داعشی ها به اهواز رسیده اند؟/شهادت دو بسیجی
داعشی ها به اهواز رسیده اند؟/شهادت دو بسیجی

صبح نو: در کنار خبر‌های تأسف‌بار و ناراحت‌کننده در حمله گروه‌های تروریستی به پاسگاه‌های مرزی ایران و شهادت مرزبانان ناجا، این‌بار خبر هولناک از مرکز یکی از استان‌های جنوبی کشور مخابره شد. یک فرد مسلح با سلاح سرد به پایگاه بسیج در اهواز حمله کرد و دو جوان را داعش‌گونه به شهادت رساند.   آقای […]



صبح نو: در کنار خبر‌های تأسف‌بار و ناراحت‌کننده در حمله گروه‌های تروریستی به پاسگاه‌های مرزی ایران و شهادت مرزبانان ناجا، این‌بار خبر هولناک از مرکز یکی از استان‌های جنوبی کشور مخابره شد. یک فرد مسلح با سلاح سرد به پایگاه بسیج در اهواز حمله کرد و دو جوان را داعش‌گونه به شهادت رساند.

 

آقای علی ساری، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات این حادثه و مشخصات ضارب گفت: ضارب از اعضای یکی از گروه‌های افراطی مذهبی بود که در عربستان ساماندهی می‌شود. او با حمله به پایگاه بسیج در شهرستان باوی دو تن از جوانان را به شهادت رساند که بر اساس اخبار واصله دستگیر شده است. وی ادامه داد: استان خوزستان شرایط استراتژیک و حساسی دارد و گروهک‌های مختلف از جمله افراطیون دینی (وهابیون) یا سلطنت‌طلبان در تلاش برای جذب جوانان به گروهک‌های خود هستند که با توجه به شرایط استان به‌راحتی می‌توانند بر جوانان تأثیر بگذارند.

 

متاسفانه این روز‌ها در استان شاهد تبعیض گسترده درخصوص اقوام هستیم که در صورت استمرار باعث بحران می‌شود. این نماینده مجلس تاکید کرد: در کنار دستگیری و برخورد با این عامل تروریستی باید دلایل عضویت افراد به گروهک‌های تروریستی و دشمنان جمهوری اسلامی را ریشه‌یابی کرد تا بتوان مانع تکرار مجدد چنین حملاتی شد، البته عدم توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقوام در جنوب، یکی از این عوامل است. ساری خاطرنشان کرد: مشکلاتی همچون بیکاری و‌… سبب شده تا دشمنان جمهوری اسلامی بتوانند بر ذهن جوانان رخنه کرده و گرایش‌های دینی و‌… را دلیل اصلی آن معرفی کنند که خود باعث ظهور اتفاقاتی همچون حمله به پایگاه بسیج می‌شود. بی‌توجهی مسوولان به مشکلات این استان زمینه نفوذ بیگانگان را در خوزستان هموار می‌کند، اما خوشبختانه عقیده راسخ مردم باعث‌شده که کمترین آسیب را شاهد باشیم.



Source link