رزمایش مشترک دریایی با روسیه؛بزودی/خزر جای نیروی فرامنطقه‌ای نیست – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
رزمایش مشترک دریایی با روسیه؛بزودی/خزر جای نیروی فرامنطقه‌ای نیست – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره گسترش روابط نیروی دریایی ارتش با نیروی دریایی روسیه اظهار داشت: همکاری بین دو نیروی دریایی ایران و روسیه و همچنین نیروهای دریایی منطقه خزر طی سال‌های اخیر به شدت تعمیق یافته است. وی افزود: در خزر روابط پایدار بسیار خوب و […]



امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره گسترش روابط نیروی دریایی ارتش با نیروی دریایی روسیه اظهار داشت: همکاری بین دو نیروی دریایی ایران و روسیه و همچنین نیروهای دریایی منطقه خزر طی سال‌های اخیر به شدت تعمیق یافته است.

وی افزود: در خزر روابط پایدار بسیار خوب و منظمی داریم که امروزه می‌توان گفت یک شکل سنتی به خودش گرفته‌است و کشورهای این منطقه به خوبی همدیگر را در این فضا درک می‌کنند. خزر یک دریاچه بسته است و امنیت آن را کشورهای منطقه برقرار کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در خزر اجازه حضور هیچ نیروی فرامنطقه‌ای را نمی‌دهیم و قطعا با این موضوع برخورد می‌کنیم گفت: خزر دریای صلح و دوستی است و همه کشورهای پیرامونی آن همین رویکرد را دنبال می‌کنند.

وی برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران و روسیه در آینده را یکی دیگر از زمینه های گسترش همکاری های دو جانبه دانست و اظهار کرد: رزمایش‌های مشترک میان ایران و روسیه، قطعا ما را به یک سطح بالاتری از همکاری در دریا در سطوح راهبردی، تاکتیکی و عملیاتی خواهد رساند. قطعا رزمایش‌های امداد و نجات، تاکتیکی و مقابله با دزدی دریایی میان نیروهای دریایی ایران و روسیه برنامه‌ریزی و در آینده‌ای نزدیک اجرا خواهد شد.



Source link