سپاه و دولت گفتند حزب الله خلع سلاح شود
سپاه و دولت گفتند حزب الله خلع سلاح شود

سرویس سیاسی فردا: حجت‌الاسلام حسینی مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخشی از گفتگوی خود با تسنیم درباره انعقاد قرارداد صلح بین «حافظ اسد» و «اسحاق رابین» گفت: مورد اول، درباره قرارداد صلحی بود که قرار بود بین «حافظ اسد» و «اسحاق رابین» منعقد شود. این قرارداد مراحل پایانی خودش را طی می‌کرد و […]



سرویس سیاسی فردا: حجت‌الاسلام حسینی مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخشی از گفتگوی خود با تسنیم درباره انعقاد قرارداد صلح بین «حافظ اسد» و «اسحاق رابین» گفت: مورد اول، درباره قرارداد صلحی بود که قرار بود بین «حافظ اسد» و «اسحاق رابین» منعقد شود. این قرارداد مراحل پایانی خودش را طی می‌کرد و اگر امضاء می‌شد کمپ دیود دوم شکل گرفته بود. بر اساس این قرارداد قرار بود، بلندی‌های جولان آزاد شود و راه مواصلاتی به لبنان و فلسطین بسته شود. اگر این قرارداد منعقد می‌شد در حقیقت ارتباط ما با ایران قطع می‌شد و به صورت طبیعی حزب الله پل ارتباطی خودش با ایران را از دست می‌داد. سید حسن نصرالله فرمود: ما که امضاء قرارداد را قطعی و مسلم می‌دانستیم، برای بررسی چگونگی‌های ادامه کار حزب الله در لبنان و نحوه تعامل با ایران و اتخاد تصمیمات متناسب به ایران رفتیم. من هر وقت به ایران می‌آیم، همیشه آخرین کسی که خدمتشان می‌رسم رهبر معظم انقلاب است، چراکه نتیجه سفر را باید به اطلاع ایشان برسانم و ملاقات ایشان حُسن ختام سفر‌های بنده به ایران است.

این بار هم که برای بررسی قرارداد صلح سوریه و اسرائیل و اتخاذ تصمیم در مورد آینده حزب الله در صورت امضاء قرارداد صلح به ایران آمده بودم، ابتدا با تمام نهاد‌های زیربط جلسات مفصل و طولانی داشتم. سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات، آقای خاتمی رئیس جمهور آن وقت و حتی جناب هاشمی رفسنجانی همه بالإتفاق نظرشان این بود که بعد از امضای این قرارداد، باید حزب الله به یک حزب سیاسی تبدیل و کلیه فعالیت‌های نظامی حزب الله باید تعطیل شود، تا اینکه در پایان ملاقات‌ها خدمت رهبر معظم انقلاب مشرف شدم.

 

 در این ملاقات گزارشی از جمع بندی‌ها را ارائه کردم که در مجموع با تمام نهاد‌های انقلابی به این نتیجه رسیده‌ایم که بعد از امضاء قرارداد صلح بین «حافظ اسد» و «اسحاق رابین» باید فعالیت‌های نظامی حزب الله تعطیل شود و تنها به عنوان یک حزب سیاسی فعالیت کنیم.

 بعد از ارائه گزارش، رهبر معظم انقلاب با اشاره دست و بدون مقدمه فرمودند: قرار نیست قراردادی امضا شود، این قرارداد به جایی نمی‌رسد و شما نگران قرارداد نباشید. شما جنگ بزرگی در پیش دارید، نیروهایتان را سه برابر کنید و به بنده دستور دادند 3000 نفر دیگر به نیرو‌های حزب الله اضافه کنم. همچنین به نهاد‌های مربوطه نیز دستور دادند که امکانات ما را سه برابر کنند. پس از این به لبنان بازگشتیم و در کمال ناباوری بعد از چند هفته «اسحاق رابین» توسط یک یهودی افراطی ترور و طرح صلح اسرائیل و سوریه کان لم یکن شد و چند سال بعد، اسرائیل به لبنان حمله کرد که اگر تصمیم آن روز رهبر معظم انقلاب نبود، قطعاً نمی‌توانستیم با اسرائیل مقابله کنیم.



Source link