رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت تاکید کرد: سیستان و بلوچستان از لحاظ استراتژیک مهم‌ترین استان کشور است
رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت تاکید کرد: سیستان و بلوچستان از لحاظ استراتژیک مهم‌ترین استان کشور است

دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت خطاب به احمدعلی موهبتی استاندار جدید سیستان و بلوچستان گفت: این استان خیلی اهمیت دارد، استان سیستان و بلوچستان از لحاظ استراتژیک شاید از یک دیدگاه پیشانی و مهم‌ترین استان کشور است. سیستان و بلوچستان مرز بسیار مهم کشور است. تنها مرزی است که از آن به […]


دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت خطاب به احمدعلی موهبتی استاندار جدید سیستان و بلوچستان گفت: این استان خیلی اهمیت دارد، استان سیستان و بلوچستان از لحاظ استراتژیک شاید از یک دیدگاه پیشانی و مهم‌ترین استان کشور است. سیستان و بلوچستان مرز بسیار مهم کشور است. تنها مرزی است که از آن به اقیانوس راه داریم. بقیه استان‌ها به دریا یا خلیج فارس، یا دریای خزر راه دارند اما این استان در واقع هم به دریای عمان و هم در آستانه اقیانوس هند است و این استان با دنیا در ارتباط است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: سیستان و بلوچستان از لحاظ جایگاه استراتژیک خیلی مهم است. چابهار هم برای ما و هم برای کشورهای همسایه و هم برای کشورهای همسایه شمالی و شرقی اهمیت دارد.

دکتر روحانی همچنین با قدردانی از همه مردم سیستان و بلوچستان گفت: «از برادران بسیار خوب اهل سنت و بلوچ در این استان تشکر می‌کنم. واقعا در این پنج سال برای امنیت استان، کاملا تلاش کردند. قبلا خیلی ناامنی در شهرهای مختلف و در مرکز استان بود. امروز اصلا ناامنی در استان نیست و گاهی در مرز ممکن است یک عده‌ای ‌جنایتکار آن طرف مرز هستند، بیایند، یک حمله ناگهانی بکنند و عده‌ای را شهید کنند یا عده‌ای قاچاقچی بوده که دنبال قاچاق مواد مخدر هستند و مشکلاتی برای ما مرز درست کنند.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان، ‌استان کاملا امنی است و گردشگر به راحتی می‌تواند وارد این استان شود و به شهرهای مختلف برود، گفت: سیستان و بلوچستان، استانی دیدنی است و گردشگر می‌تواند از نقاط و آثاری که در این استان وجود دارد، بازدید داشته باشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه از آقای موهبتی می‌خواهم که رفتارشان در این استان کاملا عادلانه باشد، تاکید کرد: برای ما شیعه، ‌اهل سنت، بلوچ، فارس، هیچ تفاوتی نمی‌کند. اینها همه مسلمان، ایرانی و همه علاقه‌مند هستند و همه اینها باید بتوانند از این فضا استفاده کنند و ما هم باید بتوانیم از ظرفیت آنها به خوبی استفاده کنیم.

دکتر روحانی در بخشی از صحبت‌هایش به اهمیت توسعه چابهار اشاره کرد و گفت: در این مقطع فکر می‌کنم، بندر چابهار و راه‌آهن برای ما یک اولویت بسیار بزرگی باشد و هم وزیر مسکن، راه و شهرسازی، استاندار و سازمان و برنامه بودجه به این نکته توجه کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مسئله راه‌آهن و اتصال چابهار به راه‌آهن سراسری هم از لحاظ ترانزیت و احیاء استان و هم توسعه چابهار، بسیار مهم است، گفت: البته در کنار اتصال ریلی، بخش معدن هم آنجا می‌تواند رونق یابد. در کنار کرمان که به بهشت معدن معروف است، سیستان و بلوچستان هم می‌تواند بهشت معادن باشد. معادن زیادی آنجا وجود دارد و باید بیشتر از آن بهره‌برداری و استفاده شود.

نوشته رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت تاکید کرد: سیستان و بلوچستان از لحاظ استراتژیک مهم‌ترین استان کشور است اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link