دولتی‌ها در موضوع حقوق نجومی به مجلس دروغ گفتند
دولتی‌ها در موضوع حقوق نجومی به مجلس دروغ گفتند

[ad_1] سرویس سیاسی فردا؛ جعفربرزگر: نادر قاضی پور از جنجالی‌ترین نمایندگان مجلس است که مواضع او گاه و بی گاه تیتر یک رسانه‌ها می‌شود. او طرفداران و البته منتقدان جدی هم دارد؛ عده‌ای رفتار‌های او را مردمی می‌داند، اما در مقابل برخی او را متهم به پوپولیسم و فریب افکار عمومی می‌کنند. در روز‌های آخر […]

[ad_1]

سرویس سیاسی فردا؛ جعفربرزگر: نادر قاضی پور از جنجالی‌ترین نمایندگان مجلس است که مواضع او گاه و بی گاه تیتر یک رسانه‌ها می‌شود. او طرفداران و البته منتقدان جدی هم دارد؛ عده‌ای رفتار‌های او را مردمی می‌داند، اما در مقابل برخی او را متهم به پوپولیسم و فریب افکار عمومی می‌کنند.

در روز‌های آخر اسفند سال گذشته مهمان او در مجلس شورای اسلامی شدیم تا با او گفت وگو کنیم. در دفتر کار نادر قاضی پور جای سوزرن انداختن نبود و ما در میان جماعتی که برای رفع مشکلات خود به دکتر قاضی پور مراجعه کرده بودند مصاحبه را گرفتیم و در مورد موضاعات مختلف با او گپ زدیم که در ادامه این مصاحبه را می‌خوانید.

نادر قاضی پور

موافق اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه نیستم

فردا: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم شمال غرب کشورمان وضعیت دریاچه ارومیه است. الان دریاچه در چه وضعیتی قرار دارد؟

امروز ارتفاع دریاچه نسبت به سال قبل الحمدالله ۲ سانتی متر بالاتر آمده است. البته این افزایش نه به دلیل اقدامات علمی و درست مسئولان، بلکه به دلیل تعطیل کردن کشاورزی استان آذربایجان غربی است. ما در آستان آذربایجان غربی برای کشاورزی یک آبیاری زمستانی داریم و یک  آبیاری هم آخر اسفند داریم که این را همه تعطیل کردند. در نتیجه این اقدامات دو سانتی متر به ارتفاع دریاچه ارومیه اضافه شده است. در کل در ۴ سال گذشته به این سطح بوده است. یعنی افزایش قابل  وصفی نیست. چون آب‌ها را به روی کشاورزان بسته اند این اتفاق افتاده است. اگر مثل سال‌های گذشته کشاورزی را تعطیل نمی کردند این دوسانتی متر را هم نداشتیم.  ما با ستاد احیای دریاچه ارومیه مشکلات عدیده داریم. این ستاد جلو توسعه را کلا گرفتند، شما این عکسی را که در اتاق کار من در پشت سرتان می‌بینید، عکس‌های کجاست؟ دریاچه ارومیه. می بینید چقدر گسترده بود. این را می‌زنم در اتاقم که یادم نرود که دریاچه ما چه حیاتی داشته است. ببینید دریاچه ارومیه خیلی مهم است چرا که اگر خشک شود مردم با طوفان های نمک مواجه خواهند بود. مردم  در خوزستان عزیز در سیستان  و بلوچستان عزیز  خاک می‌خورند که نباید بخورند، ولی در آذربایجان دریاچه اگر خشک شود مردم نمک می‌خوردند. خاک نمی‌کشد، اما نمک می‌کشد. خاک تاثیر سرطانی نخواهد داشت، اما نمک خواهد داشت.

 


با جشن برگزار کردن دریاچه احیا نمی شود

فردا: آخرین اقداماتی که برای احیای دریاچه شده را می شود بیان کنید

آقایان ستاد احیای دریاچه نمی‌گویند چقدر پول گرفته اند. ما با نحوه هزینه کردن بودجه این ستاد مشکل داریم  چرا که من معتقدم با جشن برگزار کردن، مسافرت برگزار کردن، دید و باز کردند و حق ماموریت گرفتن هیچ اتفاقی برای دریاچه نخواهد افتاد. باید این هزینه کردن ها حساب و کتاب داشته باشد و مشخص شود  که چه کسی چقدر کمک کرده و کجا هزیه شده است.

