دستور نخست وزیر عراق برای آزاد شدن منابع مالی چشمگیر ایران
دستور نخست وزیر عراق برای آزاد شدن منابع مالی چشمگیر ایران

به گزارش اخباربانک، عبدالناصر همتی که صبح دیروز راهی بغداد شده بود درباره نتیجه این سفر به عراق در فضای مجازی اعلام کرد: در سفر یک روزه به همراه یک هیئت بانکی و تجاری به عراق با نخست وزیر، وزیر دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس بانک تجارت عراق دیدار و مذاکرات فشرده ای […]

به گزارش اخباربانک، عبدالناصر همتی که صبح دیروز راهی بغداد شده بود درباره نتیجه این سفر به عراق در فضای مجازی اعلام کرد: در سفر یک روزه به همراه یک هیئت بانکی و تجاری به عراق با نخست وزیر، وزیر دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس بانک تجارت عراق دیدار و مذاکرات فشرده ای انجام دادم.

در این مذاکرات خصوصا در جلسه مشترک سه جانبه با روسای بانک مرکزی و بانک تجارت عراق به توافقات خوبی برای آزاد کردن منابع مالی بانک مرکزی و استفاده از آن برای تأمین واردات کالاهای اساسی و ضروری رسیدیم و درباره تبادلات تجاری گفت وگوی مفصلی صورت گرفت.

ایران در نتیجه صادرات برق و گاز به عراق ، منابع مالی چشمگیری در بانک های عراق دارد. در دیدار با نخست وزیر از حصول توافق ابراز خرسندی و استقبال کرد و دستورات لازم به بانک های مرکزی و تجارت عراق جهت تسریع در اجرای توافقات صادر شد و مصطفی الکاظمی تاکید کرد به طور هفتگی روند انجام این توافق را خواهد کرد. امیدوارم با این توافق ها، گام های مثبتی در توسعه روابط اقتصادی و بانکی بین دو کشور برداشته شود.

ایران در چارچوب این توافق، بنا دارد بر اساس نیازها از این منابع مالی برداشت کند.