال پایدار ثمره گردشگری است چراکه هر گردشگر حداقل ۸ شغل ایجاد می‌کند، گفت: میزبانی رویداد‌های گردشگری همدان ۲۰۱۸؛ استان همدان را به سمت توسعه پایدار هدایت می‌کند.

پرواز‌های فرودگاه همدان قوت گرفته است

وی از در دست اجرا بودن ۱۵ هتل در همدان خبرداد و با بیان اینکه پرواز‌های فرودگاه همدان قوت گرفته و پرواز تهران- همدان کلید خورده است، افزود: راه‌اندازی راه‌آهن در همدان نیز به توسعه پایدار این استان کمک می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از به تاخیر افتادن اجرای پروژه راه‌آهن همدان- ملایر سخن گفت و با بیان اینکه این اتفاق در نهایت استیضاح وزیر را کلید زد، افزود: همدان در آینده درخشش بین‌المللی خواهد داشت.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری جلسه‌ای با وزیر امور خارجه عنوان کرد: این اقدام برای بسیج کردن کنسولگری‌ها و سفارت‌ها در تبلیغ همدان انجام خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پول به اندازه کافی وجود دارد و مدیران باید برای جذب اعتبار پیگیری لازم را داشته باشند، افزود: رینگ سوم همدان باید عملی شود.

خجسته بابیان اینکه اجرای رینگ سوم موضوع کلان شهر شدن همدان را قوت می‌بخشد، عنوان کرد: در طرح جامع و تفصیلی شهر همدان این کار انجام می‌شود و رینگ سوم لازمه شهر است و باید عملی شود.

۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در دست مردم قرار دارد

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در دست مردم قرار دارد که این سرمایه سرگردان است و مردم نمی‌دانند آن را کجا ببرند، افزود: این سرمایه سرگردان به هر قسمتی برود در آن قسمت بحران ایجاد می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت دلار تا ۶ هزار تومان افزود: افزایش قیمت دلار نگران‌کننده بود و فشار سنگینی روی دوش قشر حقوق بگیر ایجاد کرد.

وی بابیان اینکه استخوان‌های مردم زیر فشار اقتصادی و گرانی خرد می‌شود از تاثیر گران شدن یکباره دلار سخن گفت و بابیان اینکه قیمت دلار به ۶ هزار تومان رسید و پس از آن به ۴۲۰۰ تومان کاهش یافت، اما قیمت کالا‌ها تا ۵۰ درصد افزایش یافت، عنوان کرد: این وضعیت از مسئولان اقتصادی کشور پذیرفتنی نیست.

رئیس بانک مرکزی باید جوابگوی شرایط اقتصادی کشور باشد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی باتاکید براینکه رئیس بانک مرکزی باید جوابگوی شرایط اقتصادی کشور باشد به فعالیت موسسات غیر مجاز مالی و اتفاقات پیش آمده اشاره کرد و افزود: ریگی را در آسمان می‌گیریم، اما چرا نمی‌توانیم بانک‌ها را مدیریت کنیم؟

خجسته با بیان اینکه سرمایه و روح و روان مردم بازیچه نیست، عنوان کرد: سران مفاسد اقتصادی در کشور ۳۱ نفر هستند و اسامی آن‌ها به دستگاه قضا داده شده چراکه باید گلوگاه مفاسد اقتصادی گرفته شود.

وی با بیان اینکه بی‌عرضگی در کشور قابل قبول نیست به واردات ۶ هزار و ۴۷۱ خودروی قاچاق اشاره کرد و باتاکید براینکه واردات کالا به کشور فراوان است و از سوزن تا قطعات خودرو به کشور کشور وارد می‌شود، گفت: آیا بااین شرایط می‌توان حمایت کالای داخلی را تقویت کرد؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همچنین حمایت از بخش خصوصی را مورد تاکید قرار داد و خواستار واگذاری با پروژه‌ها به بخش خصوصی شد و افزود: مدیران استان همدان باید برای توسعه این استان دست یکدیگر را بگیرند.



Source link