روحانی در همه شوراهای عالی، موافق انسداد تلگرام بود
روحانی در همه شوراهای عالی، موافق انسداد تلگرام بود

[ad_1] روزنامه کیهان در ویژه های خود نوشت: روحانی در همه شورا‌های عالی، موافق انسداد تلگرام بوده، اما در شبکه‌های اجتماعی، در این‌باره مخالف‌خوانی می‌کند. روزنامه جوان در گزارشی نوشت: حسن رحیم‌پور ازغدی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور دارد، گفته است «رئیس‌جمهور دوگانه و متناقض با مردم حرف نمی‌زند، رئیس‌جمهوری اسلامی دروغ نمی‌گوید.» […]

[ad_1]

روزنامه کیهان در ویژه های خود نوشت: روحانی در همه شورا‌های عالی، موافق انسداد تلگرام بوده، اما در شبکه‌های اجتماعی، در این‌باره مخالف‌خوانی می‌کند.

روزنامه جوان در گزارشی نوشت: حسن رحیم‌پور ازغدی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور دارد، گفته است «رئیس‌جمهور دوگانه و متناقض با مردم حرف نمی‌زند، رئیس‌جمهوری اسلامی دروغ نمی‌گوید.» حسن خجسته، معاون صدای صدا و سیما هم که در جلسات عالی با رئیس‌جمهور حضور داشته گفته است «آقای رئیس‌جمهور در جلسات دو، سه هفته اخیر با فیلتر تلگرام موافقت دارند.» سیدابوالفضل موسوی، نماینده فراکسیون امید مجلس هم از جلسه‌ای با حضور محسنی اژه‌ای خبر داده که در آن سخنگوی دستگاه قضا گفته است «کمیسیون قضایی شورای مجازی که شش عضو دولتی دارد با فیلترینگ تلگرام موافقت کرده است.» همه این واکنش‌ها به اظهارات روحانی باز می‌گردد که در یک پست اینستاگرامی طوری وانمود کرده بود که با فیلتر تلگرام مخالف است!

زمزمه‌های فیلتر پیام‌رسان تلگرام با طرح موضوع رفع انحصار آن از سوی دولت و با ابلاغ بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور به تمامی دستگاه‌های دولتی برای خروج از تلگرام کلید خورد.

با حکم کوچ دولتی‌ها از تلگرام، سرانجام روز ۱۰ اردیبهشت ماه تلگرام با حکم قضایی فیلتر شد، اما رئیس‌جمهور سه روز پس از فیلتر شدن تلگرام در پیام اینستاگرامی مدعی شد فیلتر تلگرام نه از سوی دولت بوده و نه مورد تایید دولت است!

گام نخست دولت برای فیلتر تلگرام بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور بود. پس از بخشنامه اسحاق جهانگیری و خروج تمامی اعضای هیئت دولت از تلگرام، سرعت تلگرام در کشور به شدت کاهش یافت. پس از آن بود که حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور، کند شدن سرعت تلگرام را اقدام دولت در قطع همکاری با تلگرام به دلیل خلف وعده مدیر این پیام‌رسان اعلام کرد.

با اظهارات مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور که جزو نزدیک‌ترین افراد به وی محسوب می‌شود، تدبیر دولت برای فیلتر تلگرام برای همه آشکار شده بود و حتی مردم عادی هم در فضای مجازی خود را برای پایان تلگرام آماده می‌کردند. این را می‌شد از کوچ آن‌ها به پیام‌رسان‌های داخلی و حتی برخی پیام‌رسان‌های خارجی متوجه شد.

اما جمعه شب بود که صفحه اینستاگرام رئیس‌جمهور و نه سایت رسمی دولت یا یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور، سه روز پس از فیلتر شدن تلگرام با انتشار متنی علیه فیلترینگ تلگرام موضع گرفت.

انتشار متن در اینستاگرام و نه از طریق سایت ریاست جمهوری هم صحنه‌ای دیگر از نمایشی بود که نشان می‌داد نظرات رسمی و غیررسمی روحانی می‌تواند تا حد تناقضی ۱۸۰ درجه متفاوت باشد. پیام دکتر روحانی شاید برای اپوزیسیون و مردمی که از آنچه در شورا‌های عالی می‌گذرد، بی‌خبر باشند، چندان عجیب به نظر نرسد و بتواند نظر مثبت گروه‌های مخالف را جلب کند، اما برای اعضای این شورا‌ها آنچنان عجیب بوده که آن‌ها را به واکنش واداشته است.

حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنانی با انتقاد از اظهارات اخیر روحانی درباره فیلترینگ تلگرام و تاکید بر جایگاه وی به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای عالی فضای مجازی گفت: «آقای روحانی رئیس‌جمهور دوگانه و متناقض با مردم حرف نمی‌زند، رئیس‌جمهوری اسلامی دروغ نمی‌گوید، رئیس‌جمهوری اسلامی وعده دروغ نمی‌دهد، رئیس‌جمهوری اسلامی مخصوصا اگر آخوند و روحانی باشد در جلسه خارجی و داخلی ۱۸۰ درجه متناقض حرف نمی‌زند و مسئولیت حرف‌هایش را برعهده می‌گیرد.»

وی تصریح کرده است: خود آقای روحانی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای عالی فضای مجازی است و اگر بنا است تصمیمی راجع به تلگرام گرفته شود، در همین شورا‌ها گرفته می‌شود.

ازغدی به نقل خاطره‌ای در یکی از جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌پردازد و می‌گوید: شخصی راجع به علوم انسانی اظهارنظر می‌کرد که بنده به وی گفتم شما اصلا نظریات علوم انسانی نظیر توماس کوهن، فایر ابند و لاکاتوش را دیده‌اید؟! همه این‌ها می‌گویند علوم انسانی کاملا فرهنگی و بسته به هر جامعه‌ای است. این فرد در پاسخ من گفت: حتی اسم این‌ها را هم نشنیده است!

وی گفت: آقای روحانی هم وقت کم می‌آورد و سخنرانی زیاد دارد و چهار تا بچه این مطالب را تهیه می‌کنند و به وی می‌دهند و متوجه تناقض این مطالب هم نیست!

رحیم‌پور این گونه ادامه داد: آقای روحانی در یکی از جلسات شورا صادقانه به من گفت که نظریات اسلامی را نخوانده است.

وی گفت: یکی از همین موارد بی‌اطلاعی صحبت آقای رئیس‌جمهور راجع به ماشین اسلامی بود که گفتند وقتی در داشبورد ماشین قرآن می‌گذاریم این ماشین اسلامی می‌شود!

وی گفت: انسان اگر می‌خواهد انقلابی باشد، باید انقلابی باشد، اگر لیبرال می‌خواهد باشد باید لیبرال باشد؛ نه اینکه گاهی حرف‌های دو آتشه انقلابی بزند و گاهی سه آتشه لیبرال باشد! صبح بیاییم در یک سخنرانی متلک بگویی به یک چیز و عصر همان روز از همان موضوع تمجید کنی، تناقض‌گویی و توهین به شعور مردم است.

[ad_2]

Source link