درگیری‌ بین ترامپ و بن سلمان دعوای زرگری برای انحراف افکار عمومی جهان :: خبرگزاری خانه ملت
درگیری‌ بین ترامپ و بن سلمان دعوای زرگری برای انحراف افکار عمومی جهان :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به تهدید عربستان از سوی آمریکا به جهت قتل جمال خاشقجی و واکنش ریاض، گفت: تهدید ریاض یا واشنگتن سطحی و برای خالی نبودن عریضه است زیرا افکار عمومی به ویژه بعد از قتل خاشقجی سعودی‌ها را ناقض حقوق بشر می‌داند بنابراین […]

[ad_1]

عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به تهدید عربستان از سوی آمریکا به جهت قتل جمال خاشقجی و واکنش ریاض، گفت: تهدید ریاض یا واشنگتن سطحی و برای خالی نبودن عریضه است زیرا افکار عمومی به ویژه بعد از قتل خاشقجی سعودی‌ها را ناقض حقوق بشر می‌داند بنابراین آمریکا به دنبال تظاهر به عدم همراهی با عربستان است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عربستان سعودی نیز نمی‌تواند آمریکا تحریم یا تهدید کند زیرا با این اقدام آمریکا مشکل جدی در حوزه نفتی پیدا می‌کند. تهدید یا هر اقدامی از سوی عربستان و آمریکا بر قیمت نفت جهان تاثیر خواهد گذاشت و در این شرایط به نفع هیچ کدام افزایش قیمت نفت نیست.

                                          بیشتر بخوانید:

 

وی افزود: عربستان هیچ گاه آمریکا را تهدید یا تحریم نخواهد کرد زیرا در مجموع اقداماتش به آمریکا شدیدا وابسته است بنابراین این تنش‌ها و درگیری‌ها دعوای زرگری برای انحراف افکار عمومی جهان است و ارزش سیاسی و اقتصادی ندارد.

یوسفیان ملا معتقد است: آمریکا بعد از قتل روزنامه‌نگار سعودی در ترکیه و توجه جهانیان به این موضوع، نمی‌توانست ساکت بماند زیرا سعودی‌ها با وقاحت تمام این فرد را به کنسولگری عربستان در ترکیه کشاندند و به بدترین شکل ممکن وی را به قتل رساندند به خصوص اینکه نیروهای امنیتی هم از ریاض  به ترکیه بیایند و در این قتل همراهی کنند.

                       بیشتر بخوانید:

 

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جامعه جهانی این اقدام سعودی‌ها و جنایت صورت گرفته را فراموش نمی‌کند بنابراین عدم واکنش ترامپ به ماجرای خاشقجی می‌توانست تبعات منفی برای وی داشته باشد. لذا از سر ناچاری و در ظاهر به تهدید عربستان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ «ترکی الدخیل» مدیر شبکه العربیه روزنامه‌نگار مطرح سعودی یک روز پس از تهدیدات رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر احتمال تحریم عربستان سعودی و اعمال «مجازات سخت» در صورت دست داشتن ریاض در قتل «جمال خاشقچی»، گفت که ریاض گزینه‌های زیادی برای مقابله با واشنگتن در اختیار دارد.

گفتنی است؛ این روزنامه‌نگار همچنین تاکید کرده است که اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ریاض، سناریوهای فاجعه باری را ایجاد می‌کند که بیش از آنکه به اقتصاد عربستان آسیب بزند، اقتصاد ایالات متحده را متضرر می‌کند. ریاض پایتخت نفت است و ضربه زدن به آن تولید نفت را قبل از هرگونه کالای حیاتی دیگر تحت تاثیر قرار می‌دهد اما مسئله عربستان تنها در مورد نفت نیست، بلکه این کشور با توجه به جایگاه و اهمیت جغرافیایی‌اش رهبر جهان اسلام است./

پایان پیام

[ad_2]

Source link