دلارهای نفتی سبب پایمالی خون خاشقجی شدند/پرونده روزنامه نگار منتقد عربستانی آزمونی بزرگ برای ترکیه :: خبرگزاری خانه ملت
دلارهای نفتی سبب پایمالی خون خاشقجی شدند/پرونده روزنامه نگار منتقد عربستانی آزمونی بزرگ برای ترکیه :: خبرگزاری خانه ملت

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملتبا اشاره به  اعتراف رژیم سعودی به مرگ جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول، گفت: می توان اذعان کرد که این مهم نتیجه سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان سعودی و ترکیه برای رسیدگی به پرونده خاشقجی است. نماینده مردم مشهد و کلات […]



سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملتبا اشاره به  اعتراف رژیم سعودی به مرگ جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول، گفت: می توان اذعان کرد که این مهم نتیجه سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان سعودی و ترکیه برای رسیدگی به پرونده خاشقجی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در این رابطه، اظهار کرد: به عبارتی آمریکایی ها با این اقدامشان به دنیا اعلام کردند هر کشوری که پول داشته باشد می تواند روی هر جنایتی سرپوش بگذارد.

وی گفت: این اقدام آمریکایی ها نشان داد این کشور به دریوزگی افتاده و در واقع سیاست فروش مولفه جنایت را سرلوحه خودش قرار داده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه نباید فراموش کرد مشکلات اقتصادی آمریکا سبب شده دولتمردان این کشور از هر ابزاری برای بدست آوردن پول استفاده کنند، ادامه داد: بر همین اساس مشاهده می شود که ترامپ اعلام کرد سعودی برای تامین امنیتش باید پول بپردازد یا حضور نیروهای ایالات متحده در سوریه با پرداخت هزینه آن توسط سعودی خواهد بود.

تاثیر لابی های قدرت بر بی اهمیت کردن پرونده روزنامه نگار منتقد عربستانی

وی با اشاره به اینکه پرونده روزنامه نگار منتقد عربستانی بیانگر وقوع جرم و جنایتی است که لابی های قدرت تلاش می کنند آن را خنثی کنند، تصریح کرد: متاسفانه برخی نیز با دلارهای نفتی هزینه این اقدام را به آمریکایی ها می پردازند؛ به عبارتی هدف از سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان سعودی و ترکیه دستیابی به همین موضوع است.

پرونده خاشقجی آزمونی برای ترکیه

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در رابطه با نقش ترکیه در شفاف شدن پرونده خاشقجی، خاطرنشان کرد: ترکیه هم اکنون بر سر دوراهی خاصی قرار گرفته است که آیا در مقابل افکار عمومی می پذیرد که خودش را به دلارهای نفتی بفروشد یا اینکه شخصیت مستقل یک کشور اسلامی را به دنیا معرفی می کند.

  • بیشتر بخوانید؛

ترامپ درصدد سوء استفاده از پرونده خاشقجی برای دوشیدن سعودی است/ترکیه حریتش را نشان دهد

پایان پیام



Source link