دولت نباید سیاست‌ خارجی خود با احزاب آمریکا هماهنگ کند/ موضع دموکرات‌ها با جمهوری‌خواهان در مورد ایران تفاوتی ندارد :: خبرگزاری خانه ملت
دولت نباید سیاست‌ خارجی خود با احزاب آمریکا هماهنگ کند/ موضع دموکرات‌ها با جمهوری‌خواهان در مورد ایران تفاوتی ندارد :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری انتخابات پیش روی کنگره آمریکا، گفت: تاریخ احزاب آمریکا و موضع گیری آنها در انتخابات‌های مختلف و مواجهه با کشورهای مسلمان به ویژه ایران نشان می‌دهد که زمانی که جمهوری‌خواهان قدرت را در دست گرفتند رو به صلح آوردند و دموکرات‌ها با شعار صلح، جنگ […]

[ad_1]

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری انتخابات پیش روی کنگره آمریکا، گفت: تاریخ احزاب آمریکا و موضع گیری آنها در انتخابات‌های مختلف و مواجهه با کشورهای مسلمان به ویژه ایران نشان می‌دهد که زمانی که جمهوری‌خواهان قدرت را در دست گرفتند رو به صلح آوردند و دموکرات‌ها با شعار صلح، جنگ را آغاز کردند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با آمدن دموکرات‌ها در سیاست خارجی آمریکا به ویژه نسبت به ایران تفاوتی حاصل نخواهد شد هرچند برخی از دولتمردان ایرانی نسبت به این موضوع خوش بین هستند زیرا موضع‌گیری اوبامای مودب و باهوش و ترامپ دیوانه قمارباز در مورد ایران تفاوتی نداشت.

وی افزود: اینکه حضرت علی(ع) فرمودند: “مااکثر العبر القل الاعتبار” به همین معناست، عبرت‌ها زیاد است اما عبرت گیرندگان کم هستند. با توجه به ماهیت رژیم خونخوار آمریکا مشخص می‌شود که در هیچ دهه‌ای آمریکای بدون جنگ را نداریم به ویژه بعد از جنگ جهانی دوم و فروپاشی شوروی که خود را یکه تاز می‌دانند.

جمهوری‌خواهان ماهیت آمریکا را عریان کردند

ترامپ ماهیت عریان آمریکا را نشان داد اما دموکرات‌ها بسیار موذی‌تر و زیرکانه‌تر همان اهداف را پیش می‌برند بنابراین خطرناک‌تر هستند.

ابطحی یادآور شد: به نظر با قدرت گرفتن دموکرات‌ها در کنگره ترفندهای آمریکایی‌ها بیشترخواهد شد، اگر ترامپ ماهیت عریان آمریکا را نشان می‌دهد و مبارزه را تسهیل‌تر می‌کند، دموکرات‌ها بسیار موذی‌تر و زیرکانه‌تر همان اهداف را پیش می‌برند بنابراین خطرناک‌تر هستند.

دولت سیاست خارجی خود را نباید با احزاب قدرت گرفته آمریکایی هماهنگ کنند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دیپلماسی و سیاست خارجی ایران صرف نظر از اینکه چه حزبی در رأس قدرت یا در کنگره آمریکا قرار دارد باید برنامه مدون داشته باشد و خود را با احزاب آمریکایی هماهنگ نکنند، مقام معظم رهبری نیز بارها این موضوع را تذکر دادند.

دموکرات‌ها با پنبه سر می‌برند

وی ادامه داد: در حقیقت دموکرات‌ها با پنبه سر می‌برند، ماهیت این گروه حزبی با جمهوری‌خواه ها تفاوتی ندارد زیرا در مجموع منافع خود و صهیونیست‌ها را دنبال می‌کنند.

کنگره آمریکا بر روی سیاست‌های بین‌المللی دولت تاثیرگذار نیست

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی، گفت: از سوی دیگر اعضای کنگره و مجلس نمایندگان آمریکا بیش از آنکه بر روی دولتمردان آمریکایی تاثیرگذار باشند بر روی سیاست داخلی تاثیرگذار هستند. کنگره کمتر در سیاست‌های بین‌الملل دولت آمریکا تاثیر دارد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا که قرار است 6 نوامبر برگزار شود، سرنوشت 35 کرسی از 100 کرسی مجلس سنا و تمامی 435 کرسی مجلس نمایندگان را تعیین خواهد کرد، هم‌اکنون اکثریت مجلس نمایندگان با 235 کرسی در اختیار جمهوری خواهان قرار دارد و در مقابل دموکرات ها 193 کرسی در اختیار دارند.

گفتنی است؛ نتایج این انتخابات برای آینده ریاست جمهوری دونالد ترامپ و همچنین برای برنامه‌های قانونگذاری احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه اهمیت بسیاری خواهد داشت از این رو دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشدار داده اگر دموکرات ها کنترل کنگره را به دست بگیرند، ویرانی به بار می آورند. به نظر نگرانی او از انتشار نظرسنجی‌هایی است که نشان می‌دهد اکثریت مجلس نمایندگان در انتخابات آینده به دست رقبایش می‌افتد./

پایان پیام

[ad_2]

Source link