می خواهند زمین های کشاورزی را خشک کنند

فردا: مجلس در این زمینه چه اقداماتی انجام داده است؟

بنده در مجلس مرتبا پیگیر این مسئله هستم. آقای لاریجانی جلسه گذاشت، آقایان آمدند، اما گفتند ما در جریان نیستیم. آقای کلانتری جواب نداد. ستاد اولین برنامه اش این بود که گفت: آب نداریم، بگذارید زمین های کشاورزی خشک شود ما به شما غرامت می‌دهیم. گفتیم شما اگر پول دارید بدهی هایتان را بدهید. بدهی هایتان به بسیجیان عزیز که در کوه‌ها  و حفاظت از مرز های کشور زحمت می کشند یا بودجه خوابگاه های دانشجویی که پرداخت نشده است.

فردا: آقای لاریجانی  در این زمینه همراهی داشتند؟

آقای لاریجانی اصولا همراه نمایندگان هستند. شما دیدید در جریان خوزستان و سیستان و بلوچستان همراهی کردند. ولی اجرا دست دولت است.

 

نادر قاضی پور

به لطف خدا دریاچه ارومیه خشک نخواهد شد

فردا: امیدوار هستید که دریاچه ارومیه از مرگ نجات پیدا کند؟

اولا این بسته  به لطف خداوند متعال است که لطف او شامل ما شده است؛ و خوش بین هستیم که در یاچه با همت مردان نیک کشور خشک نخواهد شد. ما انتقال حوزه مان تمام شود، دو تا انتقال حوزه از یک مسیر داریم، اگر از مسیر ارس هم شروع می‌کردند، ۱ میلیارد سالانه می‌آوردند که زودتر از این تمام می‌شد، سالانه دو میلیارد می‌دادند، بعد از ۵ سال احیا می‌شد و به احتمال زیاد می‌توانست خودش را نگه دارد، ولی خوشحالیم که امسال خداوند لطفش را شامل حوزه آبخیز داری کرده است.

طرح مبارزه با مفاسد را آقای لاریجانی آنقدر کش داد تا مجلس نهم تمام شد

فردا: یک بحثی که چندین وقت پیش در مجلس مطرح بود طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان بود. نظر شما در مورد این طرح چیست؟

من یکی از طراحان هستم. در مجلس نهم هم یک طرح مبارزه با مفاسد داشتیم. چندین جلسه محکم با حضرت آیت الله آملی لاریجانی داشتیم که جلسات به حالت خیلی بدی کشیده شد. درگیری لفظی می‌شد. ما اهداف داشتیم. یک سازمان می‌خواستیم مثل سازمان قضایی مستقل به وجود بیاوریم . در مجلس نهم این طرح را پیگیری می کردند اما آقای لاریجانی آنقدر این طرح را کش داد تا مجلس نهم تمام شد.  ببینید جمهوری اسلامی هم مقتدر است و هم پولدار اما توزیع ناعادلانه است. ما می‌خواهیم شفاف سازی شود،  یعنی اینکه قاضی پور، خانواده اش قبلا چه داشتند الان چه دارند؟

فردا:چرا این طرح هایی که در مورد مبارزه با مفاسد نوشته می شود خیلی نتیجه بخش نیست؟

مجلس قانونش ضعیف است. مثلا ببینید ما در رابطه با جاسوس حکم آن ها در قانون قبلا اعدام بود الان آن را تبدیل به ده سال کردیم. خوب معلوم است این قانون بازدارنده نخواهد بود.

فردا: داشتید در مورد طرح اعاده اموال نامشروع صحبت می‌کردید

دولت آقای روحانی دولت سیر ، خسته و پیر است و توان رفع مشکلات جامعه بیکار، توزیع ناعادلانه، کم حوصله و عصبانی را ندارد.

باید پیشگیری کنیم تا مفاسد مواجه نشویم

فردا: الان این طرح همه مسئولان سه قوه را شامل می شود؟

بله شامل همه می شود. شاید ما پست‌هایی داریم که خیلی مهم رده بالا نباشند، ما الان در تهران یک اداره کل ثبت اسناد داریم، آقای ساداتیان مدیر کل آن است.  اگر او به حوزه خودش مسلط نباشد میلیارد‌ها تومان حیف می‌شود. با مشارکت ایشان  است که می شود در این حوزه سالم سازی کرد. بهترین راه حل این است که سران سه قوه محترم، افراد دفتر، معاونین خود را از افراد پاک دست انتخاب کنند، این‌ها کنترل شوند، زیر مجموعه کنترل می‌شود. شب می‌خوابیم صبح ۴۰ نفر را می‌گیرند. این گرفتن برای جمهوری اسلامی آبروریزی است. باید پیشگیری کنیم که این فساد ها اتفاق نیفتد.

