دولت جدید عراق در مقابل تهدیدهای آمریکا مقاومت می‌کند/ پیام تلخ عراق به آمریکا و عربستان :: خبرگزاری خانه ملت
دولت جدید عراق در مقابل تهدیدهای آمریکا مقاومت می‌کند/ پیام تلخ عراق به آمریکا و عربستان :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت،در خصوص انتخاب برهم صالح و عادل عبدالمهدی بعنوان رئیس جمهور و نخست وزیر عراق، اظهار داشت: آمریکایی و عربستان خیلی تلاش کردند تا دولتی با گرایش به غرب سرکار بیاید که در این مسیر پول خرج کردند ولی اعمال نفوذهای آن‌ها شکست خورد. عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت […]

[ad_1]

محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت،در خصوص انتخاب برهم صالح و عادل عبدالمهدی بعنوان رئیس جمهور و نخست وزیر عراق، اظهار داشت: آمریکایی و عربستان خیلی تلاش کردند تا دولتی با گرایش به غرب سرکار بیاید که در این مسیر پول خرج کردند ولی اعمال نفوذهای آن‌ها شکست خورد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پارلمان عراق بسیار هوشمندانه عمل کرد و افرادی را انتخاب  کردند که مستقل از غرب هستند.

وی افزود: این موضوع که مسئولان جدید دولت عراق می‌توانند مستقلا برای کشور خود تصمیم بگیرند، پیام تلخی برای آمریکا و عربستان به دنبال دارد.

رضائی ادامه داد: با شکل گیری مجلس و دولت عراق امیدواریم که ایران نیز از این فرصت استفاده کند تا در همه ابعاد از فرصت‌های موجود استفاده شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواضع حیدرالعبادی که از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تبعیت می‌کرد، گفت: با آمدن عادل عبدالمهدی شرایط برای ایران بهتر می‌شود، دولت قبلی عراق به غرب گرایش بیشتری داشتند و از تهدید آمریکایی‌ها حساب می‌بردند ولی دولت جدید عراق مستحکم‌تر در مقابل تهدیدهای آمریکا می‌ایستد./

پایان پیام

[ad_2]

Source link