دولت برای ساماندهی فضای مجازی لایحه می‌دهد
دولت برای ساماندهی فضای مجازی لایحه می‌دهد

[ad_1] خبرگزاری تسنیم: عضو کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی از ارائه لایحه‌ای برای ساماندهی فضای مجازی از سوی دولت خبر داد.    رمضانعلی سبحانی‌فر رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پس از فیلترینگ تلگرام باید از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت‌های لازم انجام شود، گفت: پیام‌رسان‌های داخلی نیز باید خود را ارتقا دهند تا […]

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی از ارائه لایحه‌ای برای ساماندهی فضای مجازی از سوی دولت خبر داد. 

 

رمضانعلی سبحانی‌فر رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پس از فیلترینگ تلگرام باید از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت‌های لازم انجام شود، گفت: پیام‌رسان‌های داخلی نیز باید خود را ارتقا دهند تا به استاندارد‌های لازم در این زمینه برسند.

وی با تاکید بر اینکه باید انگیزه‌های لازم برای پیوستن اقشار مختلف جامعه به پیام‌رسان‌های داخلی را ایجاد کنیم، ادامه داد: این کار با اعتمادسازی تا حدود زیادی از سوی دولت و پیام‌رسان‌های داخلی قابل انجام است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه پیام‌رسان‌های داخلی از وزارت ارتباطات مجوز‌های لازم را دریافت کرده‌اند، اظهار داشت: دولت در بحث حفظ، امنیت داده‌ها و فضای اختصاصی در فضای مجازی در دو بخش خصوصی و عمومی لایحه‌ای را تدوین کرده است که در چند روز آینده به مجلس واصل می‌شود.

عضو ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه از ورود مرکز پژوهش‌های مجلس به بحث فضای مجازی خبر داد و گفت: مرکز پژوهش‌ها نیز در این زمینه کار‌هایی انجام داده که اگر لایحه دولت در موعد مقرر به قوه مقننّه ارائه نشود، این مسئله در قالب طرحی به مجلس ارائه می‌شود.

عضو کمیته ارتباطات مجلس تصریح کرد: اگر دولت لایحه خود را به مجلس ارائه کند و طرح مجلس نیز آماده باشد، این دو را با یکدیگر ادغام می‌کنیم.

[ad_2]

Source link