رونمایی از نتایج اجرای طرح مدارس مروج سلامت منطقه آزاد ارس
رونمایی از نتایج اجرای طرح مدارس مروج سلامت منطقه آزاد ارس

مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ارس گفت: هم‌زمان با بازگشایی مدارس، نتایج اجرا و ارزیابی مدارس با مدنظر قراردادن استانداردهای مدارس مروج سلامت منطقه آزاد ارس رونمایی و نشان مخصوص مدارس مروج سلامت در دبیرستان ارس نصب شد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامحسین کریمی با اعلام این خبر افزود: محدوده منطقه […]


مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ارس گفت: هم‌زمان با بازگشایی مدارس، نتایج اجرا و ارزیابی مدارس با مدنظر قراردادن استانداردهای مدارس مروج سلامت منطقه آزاد ارس رونمایی و نشان مخصوص مدارس مروج سلامت در دبیرستان ارس نصب شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامحسین کریمی با اعلام این خبر افزود: محدوده منطقه آزاد ارس اولین منطقه آزاد کشور است که تمام مدارس آن در قالب طرح مروجین سلامت مورد ارزیابی قرار گرفته و نقایص نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن رفع می‌شود.

کریمی گفت: بر همین اساس، همزمان با آغاز سال تحصیلی، با حضور جمعی از مسئولان محلی و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس، اولین نشان پنج ستاره مدارس مروج سلامت توسط منطقه آزاد ارس در دبیرستان دوره اول متوسطه ارس شهر جلفا نصب شد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت طرح مدارس مروج سلامت، افزود: این طرح با هدف ترویج و استقرار مفاهیم ارتقای سلامت جسمی و روانی در بین دانش‌آموزان مدارس، توانمندسازی دانش‌آموزان، پرسنل، اولیاء و مربیان و ارتقای شاخص‌های هشت‌گانه در سطح مدارس منطقه ارس آغاز شده است.

مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ارس گفت: پس از گردآوری اطلاعات و ارزیابی شاخص‌ها، رتبه‌بندی مدارس مروج سلامت ارس توسط کمیته کارشناسی مدارس صورت گرفت و نهایتا سه مدرسه در منطقه آزاد ارس موفق به دریافت نشان ۵ستاره شدند.

کریمی گفت: مراقبت‌های بهداشتی درمانی دانش‌آموزان مبتلا به اختلالات و مشکلات سلامت، بهبود الگوهای تغذیه‌ای دانش‌آموزان، پیشگیری از رفتارهای مخاطره‌آمیز سلامت در دانش‌آموزان و بهبود شرایط فیزیکی و بهداشت محیط در مدارس ازجمله برنامه‌هایی این طرح در کوتاه‌مدت است.

وی ضمن اظهار امیدواری برای استمرار این طرح، افزود: طرح مدارس مروج سلامت، پروژه مشترک سازمان منطقه آزاد ارس، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی است.

مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه هدف کلی مدارس مروج سلامت انتقال مفاهیم سلامت بین دانش‌آموزان مدارس کشور است، گفت: این برنامه نظامی برای ارتقای سلامت است که منجر به افزایش ظرفیت‌ها، توانمندسازی دانش‌آموزان برای زندگی سالم می‌شود.

کریمی افزود: دانش‌آموزان با اجرای این برنامه می‌آموزند در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کرده و احساس همبستگی و تعلق اجتماعی داشته باشند. همچنین اعتمادبه‌نفس آنها نیز افزایش پیدا می‌کند تا در آینده نسلی مسئولیت‌پذیر و سالم از نظر جسمی و روحی داشته باشیم.

نوشته رونمایی از نتایج اجرای طرح مدارس مروج سلامت منطقه آزاد ارس اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link