روحانی تعطیلات عید را چگونه گذراند؟
روحانی تعطیلات عید را چگونه گذراند؟

باشگاه خبرنگاران جوان: در این گزارش مروری بر برنامه‌های رئیس‌جمهور کشورمان در ایام نوروز ۹۷ خواهیم داشت. حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان نوروز امسال روز‌های پرکاری را پشت سر گذاشت. رئیس‌جمهور صبح ۲۹ اسفند ۹۶ راهی کرمانشاه شد تا افزون بر افتتاح راه آهن این استان، از مناطق زلزله زده بازدید کند و از نزدیک در […]



باشگاه خبرنگاران جوان: در این گزارش مروری بر برنامه‌های رئیس‌جمهور کشورمان در ایام نوروز ۹۷ خواهیم داشت.

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان نوروز امسال روز‌های پرکاری را پشت سر گذاشت.

رئیس‌جمهور صبح ۲۹ اسفند ۹۶ راهی کرمانشاه شد تا افزون بر افتتاح راه آهن این استان، از مناطق زلزله زده بازدید کند و از نزدیک در جریان روند بازسازی مناطق زلزله زده قرار بگیرد.

تحویل سال در کنار کودکان کرمانشاهی

وی در این سفر در دو روستای زلزله زده فتاح بگ و میرمیرو حضور یافت و با مردم این دو روستا گفت‌وگو کرد و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت و دستورات لازم را به مقامات مربوطه برای تسریع روند بازسازی‌ها داد.

روحانی همچنین سال تحویل را در کنار خانواده‌های زلزله زده و کودکانی که عزیزان خود را از دست داده بودند سپری کرد و برخلاف رویه مرسوم گذشته پیام نوروزی خود را در جمع آنان اعلام کرد.

قول روحانی به زلزله زدگان: تلاش می‌کنیم تا پایان تابستان خانه‌های روستایی به مردم زلزله زده تحویل داده شود

رئیس‌جمهور در ادامه این سفر راه آهن فیروزان – کرمانشاه به طول ۱۱۰ کیلومتر را افتتاح کرد. وی همچنین با حضور در ایستگاه راه آهن کرمانشاه ضمن بهره برداری از پروژه راه آهن، حرکت اولین قطار مسافربری کرمانشاه به مقصد مشهد مقدس را صادر کرد.

روحانی عصر ۲۹ اسفند در شورای اداری استان کرمانشاه حضور یافت و اعلام کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان تابستان خانه‌های روستایی به مردم زلزله زده تحویل داده شود.

تبریک سال نو به مقام معظم رهبری و سران ۹ کشور منطقه

روحانی در گفت: وگویی تلفنی با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرا رسیدن سال ۹۷ هجری شمسی را به ایشان تبریک گفت و در این گفت: وگوی تلفنی تاکید کرد که دولت دوازدهم همه توان خود را برای اجراى رهنمودهاى ایشان بکار گرفته و در این عرصه مصمم خواهد بود.

وی سپس در پیام‌های جداگانه‌ای فرا رسیدن سال ۱۳۹۷ هجری شمسی و عید سعید باستانی نوروز را به سران کشور‌های افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان تبریک گفت.

بازدید سرزده از ایستگاه سلامت اورژانس در بزرگراه تهران- کرج

رئیس‌جمهور ۱ فروردین ۹۷ و در اولین روز از سال جدید از مرکز اورژانس و پایگاه امداد و نجات جاده‌ای چیتگر بازدید کرد و در این بازدید در گفت: وگو با روسای مرکز اورژانس و پایگاه امداد و نجات، در جریان میزان آمادگی و برنامه ریزی‌های انجام شده برای امداد رسانی به مردم و مسافران نوروزی قرار گرفت.

