راز مگوی استعفای نجفی برملا شد
راز مگوی استعفای نجفی برملا شد

اختلافات میان دو حزب اصلاح‌طلب «کارگزاران‌» و «اتحاد ملت‌» بر سر استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران آنقدر بالا گرفته که دیگر نه تنها اصراری بر پوشاندن آن ندارند. روزنامه جوان: اختلافات میان دو حزب اصلاح‌طلب «کارگزاران» و «اتحاد ملت» بر سر استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران آنقدر بالا گرفته که دیگر نه تنها […]


اختلافات میان دو حزب اصلاح‌طلب «کارگزاران‌» و «اتحاد ملت‌» بر سر استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران آنقدر بالا گرفته که دیگر نه تنها اصراری بر پوشاندن آن ندارند.

روزنامه جوان: اختلافات میان دو حزب اصلاح‌طلب «کارگزاران» و «اتحاد ملت» بر سر استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران آنقدر بالا گرفته که دیگر نه تنها اصراری بر پوشاندن آن ندارند، بلکه صراحتاً تشریح این اختلاف با عنوان «محرمانه‌های کناره‌گیری شهردار» تیتر روزنامه شرق می‌شود. این مطلب عنوان مصاحبه روزنامه شرق با علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت است تا گلایه‌هایش از حزب کارگزاران را بگوید. از ریش سفیدی و میانجی گری عبدالله نوری و جلسه‌ای که برای استعفای نجفی در منزل او برگزار شده و قرار بوده محرمانه بماند و روزنامه سازندگی، ارگان حزب کارگزاران آن را یک طرفه علنی کرده و… می‌گوید کارگزارانی‌ها می‌خواستند نجفی برود و نجفی بیماری را بهانه کرد و…

 

پیش از این اصلاح طلبان می‌گفتند فلان مراسم برج میلاد و فشار مخالفان باعث استعفای نجفی شده است. اما حالا اذعان دارند که مشکلات درون گروهی خودشان محرمانه کناره‌گیری شهردار بوده و ابایی هم از بیان علنی و صریح آن ندارند و وقتی چند نفر به عنوان سران و خواص احزاب اصلاح طلب در جلسات محفلی و منزلی شهردار عزل و نصب می‌کنند، جایی برای باور نمایش لیست کاندیدا و «داریم برنامه‌ها را بررسی می‌کنیم» باقی می‌ماند؟!

نکته تیتر و مطلب روزنامه شرق البته فقط همین نیست؛ اصل ماجرا سیاسی کاری اصلاح طلبان بر سر اداره پایتخت است که از قضا اصلاً سیاسی نیست. اصلاح طلبان تمام قد مقابل شهردار شدن محسن هاشمی ایستاده‌اند تا مبادا با رفتن او از شورای شهر، پای یک اصولگرا (عضو علی البدل که مهدی چمران است) به شورا باز شود. روشن است یک رأی اصولگرا در مقابل ۲۰ رأی اصلاح طلب نمی‌تواند نقش پررنگی در شورا داشته باشد که اصلاح‌طلبان را از این حیث نگران کند؛ اما گویا پشت پرده شورای شهر تهران خیلی خبرهاست که نمی‌خواهند پای غریبه! به آن باز شود. جالب آنکه اصلاح طلبان خوابیدن امور شهری تهران را نمی‌بینند و گرچه در قحط الرجال مانده و بعد از یک ماه و اندی نتوانسته‌اند شهردار انتخاب کنند، اما کوشش می‌کنند هر پیشنهادی برای شهرداری محسن هاشمی را حمایت اصولگرایان از شهرداری بنامند تا بگویند خارج از اصلاح طلبان اراده‌ای برای شهردار کردن محسن هاشمی وجود دارد و وجهه او در میان اصلاح طلبان تخریب شود. تیتر یک دیروز آفتاب یزد موید این مدعاست: «حمایت کیهان ازشهرداری محسن‌ها‌شمی!» و مدعی شده که «اصولگرایان با علم به اینکه خروج محسن ها‌شمی از شورای شهر منجر به حضور مهدی چمران در شورا می‌شود، به صورت یکپارچه در حال حمایت از شهردار شدن فرزند آیت‌الله هستند.» یعنی آفتاب یزد حکایت اویی شده که همه را به کیش خود می‌پندارد؛ چون ملاک خودشان برای شهردار نشدن هاشمی، حضور چمران است، فکر می‌کنند ملاک این طرف هم همین است. حال آنکه شهر در قحط‌الرجال مدیران اجرایی اصلاح طلب بی شهردار مانده و در واقع و عملاَ هم هفت ماه است شهردار ندارد، لذا برخی اصولگرایان می‌گویند همین هاشمی خوب است!



Source link