سعودی‌ها درصدد سرپوش گذاشتن روی پرونده خاشقجی هستند :: خبرگزاری خانه ملت
سعودی‌ها درصدد سرپوش گذاشتن روی پرونده خاشقجی هستند :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] یحیی کمالی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص نتایج پشت پرده سعود بن عبدالله بن مبارک المعجب، دادستانی کل عربستان به ترکیه برای رسیدگی به پرونده خاشقجی، گفت: طبق گفته مقامات ترکیه این دیدار منجر به نتیجه مطلوب نشده که نشان دهنده وقت کشی سعودی ها است. اعتراف دادستان کل عربستان به قتل […]

[ad_1]

یحیی کمالی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص نتایج پشت پرده سعود بن عبدالله بن مبارک المعجب، دادستانی کل عربستان به ترکیه برای رسیدگی به پرونده خاشقجی، گفت: طبق گفته مقامات ترکیه این دیدار منجر به نتیجه مطلوب نشده که نشان دهنده وقت کشی سعودی ها است.

اعتراف دادستان کل عربستان به قتل روزنامه نگار منتقد عربستانی با برنامه ریزی قبلی

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد درمجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه پیشتر این دیدار را مهم دانسته بود و تاکید کرد که دادستان کل عربستان اعتراف کرد قتل روزنامه نگار منتقد عربستانی از قبل برنامه‌ریزی شده بوده است.

تحت فشار قرار دادن ترکیه از سوی آمریکا برای خثنی کردن پرونده خاشقجی

وی با اشاره به اینکه مقامات سعودی با در اختیار قرار ندادن اطلاعات و افرادی که مرتکب قتل شده اند به نوعی در حال فرار است، ادامه داد: این مهم در حالیست که کشورهای همپیمان سعودی مانند آمریکا تلاش می کنند تا ترکیه را تحت فشار قرار دهند و از این طریق نتایج بررسی پرونده خاشقجی را خنثی کنند.

مقامات سعودی با در اختیار قرار ندادن اطلاعات و افرادی که مرتکب قتل شده اند به نوعی در حال فرار است

پادشاه سعودی درصدد سرپوش گذاشتن روی پرونده خاشقجی است

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه پادشاه سعودی بدون اینکه ولیعهد را مقصر این جنایت معرفی کند، افسران سازمان اطلاعات این کشور را برکنار کرد که بیانگر سرپوش گذاشتن روی این پرونده است، تصریح کرد: باید یادآور شد ابتدا مقامات سعودی وقوع این جنایت را انکار می کردند اما پس از فشار افکار عمومی دنیا قتل خاشقجی را پذیرفتند.

تلاش سعودی ها برای کمرنگ کردن حقوق بشر

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین می توان اذعان کرد که امروزه سعودی ها در حال قانون شکنی برای به نتیجه نرسیدن این پرونده هستند و در مقابل می خواهند با کمرنگ کردن این موضوع مسئله نقض حقوق بشر و قتل یک انسان را امری عادی جلوه دهند تا جنایاتی مانند کشتار مردم یمن نیز به پرونده دیگری علیه‌شان تبدیل نشود./

  • بیشتر بخوانید؛

لزوم تنبیه سیاسی_امنیتی عربستان/سکوت مجامع بین‌المللی در مواجه با اقدام تروریستی ریاض معنادار است

پایان پیام

[ad_2]

Source link