روحانی ظهر اولین روز سال جدید خط تولید جامدات و آزمایشگاه مرجع داروسازی تهران شیمی افتتاح کرد. این شرکت داروسازی یکی از بزرگترین شرکت‌های دارویی خصوصی کشور با بیش از نیم قرن تجربه و سابقه تولید و مبتنی بر توسعه، تولید و بازاریابی محصولات برند – ژنریک است. این شرکت در سال ۱۳۴۱ با تولید ۱۶ محصول فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر بیش از ۱۲۰ نوع آمپول، قرص و کپسول، سوسپانسیون و شربت و کرم و پماد، تولید می‌کند.

دیدار نوروزی با وزرا، مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی

وی ۵ فروردین و در نخستین روز کاری سال ۱۳۹۷ دیدار نوروزی با جمعی از وزرا، مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی داشت و مسئولان را به خدمت بیشتر به مردم فرا خواند و تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی کالا‌های باکیفیت و قیمت رقابتی تولید کنند.

برگزاری جلسه هیئت وزیران و مصوبه مهم آن

روحانی سپس جلسه هیئت دولت را برگزار کرد و در این جلسه خرید کالا‌های خارجی دارای تولید داخل برای کلیه دستگاه‌های دولتی ممنوع شد.

میزبانی جلسه مشترک روسای قوا

در ششمین روز از سال جدید، رئیس‌جمهور میزبان روسای دو قوه دیگر بود و در پایان این نشست محتویان بحث‌ها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: همه قوا بر این تأکید داشتند که امروز وحدت و انسجام داخلی بیش از هر زمان دیگر برای ما یک ضرورت است و حل معیشت مردم، کارگران، روستائیان عزیز و همه کسانی که باید به زندگی آنان از لحاظ اقتصادی بیشتر رسیدگی شود، مورد تأکید جلسه بود.

سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان و ترکمنستان

روحانی در اولین مرحله از سفر به دو کشور همسایه، روز سه شنبه ۷ فروردین وارد عشق آباد شد و به طور رسمی از سوی “قربان‌قلی بردی‌محمدف” همتای ترکمنستانی خود مورد استقبال قرار گرفت.

در جریان این سفر جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در راستای توسعه مناسبات و همکاری‌های فیمابین، ۱۳ سند و یادداشت همکاری مشترک امضا کردند. رئیس‌جمهور در این نشست اعلام کرد که ایران و ترکمنستان دو کشور توانمند در زمینه انرژی هستند و در مذاکرات تصمیم گرفته شد که همکاری‌های خود را در این حوزه بیش از پیش ارتقاء دهیم.

روحانی در جریان برنامه‌های سفر به کشور ترکمنستان هم سفری به شهر تاریخی مرو داشت و از آثار تاریخی و اماکن مذهبی این شهر باستانی بازدید کرد.

وی بعداز ظهر چهارشنبه ۸ فروردین ترکمنستان را به مقصد جمهوری آذربایجان ترک کرد و در کاخ ریاست جمهوری، از سوی “الهام علی اف” همتای آذربایجانی خود مورد استقبال قرار گرفت. در جریان این سفر تهران و باکو ۸ سند و یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

رئیس جمهور همچنین در نشست مشترک هیات‌های عالی رتبه ایران و جمهوری آذربایجان شرکت کرد. در این نشست روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، با استقبال از روند شتابان توسعه روابط تهران – باکو تاکید کردند که مصمم هستند این روابط را که نه تنها به نفع دو ملت بلکه به نفع مردم منطقه خواهد بود، بیش از پیش در همه حوزه‌های مورد علاقه گسترش دهند.

در نهمین روز از بهار ۹۷ با حضور روسای جمهوری ایران و آذربایجان کارخانه خودروسازی خزر و خط آهن آستارا – آستارا افتتاح شد این کارخانه ظرفیت سالانه تولید ۱۰‌هزار دستگاه خودرو را دارد. روحانی عصر همان روز به تهران بازگشت. بدین ترتیب نوروز روحانی با یک سفر داخلی و دو سفر خارجی سپری شد.



Source link