سفر نمادین نتانیاهو به عمان با هدف قبح‌زدایی از روابط بین کشورهای اسلامی و صهیونیست‌ها :: خبرگزاری خانه ملت
سفر نمادین نتانیاهو به عمان با هدف قبح‌زدایی از روابط بین کشورهای اسلامی و صهیونیست‌ها :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر نتانیاهو به عمان با هدف بررسی راهکارهای برقراری صلح با فلسطین و البته رایزنی برای دخالت در امور منطقه، گفت: صهیونیست‌ها با پشتیبانی آمریکایی‌ها می‌خواهند از روابط بین کشورهای اسلامی و رژیم صهیونیستی قبح زدایی کنند. نماینده مردم فسا در مجلس شورای […]

[ad_1]

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر نتانیاهو به عمان با هدف بررسی راهکارهای برقراری صلح با فلسطین و البته رایزنی برای دخالت در امور منطقه، گفت: صهیونیست‌ها با پشتیبانی آمریکایی‌ها می‌خواهند از روابط بین کشورهای اسلامی و رژیم صهیونیستی قبح زدایی کنند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: صهیونیست‌ها از سویی می‌خواهند با نفوذ در برخی کشورهای اسلامی  سبب اختلاف شوند و در نهایت القاع کنند که ارتباط اکثر کشورها به صورت رسمی و غیر رسمی با رژیم صهیونیستی برقرار است و ایستادگی گروه مقاومت تداوم نخواهد داشت.

                      بیشتر بخوانید:

 

وی افزود: صهیونیست‌ها از طرف دیگر با این اقدامات می‌خواهند توجیهی برای سران کشورهای سازش‌کار منطقه داشته باشند تا آنها به مردم خود اعلام کنند که همه کشورها با رژیم صهیونیستی مراوده دارد لذا نتانیاهو با این هدف به کشورهای منطقه سفر می‌کند.

انتخاب عمان به عنوان اولین مقصد سفر نتانیاهو به حوزه خلیج فارس به دلیل نقش میانجی‌گری این کشور

جمالی نوبندگانی یادآور شد: این نوع سفرهای نتانیاهو بیش از اینکه شکل سیاسی و اقتصادی به خود گیرد، نمادین است، انتخاب عمان به عنوان اولین مقصد نتانیاهو نیز بی دلیل نیست چرا که تا کنون عمان نقش میانجی‌گری را داشته و مکررا اعلام رایزنی برای رفع درگیری و اختلاف کرده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: عمان اولین کشوری بود که بعد از  پیمان کمپ دیوید با وجود قطع ارتباط همه کشورها با مصر، ارتباط خود با مصر را قطع نکرد و نوعا همچین روشی را در پیش گرفته است و توجیه عمان رایزنی و نقش میانجی‌گری است.

نقش میانجی‌گری عمان برای رژیم صهیونیستی ترامپ مسلک صِدق نمی‌کند

وی افزود: نقش عمان برای رژیم صهیونیستی صِدق نمی‌کند زیرا رژیم صهیونیستی به معاهدات بین المللی و تفاهمات و تعهدات خود پایبند نیست، حداقل در همان پیمان های سازش مادرید و اسلو هم عمل نکردند. پشتیبان اصلی رژیم صهیونیستی ترامپ با مسلک بی تعهدی است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این نوع سفرها برای جمهوری اسلامی یا سایر کشورهای مسلمان حوزه خلیج فارس تهدید به حساب نمی‌آید زیرا عمان هیچ گاه علیه جمهوری اسلامی اقدامی انجام نداده و ارتباط مناسب با ایران را حفظ کرده است. روابط ایران و عمان دیرینه و تاریخ و بر اساس احترام متقابل است.

                      بیشتر بخوانید:

 

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دو روز بعد از میزبانی عمان از محمود عباس در چارچوب تلاش برای روند صلح خاورمیانه به این کشور سفر و مورد انتقاد گروه‌های مقاومت فلسطینی قرار گرفت. در دیدار بین سطان قابوس بن سعید پادشاه عمان با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل راه‌های تضمین پیشبرد روند صلح و برخی مسائل مهم مشترک از جمله مسائل منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت./

پایان پیام

[ad_2]

Source link