شرط تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران تحقق تعهدات 3 کشور اروپایی در برجام است :: خبرگزاری خانه ملت
شرط تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران تحقق تعهدات 3 کشور اروپایی در برجام است :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] سیدقاسم جاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص تاسیس دفتر اتحادیه اروپا، اظهار داشت: با توجه به اینکه اتحادیه اروپا و آمریکا در موضوع برجام مشارکت جدی داشتند ولی بعد از روی کار آمدن ترامپ، آمریکا از برجام خارج شد ولی اروپایی‌ها در برجام ایستادند تا اثبات کنند که در این موضوع استقلال سیاسی […]

[ad_1]

سیدقاسم جاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص تاسیس دفتر اتحادیه اروپا، اظهار داشت: با توجه به اینکه اتحادیه اروپا و آمریکا در موضوع برجام مشارکت جدی داشتند ولی بعد از روی کار آمدن ترامپ، آمریکا از برجام خارج شد ولی اروپایی‌ها در برجام ایستادند تا اثبات کنند که در این موضوع استقلال سیاسی دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون نیز اتحادیه اروپا با گذشت چند ماه از خروج آمریکا نیز به صورت کج دار و مریز با جمهوری اسلامی ایران همراهی کرده‌اند، بیان کرد: انتظار ما این است که قول و قرارهایی که اروپایی‌ها داده‌اند، عملی شود.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: اگر بنا است برای ایجاد تعامل بیشتر، دفتر اتحادیه اروپا در تهران تاسیس شود، اتحادیه اروپا باید به تعهداتی که در برجام داده عمل کند.

جاسمی با بیان اینکه ایجاد تعامل با سایر کشورها و حتی اتحادیه اروپا اقدام مناسبی است ولی در شرایط فعلی که ما در آن قرار داریم باید منتظر اقدامات عملی اروپایی‌ها در رابطه با موضوع برجام باشیم تا منافع جمهوری اسلامی ایران تامین شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر اروپایی‌ها اقدامات عملی خود را انجام دهند، می‌توان نسبت به تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران اقدام کرد، گفت: اما تا زمانی که اروپایی‌ها کاری انجام نداده‌اند باید منتظر اقدامات آن‌ها باشیم، ‌به شرطی که اروپا بتواند به وعده‌های خود عمل کند و کاری انجام دهد، تاسیس دفتر اتحادیه اروپا تعارضی با منافع ایران ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از تعهداتی اروپا به ایران داده و امیدواریم هرچه سریعتر اجرایی شود، عملی شدن تسهیل مراودات تجاری و اقتصادی ایران با شرکت ها و بانک های اروپایی است، این اقدام در صورت اجرایی شدن تا حد بسیار زیادی می تواند تحریم های آمریکا را بی اثر کند.

فروردین سال ۱۳۹۳ کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا پیش‌نویس قطعنامه راهبردی اتحادیه اروپا در قبال ایران را تصویب کرد. اولین اقدام عملی که بر اساس این پیش‌نویس، اتحادیه اروپا مایل بود در قبال ایران انجام دهد، افتتاح دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران است. از آن زمان تا به امروز مقامات جمهوری اسلامی واکنش‌های مختلفی نسبت به این درخواست اتحادیه اروپا نشان داده‌اند./

پایان پیام

[ad_2]

Source link