سیاست یک بام و دو هوای اروپایی ها در پرورش افراطی گری :: خبرگزاری خانه ملت
سیاست یک بام و دو هوای اروپایی ها در پرورش افراطی گری :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1]   وی با اشاره به اینکه جمعیت مسلمان  در فرانسه بسیار زیاد است،افزود:در هر کشوری از کشورهای اروپایی که ما نگاه می‌کنیم خصوصاً فرانسه جمعیت مسلمانان و بعضاً شیعیان، جمعیت کثیری هستند که از حقوق شهروندی فرانسه برخوردار بوده و غالباً هم تابعیت آن را دارند،بنابراین هرگونه رفتاری که خلاف معیارهای حقوقی و بین المللی […]

[ad_1]

 

وی با اشاره به اینکه جمعیت مسلمان  در فرانسه بسیار زیاد است،افزود:در هر کشوری از کشورهای اروپایی که ما نگاه می‌کنیم خصوصاً فرانسه جمعیت مسلمانان و بعضاً شیعیان، جمعیت کثیری هستند که از حقوق شهروندی فرانسه برخوردار بوده و غالباً هم تابعیت آن را دارند،بنابراین هرگونه رفتاری که خلاف معیارهای حقوقی و بین المللی باشد،نقض حقوق شهروندی است.

 

بیشتر بخوانید:

 

نماینده مردم جهرم درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت فرانسه متاسفانه یک نگاه منفی  مدتهااست نسبت به مسلمانان شکل گرفته است ،تاکید کرد: هرازچندگاهی می‌بینیم که تعرضاتی به جامعه مسلمانان آن کشورها می‌شود که از دیدگاه حقوقی خود آنها هم قابل پذیرش نیست.

 

کمالی پور با بیان اینکه فرانسه داعیه حقوق بشر را دارند ،ادامه داد:در دنیا شاهد یکسری تشنجات و افراطی‌گری ها هستیم، که این افراطی گری ها در واقع دست پرورده خود غربی ها است.کشورهای غربی و اروپایی برای اینکه بتوانند منافع کشورهای دنیا را به دست بیاورند،یک روزی خودشان گروه های تندرو را پرورش دادند و در دنیا پراکنده کردند،امروز خود آنها برای برخوردهای قهری به سایر کشورها و مسلمانان ،بهانه ای شده اند.

 

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از سیاست یک بام و دو هوای اروپایی ها،ادامه  داد:غربی ها هم خودشان به نوعی مدافع تروریسم هستند و ازطرف دیگر مظلوم نمایی می کنند که ما با مظاهر تروریسم مخالفت می‌کنیم؛که اسلام را به نوعی افراطی گری در کشور خودشان می‌دانند.

 

کمالی پور با اشاره به اینکه غرب با این برخوردها  راه به جایی نخواهد برد،ادامه داد:برای این ها که دم از آرمان خواهی و عدالت گرایی می زنند،بر طبل مردم سالاری و حکومت‌های دموکراتیک می‌کوبند این نوع برخوردها به نظر می‌آید که پسندیده و قابل توجیه نیستند.

 

وی با تاکید بر رفتار دولت ایران در این زمینه ادامه داد:دولت ایران هم وظیفه دارد نسبت به شهروندان خود در هر جایی از دنیا که باشند؛احساس مسئولیت کند،مطمئناً باید دیپلماسی را  فعال تر و قوی تر کرد به حقوق مسلمانان توجه کرد اگر خدایی نکرده حقوق آنها در معرض تضیع است،جلوی آن گرفته شود. 

 

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:دولت فرانسه اگر تمکین نکند،دادگاه‌های بین‌المللی هستند که می‌توانند به این موارد رسیدگی کرده و برخورد کنند تا ما شاهد تکرار چنین حوادثی در کشور فرانسه نباشیم./

پایان پیام

[ad_2]

Source link