سعودی‌ها به‌زودی در پر کردن خزانه یانکی‌ها کم می‌آورند :: خبرگزاری خانه ملت
سعودی‌ها به‌زودی در پر کردن خزانه یانکی‌ها کم می‌آورند :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ در تهدید عربستان به پرداخت پول بیشتر در قبال حمایت از این کشور، گفت: ترامپ با حضور در کاخ سفید معادلات و روابط سابق این کشور را با سایر کشورهای هم‌پیمان خود بر هم زد و اصل […]

[ad_1]

عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ در تهدید عربستان به پرداخت پول بیشتر در قبال حمایت از این کشور، گفت: ترامپ با حضور در کاخ سفید معادلات و روابط سابق این کشور را با سایر کشورهای هم‌پیمان خود بر هم زد و اصل را بر مبنای اقتصاد و درآمد دلاری گذاشت.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آمریکا رفاقت، رابطه، جنگ و صلح را بر پایه دلار می بیند، عنوان کرد: آمریکا از پیمان محیط زیست خارج شد چرا که تصور می کرد اگر جلوی آلودگی را بگیرد از میزان تولیداتش کاسته می شود.

وی افزود: پس از خروج از این لایحه همچنین روابط خود با چین و اروپا را بر هم زد و از برجام نیز خارج شد چرا که تنها هدف کاخ سفید افزایش ارزش دلار است.

یوسفیان ملا در ادامه با بیان اینکه از زمان ریاست جمهوری بوش این اطمینان را داشتیم که آمریکا بی‌دلیل از شیخ نشینان حمایت نمی کند، اظهار داشت: آمریکایی ها تنها از کسانی حمایت می کنند که به آنها پول بدهند چنانچه در شرایط فعلی سران رژیم صهیونیستی نیز  اعتمادی به آمریکایی ها ندارند و با سفرهای مکرر به روسیه، خواستار مذاکره با آنها هستند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه آمریکایی ها مبنا را عدد و رقم گذاشته اند که بالاخره در جایی باعث اختلاف می شود، عنوان کرد: ترامپ حتی حاضر است ارتش خود را به عربستان اجاره دهد و مبنای این اقدام نیز به خاطر سیاست و رفاقت نبوده بلکه مبنای اقتصادی دارد.

وی اضافه کرد: آمریکا به دنبال دریافت پول هایی با ارقام بیش از 100 یا 200 میلیارد دلار از عربستان و تا میزان بالای 500 میلیارد دلار است تا بتواند اقتصاد آمریکا را تکان داده و خزانه این کشور را پر کند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه آمریکایی ها هر خدماتی که به عربستان می دهند را قیمت گذاری کرده اند، خاطرنشان ساخت: عربستان به زودی در تعامل با آمریکا کم می آورد و ممکن است هزینه ها را بار حجاج کند اما این اختلاف به علت مبنای اقتصادی قطعا به زودی مشکل ساز می شود./

پایان پیام

[ad_2]

Source link