رایزنی ظریف با لاوروف برای مقابله با اقدامات ضد برجامی آمریکا
رایزنی ظریف با لاوروف برای مقابله با اقدامات ضد برجامی آمریکا

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه ایران در پایان سفر چند ساعته‌اش به مسکو گفت که با لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره اقدامات مشترک برای مقابله با حرکت‌های آمریکا در برجام هماهنگی و گفت‌وگو کرده است. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (شنبه) پس از شرکت در نشست سه جانبه به همراه همتایان روس […]



خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه ایران در پایان سفر چند ساعته‌اش به مسکو گفت که با لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره اقدامات مشترک برای مقابله با حرکت‌های آمریکا در برجام هماهنگی و گفت‌وگو کرده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (شنبه) پس از شرکت در نشست سه جانبه به همراه همتایان روس و ترکیه‌ای خود در مسکو درباره تحولات سوریه و پیش از ترک مسکو به مقصد تهران در جمع خبرنگاران اعزامی به تشریح توافقات حاصله و گفت‌وگوهایش پرداخت.

وی گفت: در نشست سه‌جانبه درباره ادامه کار در سطح نمایندگان ویژه و موضوع تبادل زندانیان توافق کردیم که نشستی در آینده نزدیک در قزاقستان برگزار شود. همینطور درباره کار با دبیرکل نیز به توافق رسیدیم.

ظریف در توضیح بیشتر عنوان کرد: یکی از اقداماتی که امروز تصمیم گرفتیم انجام دهیم هم گفت‌وگو با دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه از طرف سه کشور بود و هم گفت‌وگو با دبیرکل سازمان ملل که توسط سه کشور انجام شود و پیگیری تصمیماتی که در اجلاس‌های سران و تصمیمی که در اجلاس سوچی بین نمایندگان مردم سوریه برگزار شده بود.

وزیر خارجه ادامه داد: این جلسه برای این بود که نشان دهد روند آستانه تنها روند موجود است که توانسته تا حدودی در بحران سوریه موفقیت داشته باشد و این بحث مورد تأکید قرار گرفت و شاهد تأکید سه کشور ضامن برای ادامه این روند بودیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: در بحث دوجانبه با هر دو طرف درباره مسائل منطقه‌ای هم صحبت و تبادل نظر کردیم، با ترکیه درباره روابط اقتصادی و روابط بانکی خیلی خوبی که داریم و رفت و آمد‌های بین دو کشور گفت‌وگو کردیم و علاوه بر آن هماهنگی‌هایی که نیاز بود درباره مباحث مرزی انجام شود، صورت گرفت.

به گزارش فارس، ظریف افزود: با دوستان روسیه درباره برجام و همچنین در مورد اقدامات مشترکی که برای مقابله با حرکت‌های آمریکا باید صورت بگیرد، هماهنگی و صحبت کردیم.

وی با بیان اینکه درباره روند خوب روابط دوجانبه با روسیه نیز بحث و گفتگو کردیم، تسهیل همکاری‌های اقتصادی و پروژه‌های روسیه را از دیگر مواردی برشمرد که که با لاوروف درباره آن گفت‌وگو کرده است و گفت: همانطور که می‌دانید در چندین ماه گذشته بسیاری از پروژه‌های ایران و روسیه به عملیاتی شدن نزدیک شده و برخی نیز عملیاتی شده و درباره اینکه چگونه می‌توانیم کار را بیشتر و سریعتر جلو ببریم گفت‌وگو کردیم.

ظریف در پایان عنوان کرد: سفر بسیار کوتاهی بود، ولی توانستیم در این سفر فشرده کار زیادی را هم در موضوع سوریه و هم روابط دوجانبه و چندجانبه انجام دهیم.



Source link