رد اظهارات نتایناهو درباره تورقوزآباد توسط آژانس بی‌اساس بودن آن را ثابت کرد :: خبرگزاری خانه ملت
رد اظهارات نتایناهو درباره تورقوزآباد توسط آژانس بی‌اساس بودن آن را ثابت کرد :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] علیرضا رحیمی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به اظهارات دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد پیشنهاد نتانیاهو مبنی بر وجود یک انبار مخفی هسته‌ای در منطقه تورقوزآباد تهران، گفت: این اظهارات کاملا بی‌اساس و مضحک بود، سرویس‌های جاسوسی اسرائیل نیز متعجب شدند و این اظهارات را به جُک تعبیر […]

[ad_1]

علیرضا رحیمی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به اظهارات دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد پیشنهاد نتانیاهو مبنی بر وجود یک انبار مخفی هسته‌ای در منطقه تورقوزآباد تهران، گفت: این اظهارات کاملا بی‌اساس و مضحک بود، سرویس‌های جاسوسی اسرائیل نیز متعجب شدند و این اظهارات را به جُک تعبیر کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این اطلاعات به هیچ عنوان در بین داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نبوده است و از این رو این اظهارات بی اعتبار و اساس قلمداد شده است.

           بیشتر بخوانید:

وی افزود: آژانس بر اظهارات نتانیاهو به موضوع انبار مخفی هسته‌ای وقعی ننهاده و هیچ ترتیبی اثری به آن نداده است. از این رو رد این مسئله بی‌اساس بودن اظهارات نتانیاهو را اثبات می‌کند.

رحیمی معتقد است: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمان مورد نیاز، بازرسانی را به سایت‌ها و مکان‌های مورد نظر در جمهوری اسلامی اعزام می‌کند اما در این زمینه این الزام وجود نداشت زیرا موضوع بی‌ربط و اساسی مطرح شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: رد اظهارات نتانیاهو از سوی آژانس در حالی است که مقامات دولت آمریکا هم پس از طرح موضوع به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازرسی از مرکز مورد ادعای نتانیاهو در تورقوزآباد فشار بسیار آوردند.

 گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در پاسخ به درخواست نتانیاهو مبنی بر بازرسی از آنچه که «تاسیسات هسته‌ای مخفی تازه‌ ایران» طی بیانیه‌ای‌، اعلام کرد: آژانس تنها در زمان مورد نیاز، بازرسانی را به سایت‌ها و مکان‌ها اعزام خواهد کرد. سازمان از پادمان‌های مرتبط با اطلاعات موجود استفاده می‌کند اما اطلاعات با ارزش ظاهری را نمی‌پذیرد.

گفتنی است هفته گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، مدعی شده بود که ایران یک انبار مخفی هسته‌ای در منطقه تورقوزآباد تهران دارد؛ امری که سبب شد سوژه طنز بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی قرار بگیرد./

پایان پیام

[ad_2]

Source link