دولت باید نحوه هزینه‌کرد مابه‌التفاوت نرخ ارز را اعلام کند
دولت باید نحوه هزینه‌کرد مابه‌التفاوت نرخ ارز را اعلام کند

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۱ فروردین) قوه مقننه در تذکری شفاهی گفت: در بودجه سال ۹۷ نرخ ارز ۳ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است، اما اخیرا اعلام شده نرخ ارز مبادله‌ای ۴۲۰۰ تومان خواهد بود که اخذ این مابه‌التفاوت غیرقانونی […]



خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۱ فروردین) قوه مقننه در تذکری شفاهی گفت: در بودجه سال ۹۷ نرخ ارز ۳ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است، اما اخیرا اعلام شده نرخ ارز مبادله‌ای ۴۲۰۰ تومان خواهد بود که اخذ این مابه‌التفاوت غیرقانونی است.

وی ادامه داد: دولت باید اعلام کند طبق کدام مصوبه این مابه‌التفاوت را دریافت می‌کند و به کدام حساب واریز می‌کند و در کجا هزینه می‌کند؟

سلیمی با بیان اینکه در چند وقت گذشته دارایی مردم نصف شده است ادامه داد: باید مسئولان پاسخگوی این موضوع باشند و وقتی اعلام می‌کنند در نوسانات نرخ ارز دست‌هایی پشت پرده وجود دارد آن‌ها را اعلام کنند.

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه اخیرا اعلام شده ۱۹ میلیارد دلار از کشور خارج شده است افزود: مسئولان باید پاسخگو باشند، چون ما بعد از برجام تنها ۳.۵ میلیارد دلار پول وارد کشور شده است و باید مشخص شود این پول‌ها چگونه و برای چه از کشور خارج شده است؟



Source link