دموکرات‌ها تنها مانع بروز رفتارهای نسنجیده و خلاف قوانین ترامپ خواهند شد :: خبرگزاری خانه ملت
دموکرات‌ها تنها مانع بروز رفتارهای نسنجیده و خلاف قوانین ترامپ خواهند شد :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] اردشیر نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری انتخابات پیش روی کنگره آمریکا، گفت: دولت آمریکا اعم از دموکرات و جمهوری‌خواه، جمهوری اسلامی را برای خود تهدید جدی تلقی می‌کنند به این معنی که وجود جمهوری اسلامی را برای بقای خود و تسلط خود بر دنیا یک تهدید می‌دانند. تنها نحوه مقابله دموکرات‌ها […]

[ad_1]

اردشیر نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری انتخابات پیش روی کنگره آمریکا، گفت: دولت آمریکا اعم از دموکرات و جمهوری‌خواه، جمهوری اسلامی را برای خود تهدید جدی تلقی می‌کنند به این معنی که وجود جمهوری اسلامی را برای بقای خود و تسلط خود بر دنیا یک تهدید می‌دانند.

تنها نحوه مقابله دموکرات‌ها و جمهوری خواهان با ایران به عنوان یک تهدید جدی تفاوت است

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در مورد نحوه مقابله با این تهدید بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تفاوت وجود دارد، لذا به هم خوردن ترکیب کنگره آمریکا از این جهت می‌تواند در اتخاذ روش‌های مقابله با تهدید (جمهوری اسلامی ایران) تفاوت‌هایی ایجاد کند. (بیشتر بخوانید)

وی افزود: با تغییر ترکیب کنگره آمریکا و قدرت گرفتن دموکرات‌ها، سیاست آمریکا در مورد ایران دوستانه یا صلح آمیز نخواهد شد اما مانع بروز رفتارهای نسنجیده، غیرقابل پیش‌بینی و کاملا خلاف عرف و قوانین بین‌المللی می‌شود؛ رفتارهایی که از سوی ترامپ بی محابا و بدون هیچ مانع را شاهد هستیم.

با افزایش کرسی دموکرات‌ها در کنگره تغییر جوهی اتفاق نخواهد افتاد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معتقد است: تغییر ترکیب کنگره آمریکا و افزایش کرسی دموکرات‌ها در شکل دهی افکار عمومی بخشی از آمریکا نیز موثر است اما تفاوت جوهری اتفاق نخواهد افتاد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ترامپ نیز به جهت جلوگیری از رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی و خصمانه آشکار خود از قرار گرفتن دموکرات‌ها بر کرسی کنگره آمریکا احساس نگرانی کرده است. بر اساس آمارهای مطرح نیز اکثریت مردم از عملکرد ترامپ ناراضی هستند لذا در انتخابات میان دوره‌ای کنگره میزان محبوبیت و رضایت از عملکرد رئیس جمهور موثر است.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا که قرار است 6 نوامبر برگزار شود، سرنوشت 35 کرسی از 100 کرسی مجلس سنا و تمامی 435 کرسی مجلس نمایندگان را تعیین خواهد کرد، هم‌اکنون اکثریت مجلس نمایندگان با 235 کرسی در اختیار جمهوری خواهان قرار دارد و در مقابل دموکرات ها 193 کرسی در اختیار دارند.

گفتنی است؛ نتایج این انتخابات برای آینده ریاست جمهوری دونالد ترامپ و همچنین برای برنامه‌های قانونگذاری احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه اهمیت بسیاری خواهد داشت از این رو دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشدار داده اگر دموکرات ها کنترل کنگره را به دست بگیرند، ویرانی به بار می آورند. به نظر نگرانی او از انتشار نظرسنجی‌هایی است که نشان می‌دهد اکثریت مجلس نمایندگان در انتخابات آینده به دست رقبایش می‌افتد./

پایان پیام

[ad_2]

Source link