دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی: افزایش مبادلات و همکاری های تجاری با همسایگان خارجی ارس در دستور کار
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی: افزایش مبادلات و همکاری های تجاری با همسایگان خارجی ارس در دستور کار

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: همجواری با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان فرصتی استثنایی برای توسعه روابط اقتصادی منطقه آزاد ارس با این همسایگان است. به گزارش اخبار آزاد مناطق، مرتضی بانک در مراسم افتتاح چند پروژه در مرکز نوردوز منطقه آزاد ارس همزمان با هفته دولت […]


مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: همجواری با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان فرصتی استثنایی برای توسعه روابط اقتصادی منطقه آزاد ارس با این همسایگان است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مرتضی بانک در مراسم افتتاح چند پروژه در مرکز نوردوز منطقه آزاد ارس همزمان با هفته دولت گفت: نباید تنها از دولت برای انجام همه کارها و فعالیت‌ها انتظار داشت، چراکه اعتماد و اعتقاد به ظرفیت‌های بخش خصوصی توسعه کشور را به همراه دارد.

وی ادامه داد: در اختیار گرفتن بازارهای بین‌المللی ملزوماتی دارد که اولین و مهم‌ترین آن تولید کالای باکیفیت و قابل رقابت است.

مشاور رئیس‌جمهور تاکید کرد: مناطق آزاد به محلی برای تولید کالای ایرانی رقابت‌پذیر، باکیفیت و صادرات‌محور تبدیل می‌شوند.

وی با اشاره به تاریخچه منطقه مرزی جلفا و نوردوز تا قبل از منطقه آزاد شدن گفت: حجم کارها و فعالیت‌ها در این مناطق مرزی بعد از تصویب منطقه آزاد ارس به گونه‌ای است که مقایسه قبل و بعد آن بسیار چشمگیر است. احداث جاده‌ها و مسیرهای دسترسی و فعالیت‌های اقتصادی انجام شده در این منطقه با گذشته قابل مقایسه نیست.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر ضرورت استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌های کشور برای توسعه اقتصادی تاکید کرد و از مسئولان خواست به ظرفیت‌ها و مزیت های مناطق آزاد کشور در اقتصاد کشور بیش از پیش توجه داشته باشند.

وی همجواری با کشورهای آسیای میانه یک فرصت برای سازمان منطقه آزاد ارس و فعالان اقتصادی این منطقه دانست و گفت: بازرگانان و فعالان اقتصادی مبنای حرکت اقتصادی خود در مناطق آزاد را بر روی محور صادارت متمرکز کنند، چراکه توجه به ظرفیت‌های بین‌المللی در کنار تامین نیاز داخلی، یک امتیاز ویژه برای آنان محسوب می‌شود و فعالیت‌هایشان به واسطه کار در منطقه آزاد شرکای خارجی و بازار هدف خارجی به همراه می‌آورد.

وی افزود: برخی از این تغییر رویکردها باید از طریق سیستم دولتی و راهبردهایی که دولت تعریف می‌کند هدایت شود، زیرا ارائه راهبردها و راهکارها به فعالان اقتصادی که دارای خلاقیت، سرمایه و اندیشه هستند منجر به آبادانی کشور می‌شود.

لازم به ذکر است همزمان با هفته دولت دو پروژه ساختمان اداری و مجتمع تجاری و اقامتی در مرکز نوردوز منطقه آزاد ارس با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به بهره‌برداری رسید.

در سفر مشاور رئیس‌جمهور و هیأت همراه به مرکز نوروز منطقه آزا دارس، ساختمان اداری سازمان منطقه آزاد ارس در این مرکز افتتاح شد.

برای احداث این ساختمان و محوطه‌سازی‌های مربوطه ۱۶میلیارد و پانصد میلیون ریال هزینه شده است.

همچنین یک مجتمع تجاری و اقامتی در مرکز نوردوز منطقه آزاد ارس با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و محسن نریمان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

این مجتمع که برای آن ۶۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده، دارای ۲۰واحد سوئیت اقامتی و ۶واحد تجاری و یک فروشگاه بزرگ ۶۰۰متری است که توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این منطقه احداث شده است.

مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور جمعه ۹شهریورماه جاری چند پروژه را در محدوده جلفا در منطقه آزاد ارس افتتاح کرد.

نوشته دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی: افزایش مبادلات و همکاری های تجاری با همسایگان خارجی ارس در دستور کار اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link