رسیدگی به شکایت بروجردی از کریمی قدوسی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان/ شکایتی از جلسه بررسی CFT واصل نشده است :: خبرگزاری خانه ملت
رسیدگی به شکایت بروجردی از کریمی قدوسی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان/ شکایتی از جلسه بررسی CFT واصل نشده است :: خبرگزاری خانه ملت

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح نشست امروز (سه‌شنبه 17 مهرماه) هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: پرونده‌ درخواست 500 میلیون تومان مروبط به روز استیضاح آقای ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیات ارجاع شده است، از این رو فردی که علیه وی اتهامی زده شده بود […]



محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح نشست امروز (سه‌شنبه 17 مهرماه) هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: پرونده‌ درخواست 500 میلیون تومان مروبط به روز استیضاح آقای ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیات ارجاع شده است، از این رو فردی که علیه وی اتهامی زده شده بود در هیات حضور پیدا کرد و این اتهامات را رد کرد، البته با یکی از شهود در استان لرستان نیز صحبت و اطلاعاتی کسب کردیم.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پروند‌ه‌ای هم در مورد شکایت از دو نفر از نمایندگان تهران در هیات مطرح است، نمایندگانی که به ظن شاکیان در نطق‌های خود خلاف امنیت ملی موضوعاتی را مطرح کردند، این پرونده همچنان در حال بررسی و رسیدگی است اما هنوز به صورت جدی بررسی نشده است.

                              بیشتر بخوانید:

 

رسیدگی به پرونده شکایت بروجردی از کریمی قدوسی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان

وی افزود: پرونده شکایت علاءالدین بروجردی از جواد کریمی قدوسی دیگر پرونده مطرح در هیات نظارت است که به سوابق شکایت‌های گذشته در مجلس هشتم و نهم مربوط است، شکایتی که منجر به صدور حکم قضایی شد.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: آقای بروجردی اعلام کردند که آقای کریمی قدوسی نباید بعد از صدور حکم علیه من مصاحبه می‌کردند، البته آقای کریمی قدوسی نیز اذعان دارد که در این خصوص مصاحبه‌ای نداشته است. در هر حال در جلسه امروز قریب به یک ساعت میزبان آقای کریمی قدوسی برای ارایه توضیحات بودیم و در جلسه بعد از آقای بروجردی برای بیان توضیحات خود به عنوان شاکی پرونده نیز دعوت خواهیم کرد.

انتشار فیلم دُرّی اصفهانی در صحن علنی خلاف وظایف نمایندگانی نبوده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شکایت دیگری از آقای کریمی قدوسی به جهت انتشار فیلم دُرّی اصفهانی در صحن علنی صورت گرفت، با توجه به اینکه این فیلم در کمیسیون امنیت ملی و بخشی از آن از صدا و سیما منتشر شده بود و آقای دُرّری اصفهانی محکوم شده است، انتشار این فیلم را خلاف وظایف نمانیدگی ندانستیم.

عدم شکایت از رفتار نمایندگان در نشست بررسی لایحه CFT

وی با بیان اینکه تعدادی پرونده شکایت اشخاص حقیقی از برخی نماینده‌ها نیز در هیات مطرح است که به تدریج مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت:در ارتباط با نشست علنی مجلس در روز بررسی لایحه CFT و در مورد رفتار برخی از نمایندگان در این جلسه شکایتی به هیات نظارت ارجاع نشده است.

ضرورت اصلاح نحوه فعالیت هیات نظارت بر رفتار نمایندگان

جمالی نوبندگانی معتقد است: قانون مرتبط با هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید اصلاح شود تا اختیار این افراد برای اعمال صحیح قانون افزایش یابد، هم‌اکنون تفسیر حقوق‌دان‌ها مبنی بر بررسی شکایات واصله به هیات است حال آنکه در مواردی دیده شده نماینده‌ای کار نسنجیده و خلاف عرف و آیین نامه داخلی مجلس انجام داده اما به دلایلی شکایت علیه وی صورت نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:  هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید به نوعی عمل کنند که در صورت عدم شکایت هم بتواند بر رفتار نمایندگان نظارت داشته باشد تا نقش بازدارنده داشته باشد. این هیات تاکنون بعد از حدود دو سال نتوانسته گزارشی در جلسه غیر علنی ارایه دهد در حالی که طرح موضوع در صحن بر مدیریت رفتار افراد تاثیر می‌گذارد.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، ادامه داد: هیات نظارت تلاش کرده تا در رسیدگی به پرونده‌ها نقش نظارتی نمایندگان کاهش پیدا نکند، زیرا نمایندگان به موجب قانون می‌توانند در مورد همه مسائل اظهارنظر کنند./

پایان پیام



Source link