دیپلماسی خارجی نیاز به بازاندیشی دارد
دیپلماسی خارجی نیاز به بازاندیشی دارد

[ad_1] خبرگزاری فارس: نماینده مردم میاندوآب در مجلس ما در سیاست خارجی و عرصه دیپلماسی مشکلات اساسی داریم، گفت: دیپلماسی خارجی نیاز به بازاندیشی دارد.   جهانبخش محبی‌نیا در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه ۲ اردیبهشت ۹۷) گفت: ما در قانون اساسی برای نمایندگان مجلس مسئولیت سیاسی قائلیم یعنی نمایندگان […]

[ad_1]

خبرگزاری فارس: نماینده مردم میاندوآب در مجلس ما در سیاست خارجی و عرصه دیپلماسی مشکلات اساسی داریم، گفت: دیپلماسی خارجی نیاز به بازاندیشی دارد.

 

جهانبخش محبی‌نیا در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه ۲ اردیبهشت ۹۷) گفت: ما در قانون اساسی برای نمایندگان مجلس مسئولیت سیاسی قائلیم یعنی نمایندگان مجلس درد‌ها و مشکلاتی را می‌توانند بیان کنند که بسیاری در بیرون از پارلمان این ظرفیت برایشان تعریف نشده است و من متاسفم از اینکه همکاران از این ظرفیت برای اداره بهتر مملکت استفاده نمی‌کنند، بیان کلیشه‌ها و مسائل تکراری در پشت تریبون مجلس هیچ دردی را از ما دوا نخواهد کرد.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما به نمایندگی از ملت می‌گوییم این مملکت خوب اداره نمی‌شود ما از اداره مملکت در همه قوا رضایت نداریم و تقاضا داریم برای زدایش این گرفتاری‌ها و مشکلات مسئولین به درد و دل ما توجه کنند و ما هم در این مجلس جز درد و دل کاری از دست‌مان برنمی‌آید.

وی افزود: ما در سیاست خارجی و عرصه دیپلماسی مشکلات اساسی داریم. سیاست خارجی برای ملت ایران به مراتب پرهزینه است و گران تمام می‌شود. دیپلماسی خارجی وحی منزل نیست و نیاز به بازاندیشی دارد.

محبی‌نیا خاطرنشان کرد: ما دائما از وحدت یا اجماع صحبت می‌کنیم و می‌گوییم که همه به وحدت برسیم و این در حالی است که ما فرزندان انقلاب امروز خودمان با خودمان مشکل داریم. به هر حال یک اتفاق نامیمون و شومی در سال ۸۸ در این مملکت اتفاق افتاده و هنوز هم که هنوز است وقتی می‌گوییم بیاییم فکری برای مملکت بکنیم به عنوان مثال می‌گویند عمر و بکر را یک مقدار از حوزه حصر بیرون بکشیم. یکی می‌آید و صحبتی می‌کند که، چون فلان شخص این موضوع را مطرح کرد ما باید دست نگه داریم.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من به نیابت از برخی نخبگان و ملت می‌گویم نه حرف حصرنشینان درست است و نه حرف قصرنشینان. بیایید به خاطر خدا از لجاجت دست برداریم. ما به اندازه کافی دشمن داریم. بچه‌های انقلاب به جان هم نیفتند.

وی افزود: ما باید سیاست یک بام و دو هوا را کنار بگذاریم چرا که یک آقا هر طور دوست دارد حرف می‌زند. هر کاری می‌کند هر اهانتی می‌کند و در تمامی جلسات هم در کنار مسئولین کشور می‌نشیند. یک آفرین هم به وی می‌گوییم. یک بنده خدا هم آداب مخالفت را در محدوده عقل و شرع و قانون رعایت می‌کند و همیشه توسری خور است.

محبی‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: ما شدیدا نیازمند اصلاحات قضایی هستیم. این اخباری که یک نفر خودکشی کرد و یک نفر کشته شد در شأن جمهوری اسلامی نیست. اینکه قرار است بازداشت را به خاطر تخلیه اطلاعات دائم تمدید کنیم و ضابطین در امر بعضی محاکم دخالت کنند در شأن جمهوری اسلامی نیست.

[ad_2]

Source link