روش های لینک سازی که می تواند به ضرر شما باشد
روش های لینک سازی که می تواند به ضرر شما باشد

ما برای ارتقا سایت از نظر سئو هرگز از روش های نادرست و غیرقانونی که ممکن است باعث مجازاتمان بشود استفاده نمی‌کنیم. فقط از روش‌های درست و قانونی استفاده می‌کنیم. اما همین روش‌ها هم ممکن است برخی اوقات به ضررمان تمام شوند. در این جا به بررسی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم. ۱. تبادل لینک […]

ما برای ارتقا سایت از نظر سئو هرگز از روش های نادرست و غیرقانونی که ممکن است باعث مجازاتمان بشود استفاده نمی‌کنیم. فقط از روش‌های درست و قانونی استفاده می‌کنیم.

اما همین روش‌ها هم ممکن است برخی اوقات به ضررمان تمام شوند. در این جا به بررسی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

۱. تبادل لینک

تبادل لینک به زمانی گفته می‌شود که شما با یک سایت دیگر به توافق می‌رسید تا لینک‌های یکدیگر را در سایت خود بگذارید. روشی بسیار مفید برای ارتقا سایت از نظر سئو. اما این روش می‌تواند در شرایطی به ضرر شما باشد. آن هم زمانی است که دو وبسایتی که با هم تبادل لینک می‌کنند از نظر موضوعی هیچ ارتباطی با هم نداشته باشند. بسیار دیده می‌شود که عده‌ای به سایت‌های مختلف بدون توجه به موضوعشان سر می‌زنند و از آن‌ها تقاضای تبادل لینک می‌کنند. این کار می‌تواند به عنوان گول زدن موتورهای جست و جو محسوب شود و شامل جریمه شود.

۲. پست‌های تبلیغی

پرداخت پول برای تبلیغ شدن سایتتان در سایت دیگر از طریق یک پست ممکن است از نظر شما راه نادرستی باشد. اما این طور نیست و شما می‌توانید با پرداخت پول در سایت‌هایی که موضوعی مرتبط با سایت شما دارند، پست تبلیغی بگذارید. این موضوع زمانی به ضرر شما خواهد شد که شما در هر سایتی بدون توجه به موضوع آن تبلیغ کنید.

۳. تولید محتوا

تولید محتوا با شتاب بالا به شرط آن که اورجینال و مفید باشد، می‌تواند بسیار به سایت شما کمک کند. در واقع منتشر کردن محتوای با کیفیت یکی از راه‌های بسیار مهم ارتقا سایت است. اما اگر این تولید محتوا به جایی بکشد که کیفیت لازم را نداشته باشد و صرفاً در آن از کلمات کلیدی به قصد گول زدن استفاده شده باشد، در لیست سیاه قرار می‌گیرید.

۴. استفاده از کلمات کلیدی

تولید محتوای خوب و با کیفیت که در آن از کلمات کلیدی خاص استفاده شده باشد، می تواند بسیار برای ارتقا سایت شما مفید باشد. اما اگر محتواها بی کیفیت باشند و صرفاً در آن ها مکرراً از کلمات کلیدی استفاده شده باشد، این به عنوان گول زدن محسوب خواهد شد.

۵. لینک های داخلی

در مورد استفاده از لینک های داخلی در وبسایتتان هیچ مشکلی وجود ندارد، به شرط این که این لینک دهی ها به شکل صحیح انجام شود و به محتواهای مرتبط لینک داده شود. اما اگر لینک دهی داخلی به صورت غیر استاندارد و به قصد گول زدن انجام شود، این موضوع مورد توجه موتورهای جست و جو قرار خواهد گرفت و شامل مجازات خواهید شد.

مشاور سئو، محسن طاووسی