خیز بلند منطقه آزاد چابهار برای توسعه علمی بلوچستان
خیز بلند منطقه آزاد چابهار برای توسعه علمی بلوچستان

[ad_1] منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار علاوه بر اقدامات عمرانی و زیربنایی در سال جاری خیز بلندی برای توسعه علمی و آموزشی این منطقه محروم با حمایت از نخبگان جوان برداشته است. به گزارش آزاد مناطق، حمایت از ادامه تحصیل، تامین امکانات خوابگاهی و تجهیزات آموزشی رایگان نخبگان جوان منطقه بلوچستان توسط منطقه آزاد چابهار مهم‌ترین […]

[ad_1]

منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار علاوه بر اقدامات عمرانی و زیربنایی در سال جاری خیز بلندی برای توسعه علمی و آموزشی این منطقه محروم با حمایت از نخبگان جوان برداشته است.

به گزارش آزاد مناطق، حمایت از ادامه تحصیل، تامین امکانات خوابگاهی و تجهیزات آموزشی رایگان نخبگان جوان منطقه بلوچستان توسط منطقه آزاد چابهار مهم‌ترین گام در تشویق این قشر برای افتخارآفرینی علمی است.

اقدام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار برای حمایت از دانش‌آموزان نخبه، نمونه‌ای از توجه به جوامع محلی است و این مهم از گام‌های توسعه منطقه آزاد چابهار است.

سطح پایین کیفیت آموزشی، زیرساخت ضعیف مدارس، سرانه پایین فضای آموزشی در منطقه محروم سیستان و بلوچستان سبب شده تا منطقه آزاد چابهار از سال گذشته نسبت به جذب و آموزش رایگان دانش آموزان علاقه‌مند به ادامه تحصیل اقدام کند.

همت و ریسک مدیران منطقه آزاد چابهار در سال گذشته سبب شد تا با امضا مصوبه‌‌ای برای ارتقاء سطح آموزشی جوانان امکانات و فناوری‌های آموزشی موجود را در اختیار دانش‌آموزان نخبه قرار دهند و در مجموعه دانشگاه بین‌المللی چابهار، دبیرستان دانا و توانا را راه‌اندازی کنند.

پس از راه‌اندازی این دبیرستان، ۳۰نفر از دانش‌آموزان مشغول به تحصیل شدند.

با گذشت یک سال تحصیلی، ۲۴نفر از مجموع ۳۰دانش‌آموز در آزمون دانشگاه سراسری پذیرفته شدند که این خود موجب افزایش انگیزه مدیرعامل منطقه آزاد و دبیر شورایعالی مناطق آزاد برای حمایت و تشویق این نخبگان شد.

راهیابی ۲۴دانش‌آموز از مجموع ۳۰نفر در دانشگاه‌های سراسری انگیزه برای خدمات رایگان آموزشی را در میان مسئولان و نوجوانان و جوانان بومی بیشتر کرده است، به طوری که امسال برای جذب دانش‌آموزان در دبیرستان یادشده آزمون ورودی برگزار و برای هر روستا سهمیه در نظر گرفته شده است.

از این میان ۷۵نفر موفق به راهیابی به دبیرستان دانا و توانا شدند که هزینه‌های آموزشی و تحصیلی و خوابگاه به صورت رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد.

۲۵نفر دیگر نیز به صورت آزاد ثبت نام کردند که این تعداد هزینه‌های آموزشی را به صورت کامل پرداخت می‌کنند.

قبولی دانش‌آموزان دبیرستان دانا و توانا سبب شده تا مراسم تجلیل از پذیرفته‌شدگان کنکور سال‌۹۷ این دبیرستان با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، علیرضا جعفری هرندی معاون توسعه مدیریت، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، بهرام میرزایی مدیر مدرسه دانا و توانا چابهار، هانی صباغان مدیر سلامت و ورزش، محمود منزوی‌زاده مشاور بین‌الملل و مدیر کل حوزه دبیر شورایعالی و محمد ایزدی مدیرکل آموزش دانشگاه صنعتی شریف در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تهران برگزار شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: توسعه منطقه آزاد چابهار در گرو توجه به جوامع محلی و به ویژه نخبگان و دانش آموزان مستعد است.

عبدالرحیم کردی افزود: دبیرستان دانا و توانا به منظور حمایت از دانش‌آموزان مستعد و جبران کمبودهای آموزشی و فضای آموزشی راه‌اندازی شده است تا برخی از نخبگان بتوانند در فضای آرام و شاداب مشغول به تحصیل شوند.

وی افزود: فراهم کردن امکانات خوابگاهی، تحصیلی و آموزشی رایگان مهم‌ترین هدف منطقه آزاد چابهار برای دانش‌آموزان نخبه و مستعد است تا نقش بسزایی در توسعه علمی و آموزشی این منطقه محروم ایفا کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: در این یک سال گذشته تجربه به ما ثابت کرد اگر فضای مناسب آموزشی هر چند محدود برای دانش‌آموزان فراهم کنیم و کیفیت حداقلی را در اختیار آنان قرار دهیم، می‌توانیم استعدادهای نهفته را شکوفا کنیم.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: در حوزه آموزش و پرورش در این مدت کوتاه شاهد اتفاقات خوبی در منطقه آزاد چابهار بودیم و لازم است با برنامه‌‌ریزی دقیق در این حوزه، مسیر جدیدی ایجاد و نیروی کار را از مردم و جوامع محلی جذب کنیم.

کردی افزود: با مصوبه‌‌ای که سال گذشته برای ارتقاء سطح آموزشی در منطقه آزاد چابهار تصویب شد با استفاده از امکانات و فناوری‌های آموزشی در اختیار و ظرفیت‌های مازاد در مجموعه دانشگاه بین‌المللی چابهار، دبیرستان دانا و توانا را راه‌اندازی کردیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار به پذیرش ۲۴نفر از مجموع ۳۰دانش‌آموز در آزمون دانشگاه سراسری اشاره کرد و گفت: نیروهای مستعد و نخبه برای توسعه سواحل مکران نقش مهمی را خواهند داشت و فعالان اقتصادی وتجاری می‌توانند با جذب این افراد موفقیت‌های بیشتری را به دست آورند.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد از جریان استعدادیابی در حوزه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی حمایت و دانش‌آموزان نخبه را بورسیه می‌کند.

نوشته خیز بلند منطقه آزاد چابهار برای توسعه علمی بلوچستان اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link