روحانی سیاست‌های چندگانه ترامپ را روشن کرد/ قدردانی به موقع از حمایت برجامی 4+1 :: خبرگزاری خانه ملت
روحانی سیاست‌های چندگانه ترامپ را روشن کرد/ قدردانی به موقع از حمایت برجامی 4+1 :: خبرگزاری خانه ملت

محمد محمودی شاه نشین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص سخنرانی حجت السلام حسن روحانی در سازمان ملل متحد و تبیین سیاست‌های جمهوری اسلامی در برابر آمریکا، گفت: آقای روحانی مواضع بسیار خوبی اتخاذ کردند زیرا مصداق‌های سیاست‌های چندگانه ترامپ را شفاف و روشن کرد به نوعی که شنوندگان به میزان بدقولی و […]



محمد محمودی شاه نشین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص سخنرانی حجت السلام حسن روحانی در سازمان ملل متحد و تبیین سیاست‌های جمهوری اسلامی در برابر آمریکا، گفت: آقای روحانی مواضع بسیار خوبی اتخاذ کردند زیرا مصداق‌های سیاست‌های چندگانه ترامپ را شفاف و روشن کرد به نوعی که شنوندگان به میزان بدقولی و بدعهدی آگاه شوند.

تاکید روحانی بر آغاز مذاکره از پُشت تریبون سازمان ملل بهترین موضع‌گیری بود

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکا از مدت‌ها پیش موضوع مذاکره مجدد با ایران را برای انحراف افکار عمومی جهان مطرح کردند و در این میان اتهاماتی به ایران زدند، لذا آقای روحانی با بیان این موضوع که مذاکره از همین سخنرانی آغاز شده و دو طرف می‌توانند صحبت‌های خود را از پُشت تریبون سازمان ملل مطرح کنند، بهترین موضع را اتخاذ کرد.

روحانی باید در توضیحات خود از مردم آمریکا حمایت و دشمن ایران را دولت آمریکا قلمداد کند

وی افزود: با توجه به اینکه ترامپ تلاش کرد مردم را از دولت جدا کند به نظر خوب بود که آقای روحانی در اظهارات خود اشاره‌ای به مردم آمریکا می‌کرد و تاکید می‌کرد که مشکل ایران دولتمردان آمریکا هستند.

قدردانی از حمایت برجامی 4+1 به جا و به هنگام بود

محمودی شاه‌نشین با اشاره به اعلام بیانیه وزرای خارجه ایران و 4+1 در مورد برجام در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، یادآور شد: این اقدام جای بسی قدردانی داشت که آقای روحانی هم در سخنرانی خود به خوبی از کشورهای حامی برجام قدردانی کرد. این کشورها هرچند در عمل دنبال FATF یا موضوعات اینچنینی بودند اما در بیان از ایران و توافق هسته‌ای حمایت کردند.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رئیس‌جمهوری ایران در سخنرانی خود بهترین مواضع را اتخاذ و سیاست‌های ایران را تبیین کردند به ویژه تاکید ایشان بر سیاست صلح‌طلبی حاکمیت ایران و مبارزه با تروریسم به جا و درست بود. امیدواریم کشورهای حاضر دیگر درک درستی از این سیاست‌ها داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ رییس جمهوری در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد تاکید کرد: سیاست امریکا از اول غلط بوده و رویکرد لجاجت در مقابل خواست مردم ایران که در انتخابات مختلف بروز پیدا کرده محکوم به شکست است لذا سازمان ملل متحد نباید اجازه دهد که مصوباتش گروگان بازی‌های انتخاباتی و تبلیغاتی برخی از اعضا شود.

روحانی همچنین تاکید کرد که از تحریم دست بردارید و به تکفیر پایان دهید، سیاست ایران روشن است. نه جنگ نه تحریم. ما از صلح و دموکراسی در خاورمیانه حمایت می کنیم و تمامی اقدامات تروریستی را بدون هرگونه ملاحظه ای محکوم می کنیم./

پایان پیام



Source link