داستان کلیپ دردناک سرهای سرگردان الاغ در ابهر! +عکس
داستان کلیپ دردناک سرهای سرگردان الاغ در ابهر! +عکس

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حیوانات جزو موجوداتی هستند که همواره قربانی سودجویی انسان‌های منفعت‌طلب و سنگدل می‌شوند تا جایی که هر از گاهی در خروجی خبرگزاری‌ها و شبکه‌های مجازی شاهد پخش اخبار مختلفی از آزار و اذیت انواع حیوانات هستیم که گاهی به طرز فجیعی شکنجه و کشته می‌شوند. اما عده‌ای از […]


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حیوانات جزو موجوداتی هستند که همواره قربانی سودجویی انسان‌های منفعت‌طلب و سنگدل می‌شوند تا جایی که هر از گاهی در خروجی خبرگزاری‌ها و شبکه‌های مجازی شاهد پخش اخبار مختلفی از آزار و اذیت انواع حیوانات هستیم که گاهی به طرز فجیعی شکنجه و کشته می‌شوند.

اما عده‌ای از انسان‌ها پا را از این آزار و اذیت نیز فراتر گذاشته و برای کسب سود بیشتر علاوه بر قربانی کردن این حیوانات بی‌گناه، دانسته یا ندانسته به طمع سود تلاش می‌کنند پای آن‌ها را به زنجیره غذایی مردم نیز باز کنند و امنیت غذایی آن‌ها را به مخاطره اندازند.

با پیشرفت علم و فناوری و گسترش شبکه‌های مجازی در طی سال‌های اخیر شاهد انتشار بی‌شمار این قبیل از رفتارهای پست و حیوانی در فضای مجازی بودیم که این دفعه قرعه به نام شهرستان ابهر افتاده است.

طی روزهای اخیر کلیپی با سرعت در همه گروه‌ها و کانال‌های شهرستان ابهر منتشر شد که موجب بهت و حیرت ابهری‌ها شده و نگرانی فزاینده‌ای را در میان شهروندان به وجود آورد. رسانه‌های معاند نظام نیز که همواره به دنبال کوچک‌ترین سوژه برای بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی هستند، این کلیپ که حاوی سرهای بریده الاغ در منطقه‌ای از شهرستان ابهر بود را با آب و تاب نشر دادند.

در همین رابطه فرماندار شهرستان ابهر در پاسخ به پیگیری در این شهرستان ضمن تایید پیدا شدن سرهای الاغ در ابهر، اظهار کرد: دقیقا نمی‌توان گفت که این الاغ‌ها حتما در ابهر ذبح شده باشند، زیرا ممکن است افراد سودجو برای پنهان ماندن کار خود از جاهای دیگر نسبت به جابه‌جایی این سرها به ابهر اقدام کرده باشند.

علی حیدری در پاسخ به این سئوال که آیا نگرانی از بابت ورود این گوشت‌ها به زنجیره غذایی مردم وجود دارد، ادامه ‌داد: مردم نگران ورود این گوشت‌ها به زنجیره غذایی خود نباشند، زیرا گوشت‌هایی که در شهرستان توزیع می‌شود همواره مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در این زمینه، ادامه داد: با تشکیل تیم‌های بازرسی تمام رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها و اماکنی که احتمال مصرف این گوشت‌ها در آنجا وجود دارد مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.

در همین رابطه رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر نیز ضمن تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در این حوزه گفت: با هماهنگی شهرداری بقایای حیوانات جمع‌آوری شد تا شاهد آسیب‌های زیست‌محیطی نباشیم.

امیرعلی کلانتری با اشاره به نگرانی مردم از توزیع این گوشت‌ها در ابهر، ادامه داد: احتمال توزیع گوشت این الاغ‌ها در قصابی‌ها بسیار بسیار اندک است، زیرا همه گوشت‌های عرضه شده از طریق قصابی‌های مجاز دارای برچسب بهداشتی و مهر استاندارد و دامپزشکی هستند و مجوز قانونی برای فروش آن‌ها صادر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نگرانی‌هایی درباره مصرف این گوشت‌ها در رستوران‌ها و غذاخوری‌ها وجود دارد، ادامه داد: این اماکن زیر ذره‌بین بازرسان قرار خواهد گرفت.

این مسئول یادآور شد: گروهی متشکل از کارشناسان شبکه بهداشت دامپزشکی و اصناف برای بازدید از رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و قصابی‌ها تشکیل شده است.

کلانتری در ادامه از مردم شهرستان خواست گوشت را از مراکز مورد اطمینان خرید و غذا را نیز از رستوران‌ها و غذاخوری‌های معتبر تهیه کنند.

پیدا شدن سرهای الاغ در ابهر، شهروندان را حتی به گوشت‌های منجمدی که به نرخ تعاونی در شهرستان توزیع می‌شود نیز بدبین کرد که در همین رابطه محمدرضا داداشیان، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ابهر با بیان اینکه گوشت‌های قرمز منجمد توزیعی در این شهرستان از طریق پشتیبانی امور دام جهادکشاورزی مراکز، وارد بازار شده‌ است، افزود: همه گوشت‌های توزیع شده دارای هولوگرام و برچسب اطمینان است.

بنا به گفته مسئولان ابهر، هم‌اکنون اکیپ‌های اعزامی مشغول نظارت و بازرسی از رستوران‌ها، غذاخوری‌ها، قصابی‌ها و فروشگاه‌های مواد پروتئینی هستند و مردم به هیچ‌وجه نباید نگران این موضوع باشند؛ چرا که نظارت‌ها در این رابطه مستمر است.



Source link