سرنوشت عجیب باجناق رضاخان، بعد از پیروزی انقلاب+عکس
سرنوشت عجیب باجناق رضاخان، بعد از پیروزی انقلاب+عکس

حسینعلی اسفندیاری، در جوانی با عفت دختر میرپنج تیمورخان ازدواج کرد و باجناق رضاشاه، شوهر خواهر تاج الملوک و شوهرخاله محمدرضا پهلوی شد. حاصل این ازدواج پسری به نام فرشید بود. آفتاب‌‌نیوز : حسینعلی اسفندیاری، پسر میرزا حسن خان اسفندیاری محتشم السلطنه و نوه میرزا محمد خان نوری صدیق الملک بود که در سال ۱۲۸۰ه.ش. […]


حسینعلی اسفندیاری، در جوانی با عفت دختر میرپنج تیمورخان ازدواج کرد و باجناق رضاشاه، شوهر خواهر تاج الملوک و شوهرخاله محمدرضا پهلوی شد. حاصل این ازدواج پسری به نام فرشید بود.

آفتاب‌‌نیوز :

حسینعلی اسفندیاری، پسر میرزا حسن خان اسفندیاری محتشم السلطنه و نوه میرزا محمد خان نوری صدیق الملک بود که در سال ۱۲۸۰ه.ش. متولد شد. او دکترای طب خود را در شهر پاریس گرفت و پس از بازگشت به ایران در ۱۳۱۲ ه.ش به بهداری ارتش رفت و پس از طی مراتب، درجه سرتیپی گرفت.

او همچنین رایزن فرهنگی و سرپرست محصلین نظامی در آمریکا بود. اسفندیاری همچنین عضو مجلس سنای ایران ( از ۱۳۴۶/۰۷ه.ش. تا ۱۳۵۷/۱۱ه.ش. ) یعنی در دوره های پنجم، ششم و هفتم مجلس سنا و یک سناتور انتصابی بود. چندی نیز رئیس بهداری وزارت دارایی بود و زمانی عضو هیات عامل سازمان برنامه گردید.

او در جوانی با عفت دختر میرپنج تیمورخان ازدواج کرد و باجناق رضاشاه، شوهر خواهر تاج الملوک و شوهرخاله محمدرضا پهلوی شد. حاصل این ازدواج پسری به نام فرشید بود. پس از انقلاب مدتی در زندان بود و مدتی پس از آزادی در ۱۳۶۳ ه.ش در تهران به دست نوکر افغانی خود به قتل رسید.



Source link