خیزش جنبش‌های آزادی‌بخش اسلامی تنها راهکار رفع مشکلات مردم یمن :: خبرگزاری خانه ملت
خیزش جنبش‌های آزادی‌بخش اسلامی تنها راهکار رفع مشکلات مردم یمن :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری مشکلات و جنگ اقتصادی عربستان علیه ملت مظلوم یمن، گفت: سیاست جنگ طلبان استکبار و عیادی در منطقه به ویژه اسرائیل و سیاست کودک کُش سعودی تسلط بر باب المندب است، حتی برای دور زدن تنگه هرمز از طریق امارات خواستند اقداماتی انجام دهند […]

[ad_1]

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری مشکلات و جنگ اقتصادی عربستان علیه ملت مظلوم یمن، گفت: سیاست جنگ طلبان استکبار و عیادی در منطقه به ویژه اسرائیل و سیاست کودک کُش سعودی تسلط بر باب المندب است، حتی برای دور زدن تنگه هرمز از طریق امارات خواستند اقداماتی انجام دهند تا احتیاجی به تنگه هرمز نداشته باشند و تهدید ایران را خنثی کنند.

عدم فتح باب المندب موجب انتقام‌جویی سعودی‌ها از یمن شد

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باب المندب در اختیار گروه انصار است لذا این فشارها برای در هم شکستن مقاومت در این منطقه است، از سوی دیگر قرار بوده تا طی چند روز یمن را فتح کنند لذا به انتقام جویی از مردم و کودکان مظلوم یمن پرداختند.

وی افزود: سعودی‌ها برای نابودی مردم یمن از بمب‌های خوشه‌ای و فسفری استفاده می‌کنند، حتی مردم و کودکان یمن را محاصره کردند تا غذا و دارو به آنها نرسد و به نوعی فاجعه انسانی رقم زدند تا بتوانند به اهداف خود برسند، متاسفانه در این میان تمام کشورهای دنیا حتی ایران هم سکوت اختیار کرده است.

                  بیشتر بخوانید:

 

ابطحی معتقد است: دولت تدبیر و امید باید در این زمینه ورود کند و برای جامه عمل پوشاندن به وظیفه دینی، شرعی و قانونی خود از افزایش ظلم و ستم به این مردم مظلوم جلوگیری کند، این مشکل تنها مربوط به یمن نخواهد بود و کوتاهی سبب می‌شود تا بعد از یمن به سراغ سایر کشورها از جمله ایران بیایند.

جنبش‌های آزادی بخش رفه مشکلات مردم یمن را از دولت‌ها درخواست کنند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سازمان همکاری اسلامی متشکل از 58 کشور مسلمان باید متحدانه ورود پیدا کنند هرچند در معرض تهدید آمریکایی‌ها قرار دارند. علاوه بر این جنبش‌های آزادی‌بخش اسلامی قطعا تاثیرگذارتر خواهند بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، افزود: جنبش‌های آزادی‌بخش اسلامی باید از دولت‌های خود بهبود وضعیت کودکان و مردم یمن را مطالبه کنند، خیزش این جنبش‌ها لازمه رفع مشکلات ملت یمن و کوتاه آمدن سعودی‌ها از جنگ و خونریزی است.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرده که عربستان و متحدانش در مقابل راه حل افزایش ارزش ریال یمن سنگ اندازی می‌کنند و متجاوزان جنگ اقتصادی علیه یمن به راه انداخته اند. وی همچنین در نامه‌ای به دبیرکل و فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن خواستار ایجاد مکانیسمی برای ارائه کمک های پولی به مردم یمن شد و پیشنهاد کرده تا ساز و کاری برای جایگزین کردن مواد غذایی به پول ایجاد شود تا به خانواده های نیازمند از طریق افتتاح حساب بانکی به صورت بی واسطه کمک شود./

پایان پیام

[ad_2]

Source link