دخالت آمریکا در امور کشورها خود نقض آشکار حقوق بشر است/ جلوی زیاده خواهی آمریکایی‌ها می ایستیم :: خبرگزاری خانه ملت
دخالت آمریکا در امور کشورها خود نقض آشکار حقوق بشر است/ جلوی زیاده خواهی آمریکایی‌ها می ایستیم :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اظهارات مسئولان امریکایی برای ایجاد ناآرامی در ایران،گفت:هر چقدر در برابر آمریکایی‌ها کوتاه بیاییم آنها جلوتر می آیند و خواسته هایشان را بیشتر و دخالت های شان را عمیق‌تر می‌کنند. وی افزود:این طور نیست که اگر ما به سمتشان برویم […]

[ad_1]

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اظهارات مسئولان امریکایی برای ایجاد ناآرامی در ایران،گفت:هر چقدر در برابر آمریکایی‌ها کوتاه بیاییم آنها جلوتر می آیند و خواسته هایشان را بیشتر و دخالت های شان را عمیق‌تر می‌کنند.

وی افزود:این طور نیست که اگر ما به سمتشان برویم آنها عقب‌نشینی می‌کنند؛بلکه سعی می کنند که جلوتر بیایند و خواسته های بیشتری را از ملت ها طلب کند؛بنابراین ما مثل گذشته تا الان بایستی استقامت کنیم و جلوی زیاده خواهی آمریکایی‌ها بایستیم.

نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس با تاکید براینکه اگر جلوی زیاده‌خواهی‌های آنها ایستادگی کنیم قطعا می توان دخالت های آمریکا را کمتر کرد،تاکید کرد:آمریکا از جمله کشورهای سلطه گر بوده  و به دنبال آن است که به خاطر منافع خودش در مسائل دیگر کشورها دخالت کند.

حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه دخالت آشکار آمریکا در امور کشورها خود نقض حقوق شهروندی،نقض حقوق بشر و دیپلماسی ادامه داد:این کشورها یکسری تعاریف از برخی واژه ها دارند؛تعاریفی که این جوامع از حقوق بشر دارند با تعاریف ما از حقوق بشر متفاوت است؛به طور مثال وقتی کشورهای غربی در سند ۲۰۳۰ از خانواده صحبت می‌کنند؛تعریفی که از خانواده دارند و از دفاع از خانواده و حریم خانواده صحبت می کنند؛تعریف آنها از خانواده با تعریفی که ما از خانواده داریم متفاوت است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به بحث تروریسم و تعریف تروریسم مطرح کرد:در همین لایحه‌ای که عنوان می‌شود “کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم” که ظاهر قشنگی دارد،کلمات و واژه های به ظاهر زیبایی دارد؛وقتی که محتوای آن را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که در آن تعریف تروریسم با تعریف ما از تروریسم کاملاً متفاوت است.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد:به زعم آنها “حزب الله” گروه تروریستی است؛اما داعشی که این همه جنایت کرده تروریست نیست و گروه‌های القاعده به تعریف آنها تروریست محسوب نمی‌شود؛اما اگر یک ملت از کشور خودش در مقابل متجاوز دفاع کند و ایستادگی کند؛مصداق تروریست محسوب می شود.

عضوکمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقض آشکار حقوق بشر در خود آمریکا دیده می‌شود،تصریح کرد: آمریکایی ها این حق را به خودشان می دهند که اگر کسی را با این عنوان شناختند؛دستگیر کرده و در کشور خودشان محاکمه ، مجازات و زندانی کنند. نقض حقوق بشر در خود آمریکا دیده می‌شود ولی آن را مطرح نمی‌کند و به آن اعتراضی نمی کند؛به دلیل خفقانی که در جامعه وجود دارد و انحرافی که در اذهان و افکار عمومی جامعه ایجاد کرده اند،کسی به این مسائل نمی پردازند.

[ad_2]

Source link