سودای دلالان برای افزایش دوباره نرخ دلار/سکان بازار بدست بازارساز – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
سودای دلالان برای افزایش دوباره نرخ دلار/سکان بازار بدست بازارساز – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1] به گزارش خبرنگار مهر، پایان معاملات روز گذشته بازار ارز با حضور دلالان و تلاش آنها برای ساختن یک جو غیرمنطقی به منظور بالا بردن نرخ، همراه شد. دلار تا مرز ورود به کانال ۱۲ هزار تومانی هم بالا رفت و خوشبختانه با دخالت بازارساز، تدابیری اندیشیده شد که در معاملات شبانه، حتی نرخ […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، پایان معاملات روز گذشته بازار ارز با حضور دلالان و تلاش آنها برای ساختن یک جو غیرمنطقی به منظور بالا بردن نرخ، همراه شد. دلار تا مرز ورود به کانال ۱۲ هزار تومانی هم بالا رفت و خوشبختانه با دخالت بازارساز، تدابیری اندیشیده شد که در معاملات شبانه، حتی نرخ در بازار هرات هم که هنوز مرجعی برای فعالیت دلالان در بازار ارز ایران است، کاهش یابد. به تبع آن، آنگونه که فعالان غیررسمی بازار ارز می‌گویند، در اتاق‌های معاملاتی نیز نرخ کاهش یافت و همین امر، این سناریو را برای دلالان تقویت کرد که سکان بازار به دست بازارساز است و آنها نمی‌توانند مانور زیادی را بر روی بالا بردن نرخ صورت دهند.

آنگونه که بررسی‌ها نشان می‌دهد، نرخ دلار در معاملات شبانه به زیر ۱۱ هزار تومان هم ریزش کرد و هیجانات بازار تا حدودی کنترل شد. نکته حائز اهمیت در این میان آن است که اگرچه دلالان با پایان یافتن معاملات رسمی ارز در صرافی‌های بانکی که باز هم نرخ را در کانال ده هزار تومانی علیرغم افزایش قیمت در میانه روز، به ثبت رساند، تلاش کردند تا نرخ را افزایش دهند، اما پیش‌بینی‌های بازارساز برای هدایت امروز در بازار ارز، به سمت ورود نرخ به کانال ده هزار تومانی است که این سناریو را تقویت می‌کند که دخالت بانک مرکزی امروز بیشتر از روز گذشته خواهد بود.

در این میان، یک مقام مسئول در بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: صرافی‌های بانکی امروز با توجه به ورود بانک مرکزی و هدایت بازار، حتما هدایت‌گر بازار خواهند بود و البته جای نگرانی از بابت تزریق و هدایت بازار ارز وجود ندارد. در این میان باید توجه داشت که دلالان جای مانور زیادی در بازار ارز ندارند.

وی افزود: دلالان به دنبال این هستند که قیمت ارز مجدد، روند افزایشی به خود گیرد، اما حضور بانک مرکزی در بازار پررنگ خواهد بود و اجازه جهش در نرخ را نمی‌دهد. به هر حال بخشی از روند بازار برای افزایش تقاضا به دلیل تسویه حسابهای خارجی پایان سال میلادی طبیعی است ولی جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی قبل(۱۰:۵۰) صرافی‌های بانکی، روز معاملاتی خود را با نرخ ۱۰ هزار و ۸۵۰ تومان دلار برای خرید و ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان برای فروش آغاز کردند.

[ad_2]

Source link