فردا: آقای قاضی پور به این طرح امیدوار هستید؟

من که خودم رای دادم و در امضا جمع کردن هم مشارکت داشتم. ولی مشکل می دانید کجاست؟ ما برای کمیته امداد و فقیران طرح می نویسیم صد نفر امضا می کنند اما موقع رای دادن این صد نفر تبدیل به پنجاه نفر می شود.

فردا: آقای قاضی پور بحث حقوق های نجومی به کجا رسید؟

من ۷  سال قبل فیش حقوقی ام را در سایت‌ها گذاشتم. آن موقع تلگرام نبود. هر جا هم مناظره می‌رفتم فیشم را نشان می دادم.

فردا: بیشتر به عنوان  یک نماینده و اقداماتی که باید در مجلس انجام دهید مدنظرم هست

ببینید دولتی‌ها به مجلسی‌ها دروغ گفتند. به قوه قضائیه دروغ گفتند. مثلا من سوال کردم،  وزیر صنعت گفت: مدیرعامل فلان کارخانه ۲۰ میلیون بیشتر نمی‌گیرد، من کاغذ درآوردم که ۳۶ میلیون هیئت مدیره فقط حقوق ثابت برای او تعیین کرده است. وزیر کم مانده بود سکته کند که به او دروغ گفته بودند.

فردا: الا خود آقای نعمت زاده در این قضیه مقصر است؟

نه! نه! مقصر نمی‌دانستم. به نظر من دو چیز از جامعه رفته است. حب و حیا کلام و پاک دستی حذف شده است. انضباط مالی از جامعه حذف شده است. ما باید بر جامعه انضباط مالی را بیاوریم. در دنیا کشور‌های پیشرفته از پلیس جنایی آنقدر نمی‌ترسند از  پلیس مالیاتی می‌ترسند.

فردا: در کشور ما بیشتر از کارمندان به نظر می رسد مالیات می گیرند

هنوز تک ریالی به ما پاداش ندادند. من شب و روز  در مجلس هستم و شب هم اینجا می خوابم. به ما یک ریال اضافه کار و حق ماموریت نمی‌دهند.

فردا: پاداش آخر سال مدنظر هست؟

به ما نمی‌دهند. ندادند. اصلا مجلس ندارد.

فردا: هر نهادی که هستید از آن می‌گیرید؟

من کارمند استانداری بودم مامور بودم به مجلس، حقوق از این جا می‌گرفتم،  مجلس پاداش نداد. فقط آن عیدی که مصوبه دولت است برای کارمندان آن را می گیریم. و چند وقت پیش هم بازنشسته شدم.

فردا:  در یکی از سخنرانی‌های خود  مطرح کرده بودید که ما نماینده‌ها لیاقت برخورد با آقازاده‌ها را نداریم. چرا؟

مردم ما را  به مجلس  فرستادند تا از دیانت دفاع کنیم. از حجاب دفاع کنیم.

 

نادر قاضی پور

فردا: آقای قاضی پور شکم خالی حجاب می‌فهمد؟

همه چیز می‌فهمد. ایمان باشد همه چیز را می فهمد. این حرف شما را به هیچ عنوان قبول ندارم. اولا ما کشور پولداری هستیم، اما توزیع ناعادلانه است. یک چیز تاسف بار این است که تحت پوشش کمیته امداد بودن از پدر به پسر ارث می رسد که این زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست. این خیلی بد است.

فردا: آقای فتاح اعلام کردند کسانی که متقاضی تحت پوشش قرار گرفتن کمیته امداد هستدند ۵۰ درصد در این یکی دو سال اخیر افزایش پیدا کرده اند

اختلاف طبقاتی و اشرافی گری به وجود آوردیم.

فردا: این را چه کسی باید درست کند؟

مجلس. وقتی ما به استیضاح  آخوندی می‌رسیم، رای اش از اول بیشتر در می‌آید.

