درخواست نمایندگان برای بررسی با اولویت یک لایحه
درخواست نمایندگان برای بررسی با اولویت یک لایحه

[ad_1] خبرگزاری تسنیم: محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، گفت: نامه‌ای با امضا تعدادی از نمایندگان به منظور در اولویت قراردادن این لایحه در دستور کار صحن علنی پارلمان ارائه شده است. وی با بیان اینکه لایحه حمایت از کودکان […]

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، گفت: نامه‌ای با امضا تعدادی از نمایندگان به منظور در اولویت قراردادن این لایحه در دستور کار صحن علنی پارلمان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، لایحه جامعی است، افزود: در لایحه مذکور مجازات‌های بازدارنده‌ای برای کودک‌آزاران و حتی والدینی که مبادرت به کودک‌آزاری کنند، در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه در این لایحه ضمانت اجرایی کافی و لازم برای برخورد با کودک‌آزاران پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: قطعا این لایحه در زمینه حمایت از کودکان و پیشگیری از کودک‌آزاری در جامعه تأثیر مثبتی خواهد داشت.

پورمختار با بیان اینکه مجازات حبس و جزای نقدی برای کودک آزاری در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای والدینی که کودکان خود را مورد آزار قرار می‌دهند مجازات‌هایی از قبیل: حبس، جریمه نقدی و سلب حضانت در نظر گرفته شده است.

به گفته نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس در این لایحه برای موسسات نگهداری کودکان و نوجوانان که مبادرت به کودک آزاری کنند مجازاتی مانند لغو پروانه فعالیت پیش‌بینی شده است.

پورمختار با ابراز اینکه وضع قوانین به تنهایی نمی‌تواند مانعی برای کودک آزاری باشد، اظهار داشت: ممانعت از کودک آزاری نیاز به کار فرهنگی و تربیتی به ویژه برای والدین کودکان دارد.

[ad_2]

Source link