رفع خلاءهای امنیتی مرزی لازمه جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها به داخل کشور/ کمبود تجهیزات و اعتبارات مهم‌ترین خلاء :: خبرگزاری خانه ملت
رفع خلاءهای امنیتی مرزی لازمه جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها به داخل کشور/ کمبود تجهیزات و اعتبارات مهم‌ترین خلاء :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] ابوالفضل حسن‌بیکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص وضعیت امنیتی مرزهای کشور، گفت: یک سلسله خلاءهایی امنیتی در مرزهای کشور وجود دارد که به هر شکل ممکن باید مرتفع شود، در جنوب از مسیر دریا و در شرق کشور از سمت کشورهای افغانستان و پاکستان راه نفوذ به کشور وجود دارد، متاسفانه […]

[ad_1]

ابوالفضل حسن‌بیکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص وضعیت امنیتی مرزهای کشور، گفت: یک سلسله خلاءهایی امنیتی در مرزهای کشور وجود دارد که به هر شکل ممکن باید مرتفع شود، در جنوب از مسیر دریا و در شرق کشور از سمت کشورهای افغانستان و پاکستان راه نفوذ به کشور وجود دارد، متاسفانه مناطق عمده‌ای که در اختیار حاکمیت و امنیت این کشورها نیست به لانه دشمن و تروریست‌ها تبدیل شده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همچنین در غرب کشور، بخشی از مناطق کوهستانی و شهرهای کوهستانی عراق در منطقه کُرد نشین در اختیار حکومت عراق نیست لذا مستعد حضور تروریست‌ها و آموزش آنها است. از سویی شکست صهیونیست‌ها، موصاد و سیاه در منطقه به لحاظ از بین رفتن تروریست‌ها و در رأس آنها داعش، دندانهایشان خونی است و از این رو در تلاشند تا به امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران لطمه بزنند.

وی افزود: تروریست‌ها به دنبال استفاده از قول‌های رسانه‌ای خود برای حمله به امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و سر پوش گذاشتن بر شکست‌های آمریکایی‌‎ها هستند.

کمبود تجهیزات و اعتبارات مهم‌ترین مشکل در تامین امنیت مرزها

حسن بیکی معتقد است: ما در مرزها با کمبود تجهیزات و اعتبارات مورد نیاز مواجه هستیم، در واقع با شکست داعش و از بین رفتن گروه های ترویستی بسیار در عراق، افغانستان و روسیه گروهک‌های تروریستی در مناطقی که حاکمیت کشورها بر آن مناطق تسلط ندارند، حضور پیدا کردند تا فضای داخلی ایران را ناامن کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مرزها باید مسدود و نیروی انسانی لازم در مرزها متمرکز شود لذا اقدامات راهسازی، سنگرسازی و پاسگاه سازی باید انجام شود. هم‌اکنون نیروی انتظامی و سپاه هم برای تجهیز مرزهای کشور با کمبود امکانات مواجه هستند.

نفوذ تروریست‌ها از نقاط کور امنیتی در مرزها

وی ادام داد: این شرایط سبب شده طی تروریست ها بالغ بر 15 روز تا یک ماه می‌توانند از نقاط کور امنیتی ما عبور و در داخل کشور نفوذ کنند و با استفاده از از عناصر داخلی لطماتی را وارد کنند، البته سربازان گمنام و نیروی نظامی تا عمق مرزها و خاک کشورهای همسایه حضور پیدا کردند و توانستند بسیاری از این گروه‌ها را در نقطه صفر مرزی نابود و تعدادی هم در نزدیکی مرز ایران نابود شدند.

حسن‌بیکی یادآور شد: تروریست‌ها سال گذشته دو حادثه در مجلس و مرقد امام خمینی(ره) و در سال جاری در اهواز رقم زدند، لذا ملت ایران انتظار دارند این میزان حوادث کاهش یابد.

نیروی انتظامی مسئول قانونی تامین امنیت مرزهای کشور/ سپاه و ارتش به کمک نیروی انتشامی آمدند

وی افزود: هم‌اکنون امنیت مرزهای کشور توسط نیروی انتظامی و برخی از مرزها توسط سپاه پاسداران و ارتش تامین می‌شود، اما به لحاظ قانونی مسئولیت مرزها به عهده وزارت کشور (نیروی انتظامی) است، در دریا نیز نیروی دریای سپاه و ارتش به کمک نیروی انتظامی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سپاه و لارتش به دلیل خلاءها و کمبودها به کمک نیروی انتشامی آمدند. شورای عالی امنیت ملی این هماهنگی‌ها را برقرار کرده اما در اجرا نواقصی داریم که دولت باید آنها را مرتفع کند./

پایان پیام

 

[ad_2]

Source link