فردا: چرا بیشتر در می‌آید؟

نمی دانم. من که استیضاح کننده بودم.

فردا: یکی از مسئولان مرکز پژوهش های مجلس گفته بود ۴ هزار تا آقازاده در انگلیس تحصیل می‌کنند، نظرتان چیست؟

من دو تا دختر و دو تا پسر دارم. دخترهایم فوق لیسانس هستند. زود شوهر دادم و هر کدام دو تا بچه دارند، خانه دار هستند. دو تا پسر دارم متاهل هستند و بچه دارند. یکی دانشجوی پزشکی است و دیگری دانشجوی دامپزشکی. من اگر اعتقاد به جمهوری اسلامی دارم و می‌گویم حزب اللهی هستم، بچه ام باید در دانشگاه های ایران درس بخواند.

فردا: ما هم همین را می‌گوییم.

چرا باید برود انگلستان درس بخواند؟ کشوری که ما نام آن را روباه پیر گذاشته ایم. من یک مدتی از دانشگاه آزاد خوب دفاع می‌کردم، چون که از خروج ارز جلوگیری می‌کرد. دانشگاه آزاد باز شد که خروج ارز کم شود، اما متاسفانه. الان خارج رفتن ارزانت ر از ایران در می آید.  الان چرا مردم ایران ترکیه می‌روند. عید چقدر می‌روند؟ هزینه ترکیه از اصفهان، مشهد، شیراز، کیش ارزان تر تمام می‌شود. ما باید هزینه دانشگاه را پایین‌تر بیاوریم که قشر‌های آسیب پذیر هم بتوانند تحصیل کنند.

فردا: الان که می‌آمدیم اتاق شما خیلی شلوغ بود. بیشتر مراجعین شما چه مشکلاتی دارند؟

در شهرستان ارومیه که ما پنج شنبه‌ها ملاقات داریم، بین ۴۰۰ تا ۷۰۰،۸۰۰ نفر می‌آیند، بیشتر مشکل اشتغال دارند. مشکل وام دارند. موارد دیگر هم البته هست. اما اکثرا این موارد است. در تهران که الان می‌آِیند بیشتر مشکل عدم تکریم ارباب رجوع است، پارتی بازی است. الان شما که آمدید یک تعداد واگذاری‌ها بودند. آقایان کارخانجات دولتی را واگذار کردند اما مشکلاتی به وجود آمده و الان کارکنان و افراد مرتبط با این شرکت ها دچار مشکل شده اند و به بنده رجوع کردند تا این مشلات را حل کنم.

فردا: باتوجه به اطلاعاتی که دارید در چند سال آینده شاهد بهبود وضعیت اقتصادی خواهیم بود؟

من آینده نظام را خیلی روشن می‌بینم. یک سری نسل جدیدی می‌آیند که حساب و کتاب را از ما خواهند کشید و نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار موفق خواهد شد، چون رهبر فرزانه‌ای دارد. چون که یادتان است آقا چند سال قبل گفت« اسلام سنی، آمریکایی، تشیع انگلیسی»  دیدید تشییع انگلسیس در لندن چه اقدامی انجام داد؟  آقا چند سال قبل گفته بود. آقا نگفته بود این برجام را من اعتقادی ندارم، اما مذاکرات انجام می‌شود فایده ندارد. نتیجه هم نداد.

ما به دنبال حفظ فرهنگ خودمان هستیم نه تفرقه

فردا: خیلی ها معتقد هستند برخی اقدامات شما تفرقه افکنانه است و منجر به تفرقه بین مردم کشورمان می شود

اولا هر کسی که این تهمت را به من می‌زند باید از من حلالیت بطلبد.

فردا: می گویند به خاطر اینکه در ارومیه رای بیاورید برخی حرف ها را می زنید

نه! ارومیه رای گیری این طوری نیست. من یک چیزی به شما می‌گویم باید این قضاوت کنید و بعد خواهشم این است که حرف‌های مرا سانسور نکنید. این پول چین است ۱0 یوان است. من می‌خوانم. نوشته که در چین ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون جمعیت است. ما می‌گوییم ۷۰ میلیون ترک است اما دولت چین می گویند بیست میلیون، چه ۲۰ میلیون و چه ۷۰ میلیون در مقابل ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون رقمی نیست. در ایران ما ۸۰ میلیون جمعیت در جمهوری اسلامی داریم. کم کم ترک چند میلیون است؟

فردا: 17 تا ۲۵ میلیون هم گفتند.

