راه اندازی کریدور چین، قزاقستان، ایران با ورود اولین محموله به بندر کاسپین: افتتاح بزرگترین مجموعه آکواریوم و باغ خزندگان ایران با سرمایه گذاری ۳۰ میلیون یورویی خارجی و بزرگترین اسکله مارینای خزر و دو واحد صنعتی در منطقه آزاد انزلی
راه اندازی کریدور چین، قزاقستان، ایران با ورود اولین محموله به بندر کاسپین: افتتاح بزرگترین مجموعه آکواریوم و باغ خزندگان ایران با سرمایه گذاری ۳۰ میلیون یورویی خارجی و بزرگترین اسکله مارینای خزر و دو واحد صنعتی در منطقه آزاد انزلی

به گزارش مناطق آزاد، با حضور دکتر جهانگیری در این منطقه پنج پروژه زیرساختی، تولیدی و گردشگری با سرمایه گذاری ۱۰۷۵ میلیارد تومانی دولتی(این سازمان) و بخش خصوصی ایرانی و ۳۰ میلیون یورویی سرمایه گذار خارجی افتتاح شد. کریدور ترکیبی اروم چی، اکتائو، انزلی که با پهلو گیری نخستین کشتی در بندر کاسپین، با حضور […]


به گزارش مناطق آزاد، با حضور دکتر جهانگیری در این منطقه پنج پروژه زیرساختی، تولیدی و گردشگری با سرمایه گذاری ۱۰۷۵ میلیارد تومانی دولتی(این سازمان) و بخش خصوصی ایرانی و ۳۰ میلیون یورویی سرمایه گذار خارجی افتتاح شد.

کریدور ترکیبی اروم چی، اکتائو، انزلی که با پهلو گیری نخستین کشتی در بندر کاسپین، با حضور دکتر جهانگیری در منطقه آزاد انزلی به عنوان مسیر جدید تجاری ایران و چین شروع به کار کرد، نسبت به مسیر موجود میان دو کشور از زمان و هزینه کمتری برای ترانزیت کالا برخوردار است با مطالعات کارشناسی چند ساله این سازمان طراحی و امروز عملیاتی شده می تواند به عنوان مسیر جدید کالایی برای مبادله کالا میان چین و اروپا از طریق مرز بازرگان ایران به ایفای نقش پرداخته و درآمد ارزی کشور را افزایش دهد.

از سوی دیگر با حضور معاون اول رییس جمهور بزرگترین مجموعه تفریحی و گردشگری آکواریوم و باغ خزندگان ایران با سرمایه گذاری ۳۰ میلیون یورویی خارجی در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد، این مجموعه منحصر به فرد تفریحی گردشگری، در زیربنایی به مساحت بیش از ۱۰ هزار متر مربع و در چهار طبقه با سرمایه گذاری بخش خصوصی از کشور ترکیه ، در محدوده فاز تجارت و گردشگری این منطقه به صورت رسمی افتتاح شد، تا زیرساخت دیگری در حوزه صنعت گردشگری استان گیلان از سوی این سازمان تکمیل شود و با افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی زمینه اشتغال بیشتر فرآهم گردد.

مجموعه تفریحی و گردشگری آکواریوم و باغ خزندگان شامل بزرگترین تونل آکواریوم کشور به طول ۴۰ متر و باغ خزندگان کشور، شهر بازی سرپوشیده، بولینگ، سینمای چند بعدی، سوئیت های اقامتی و بخش های تجاری و خدماتی با اشتغالزایی مستقیم ۱۴۰ نفر می باشد.

افتتاح اسکله مارینا منطقه آزاد انزلی که منجر به مهیا شدن زیرساخت گردشگری دریایی در خزر گردید دیگر پروژه زیرساختی مهمی بود که با حضور معاون اول رییس جمهور در این منطقه مورد بهره برداری قرار گرفت. احداث اسکله های مارینا به عنوان مهمترین زیرساخت در راستای عملیاتی نمودن گردشگری دریایی در  خزر مطرح می باشد که از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی به عنوان مهمترین زیرساخت فعال سازی گردشگری دریایی در این دریا در دستور کار قرار گرفته، و با امکان پهلوگیری حدود ۳۰۰ شناور در این اسکله تفریحی، گام مهمی در جهت ایجاد و توسعه گردشگری دریایی و اشتغالزایی در این بخش از صنعت گردشگری برداشته می شود.

گفتنی است میزان اشتغالزایی اسکله های مارینا ۱۵۰ نفر خواهد بود که مجموع سرمایه گذاری این سازمان و بخش خصوصی در حدود ۴۰ میلیارد تومان می باشد.

بنابراین گزارش همزمان با حضور دکتر جهانگیری دو پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه تولیدات صنایع های تک و داروسازی و با سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد تومانی با میزان اشتغالزایی ۱۰۵ نفر نیز افتتاح شدند.

پروژه تولید مواد افزودنی ضد یخ، روغن ترمز، روغن موتور، اسپری مو و انواع خوشبو کننده هوا نخستین پروژه ای است که به لحاظ برخورداری از تکنولوژی بالا و با در نظر گرفتن عواملی چون وجود نیروهای تحصیلکرده و متخصص در استان گیلان و با استفاده از مزایای قانونی منطقه و به منظور دستیابی به بازارهای صادراتی کشورهای حاشیه دریای خزر در زمینی به مساحت ۱۱ هزار و ۷۶۳ متر مربع واقع در شهرک صنعتی شماره ۲ منطقه آزاد انزلی مورد بهره برداری قرار گرفت.

در پروژه مذکور که در ساخت آن از استانداردهای روز دنیا استفاده گردیده، سرمایه گذاری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان صورت پذیرفته که زمینه اشتغال ۷۰ نفر را به صورت مستقیم ایجاد نموده است.

در عین حال دومین پروژه ای صنعتی  که با حضور دکتر جهانگیری در منطقه آزاد انزلی مورد بهره برداری قرار گرفت، طرح تولید داروی ام اس است که برای ساخت آن سرمایه گذار بخش خصوصی بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در زمینی به متراژ ۱۶۸۱ متر مربع و در ۳ طبقه در شهرک صنعتی شماره ۲ منطقه آزاد انزلی هزینه کرده و با شروع به کار آن زمینه اشتغال ۳۵ نفر از نیروهای تحصیل کرده و متخصص را فراهم نموده است.

بازدید از واحد تولیدی پوشاک و صادرکننده و کارآفرین نمونه کشور(سرزمین شاد)در شهرک صنعتی منطقه شماره ۲ این منطقه و حضور در نشست مدیران دبیرخانه شورایعالی و مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد از دیگر بخشهای سفر معاون اول رییس جمهور به منطقه آزاد انزلی بود

نوشته راه اندازی کریدور چین، قزاقستان، ایران با ورود اولین محموله به بندر کاسپین: افتتاح بزرگترین مجموعه آکواریوم و باغ خزندگان ایران با سرمایه گذاری ۳۰ میلیون یورویی خارجی و بزرگترین اسکله مارینای خزر و دو واحد صنعتی در منطقه آزاد انزلی اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link