دولت با قدرت تک نرخی شدن ارز را اجرا خواهد کرد
دولت با قدرت تک نرخی شدن ارز را اجرا خواهد کرد

خبرگزاری ایسنا: دومین جلسه بررسی مسایل ارزی کشور به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد. اسحاق جهانگیری بعدازظهر امروز (سه شنبه) در جلسه بررسی مسایل ارزی کشور که برای پیگیری و پیشبرد تصمیمات اتخاذ شده درباره تک نرخی شدن قیمت ارز و مقابله با قاچاق و بازار غیر رسمی ارز تشکیل و چندین ساعت […]



خبرگزاری ایسنا: دومین جلسه بررسی مسایل ارزی کشور به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری بعدازظهر امروز (سه شنبه) در جلسه بررسی مسایل ارزی کشور که برای پیگیری و پیشبرد تصمیمات اتخاذ شده درباره تک نرخی شدن قیمت ارز و مقابله با قاچاق و بازار غیر رسمی ارز تشکیل و چندین ساعت به طول انجامید، اظهار داشت: تصمیم شب گذشته دولت در اعلام قیمت دلار به میزان ۴ هزار و ۲۰۰ تومان تصمیمی منطقی و کارگشاست و دولت به مردم و فعالان اقتصادی اطمینان می‌دهد که با قدرت و قوت این سیاست را اجرا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی مسئولیت مدیریت و اجرای این سیاست‌ها و تصمیمات را بر عهده دارد، از همه دستگاه‌های ذیربط خواست با جدیت تلاش کنند تا این سیاست‌ها که موجب ثبات در بازار، پیش بینی پذیر شدن اقتصاد کشور و اطمینان در جامعه می‌شود به خوبی اجرایی شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای تامین نیاز ارزی کسانی که نیاز فوری به ارز دارند، تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده هیچ افزایش قیمتی درحوزه دارو و کالا‌های اساسی نخواهیم داشت.

جهانگیری ادامه داد: باید به شبهات و پرسش‌های جامعه پاسخ داده شود. در این خصوص بانک مرکزی باید مقتدرانه در صحنه حضور داشته باشد و به پرسش‌های مطرح در افکار عمومی پاسخ دهد و اطمینان لازم به جامعه در خصوص ثبات بازار ارز کشور را بدهد.

وی با اشاره به اعلام حمایت همه قوا و ارکان نظام برای کمک به دولت در این خصوص گفت: خوشبختانه وضع منابع ارزی کشور خوب است و دولت اجازه نمی‌دهد برخی تلاطم‌های مقطعی ناشی از عوامل غیر اقتصادی در بازار ارز مدیریت با ثبات اقتصادی کشور را به چالش بکشد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه ما در نهایت آرامش نیاز‌های منطقی ارزی جامعه را برآورده خواهیم کرد، گفت: عرضه هرگونه ارز دیگری به غیر از ارز رسمی بانک مرکزی مصداق قاچاق است و با تمام توان با آن برخورد خواهد شد. علاوه بر اینکه هیچ فروشنده‌ای حق ندارد به بهانه افزایش قیمت ارز قیمت کالا‌های مورد نیاز مردم را افزایش دهد.

در این جلسه که وزرای صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی، کشور، رییس کل بانک مرکزی، معاون اقتصادی رییس جمهور، دستیار ارشد اقتصادی رییس جمهور و سایر مسئولان ذیربط حضور داشتند پس از بحث و تبادل نظر شد، دستورالعمل اجرایی مصوبات دولت در حوزه ارزی کشور تصویب و مقرر شد توسط بانک مرکزی اطلاع رسانی گردد.

همچنین مقرر شد کمیته‌ای با عضویت بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رییس جمهور با برگزاری جلسات مستمر روزانه ضمن رصد مسایل ارزی کشور پیشنهادات لازم را برای طرح و تصمیم گیری بعدی که به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار خواهد شد، ارایه کنند.



Source link