چهل میلیون . شما استانی را پیدا نمی‌کنید که ترک نداشته باشد. از فارس، خود شهر شیراز ترک معرفی می‌کنم. از استان اصفهان، از خراسان شمالی ترک در مجلس داریم . از استان گیلان هم ترک در مجلس داریم. از استان مازندران همچنین. و استان های دیگر که من نام نمی برم .  ما می‌گوییم که فرهنگ ما را باید حفظ کنیم. ما دنبال تفرقه نیستیم. ما الان داریم فارسی مصاحبه می‌کنیم. ما اهانتی به فارس کردیم؟ نه! ولی وقتی طرفداران پرسپولیس همه شان نه! یک جایی جمع می‌شوند به عنوان ضد انقلاب و به  ما توهین می‌کنند، وزیر محترم ورزش هم هیچ کاری نمی‌کند و هیچ تذکر و اخطاری نمی‌دهد، ما می‌مانیم. شما به جای ما. ما برای نظام مقدس جمهوری اسلامی خون دادیم. من نادر قاضی پور در خوزستان و کرمانشاه چندین بار مجروح شدم. آنجا بحث ترک و فارس بود؟ بحث اسلام، تمامیت جمهوری اسلامی بود. فرمانده ما، شهید باکری جنازه اش در خلیج همیشه پیروز فارس افتاد. حمید باکری،. در جزیره جنوبی مجنون، در طلائیه مفقود شدند. آن‌هایی که این حرف‌ها را می‌زنند حاشیه پردازی می‌کنند. یاشاسین آذربایجان. یاشاسن جمهوری اسلام.ی، یاشاسین ترک‌ها که غیرتمند هستند.

احمدی نژاد خودش را کشت تا لاریجانی رئیس مجلس شود

فردا: نظرتان در مورد نقد هایی که آقای احمدی نژاد در مورد برادران لاریجانی مطرح می کند چیست؟

اولا آقای احمدی نژاد در مجلس هشتم که ما حضور داشتیم خودش را می‌کشت آقای لاریجانی در مقابل حداد عادل  رئیس مجلس شود. خوب لاریجانی ها دقیقا همان خانواده هستند، چرا آن وقت خودش را می‌کشت که آقای لاریجانی رپیس مجلس شود. این تناقضات چه معنایی دارد؟

فردا:می تواند بگوید آن موقع اشتباه می‌کردم

الان آقای احمدی نژاداز روال عادی خارج شده است. من ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ پیشنهاد می‌کنم آقای احمدی نژاد حتما به یک روان کاو مراجعه کنند. صحبت‌های اخیرش با صحبت‌های نظام همخوانی ندارد.

فردا: به نظر شما آقای احمدی نژاد طرفدار دارد؟

دارد. من نمی‌گویم او طرفدار ندارد. ولی من در مجلس هشتم به او رای ندادم. دوبار رئیس جمهور شد هیچ وقت به او رای ندادم.

فردا: ۸۴ بین هاشمی  و احمدی نژاد به آقای هاشمی رای دادید؟

من ستاد آقا قالیباف بودم، به او رای دادم. در مرحله دوم هیچ ستادی نرفتم  و رای به آقای هاشمی دادم، به  آقای حمدی نژاد رای ندادم.

فردا: ۸۸ به کی رای دادید؟

چه کسانی کاندید بودند؟

فردا: آقای کروبی، محسن رضایی، احمدی نژاد و آقای موسوی

حتما بدانید که به محسن رضایی رای دادم. 

فردا: 92 به چه کسی رای دادید؟

من در ستاد استان آذربایجان غربی آقای قالیباف بودم.

در ۹۶؟

در سال ۹۶ به آقای رئیسی رای دادم. آن دوره در ستاد آذربایجان غربی بودم. گفتم من به آقای رئیسی رای می‌دهم چون احساس می‌کنم آقای رئیسی دنبال پا برهنگان است.

فردا: خودتان را اصولگرا می‌دانید؟

من اصولگرای واقعی هستم. اصولم خطوط نظام است، رهبر فرزانه است. کارگران عزیزو  کشاورزان هستند.  افراد تحت پوشش کمیته و بهزیستی ناموس من هستند.

به عشق امام حسین یا حسین.

 

[ad_2]

Source link