روش اصولی زدن اسکات برای بزرگ شدن باسن (عکس)
روش اصولی زدن اسکات برای بزرگ شدن باسن (عکس)

[ad_1] روش اصولی زدن اسکات برای بزرگ شدن باسن (عکس) دانستن روش صحیح انجام اسکوات یا اسکات کلید اصلی برای رسیدن به نتیجه مطلوب و فرم گرفتن باسن است. به خصوص اگر می خواهید عضلات باسن بزرگ شوند چند نکته مهم وجود دارد که باید به خاطر بسپارید. به گفته جیم وایت Jim White فیزیولوژیست […]

[ad_1]

روش اصولی زدن اسکات برای بزرگ شدن باسن (عکس)

دانستن روش صحیح انجام اسکوات یا اسکات کلید اصلی برای رسیدن به نتیجه مطلوب و فرم گرفتن باسن است. به خصوص اگر می خواهید عضلات باسن بزرگ شوند چند نکته مهم وجود دارد که باید به خاطر بسپارید.

به گفته جیم وایت Jim White فیزیولوژیست و مربی شخصی عدد ثبت شده رسمی برای تعداد لازم اسکوات که به صورت اتوماتیک به نتایج دلخواه برسید، وجود ندارد. لی اغلب مربیان در مورد نقطه ایده آل برای شروع هم نظر هستند:انجام اسکوات 2 تا 3 بار در هفته و هر بار 3 تا 5 ست 8 تا 12 تایی.

وزنه ای که برای اسکوات استفاده می کنید به مهارت و سطح توانایی شخصی شما بستگی دارد ( نه به جنسیت ).وزنه ای که باید استفاده کنید به عواملی از قبیل وزن بدن، سطح فیتنس، سنن و ساختار بدن بستگی دارد.بین جلسات اسکوات حتما باید استراحت داشته باشید و انجام اسکوات هر روز پشت سر هم کار اشتباهی است.

برای این که بهترین نتیجه را در اسکوات بگیرید باید مطمئن شوید که بالا تنه خم نشدده و سینه رو به جلو باشد. پاها را کمی بیشتر از عرض شانه باز کنید و عضلات شکم را حین ورزش درگیر کنید. روش صحیح نشستن در اسکوات درست مثل این است که می خواهید روی صندلی بنشینید نه این که به سمت پایین بروید.

از بیش از حد به جلو خم کردن بدن یا جلو بردن زانوها هنگام تا شدن بپرهیزید چون باعث فشار بیش از حد به کمر می شود.دقت کنید اگر بخواهید بدون آمادگی جسمانی قبلی خیلی سخت گیرانه اسکوات را انجام دهید ، فقط به خودتان آسیب می رسانید.

ایران ناز عضلات در حالت کشش کامل و انتهای حرکت پاسخ بسیار خوبی می دهند که باعث افزایش حجم و قدرت عضله و همچینن افزایش قدرت مفاصل می شود.در اولین مرحله باید اسکوات را بدون وزنه و فقط با وزن بدن انجام دهید و کم کم در طول زمان و با افزایش آمادگی جسمانی از وزنه به همراه اسکوات استفاده کنید و کم کم به وزن آن اضافه نمایید.

اگر به یک باره هنگام اسکوات وزن زیادی بردارید منجر به جراحت خواهد شد.برای بدست آوردن نتایج بیشتر از انجام اسکوات باید انواع مختلف آن را در طول زمان انجام دهید. اگر تغییرات کوچک برای انجام اسکوات نداشته باشید در طول زمان رشد عضلات باسن متوقف خواهند شد. تنوع کلید موفقیت در انجام اسکوات است.

انواع اسکوات که باید هنگام تمرین مد نظر داشته باشید و هر ماه آن را تغییر دهید عبارتند از :

گلوبت اسکوات goblet squat

روش اصولی زدن اسکات برای بزرگ شدن باسن (عکس)

سامو دامبل اسکوات sumo dumbbell squat

روش اصولی زدن اسکات برای بزرگ شدن باسن (عکس)

اسکوات بلغاری Bulgarian split squat

روش اصولی زدن اسکات برای بزرگ شدن باسن (عکس)

که می توانند موثر تر از اسکوات معمولی که فقط با وزن بدن انجام می شود یا باربل اسکوات barbell squat باشد.

روش اصولی زدن اسکات برای بزرگ شدن باسن (عکس)

به محض این که تکنیک درست برای پایین رفتن در اسکوات را بیاموزید با انجام سایر حرکات پایین تنه مانند لانژ می توانید حداکثر حجم باسن خودتان را بسازید.حرکت اسکوات علاوه بر این که موثرترین حرکت برای بزرگ شدن عضله باسن است به بهود ثبات کمر و سلامت و انعطاف پذذیری مفاصل هم کمک می کند.

The post روش اصولی زدن اسکات برای بزرگ شدن باسن (عکس) appeared first on ایران ناز.

[ad_2]